Blog

Tomáš Ševčík 19. 6. 2014 Zpět

Zúčastnili jsme se Google Performance & Branding Summitu 2014

FOTO: Google Performance & Branding Summit 2014

Na začátku června jsme se zúčastnili konference Google Performance & Branding Summit, kterou pořádá česká pobočka Googlu pro své certifikované a významné partnery. Co přinesla nového?

Na letošní konferenci, pořádané v industriálním prostoru Staré Čistírny v pražské Bubenči, byly prezentovány nejžhavější novinky ze světa brandové a výkonnostní reklamy. 

Představitelé Google a některých významných klientů hovořili ve svých přednáškách o trendech ve světě reklamy a sdíleli konkrétní tipy, jak realizovat úspěšné kampaně prostřednictvím nástrojů Google.

Z horkých novinek, které zazněly na konferenci, jsme zaznamenali tyto:

  • V rámci Gmailu se připravuje zpřístupnění reklamního prostoru pro české inzerenty. To umožní cíleně oslovit uživatele tohoto freemailu, který v ČR  registruje více než 1 milión uživatelů.
  • V Google Adwords se postupně spouštějí nové formáty interaktivních reklam např. s využitím videa a propojení se sociální sítí Google+.
  • V květnu nově zpřístupněná funkce "optimalizace cílení" v Google Adwords má zajistit zvýšení objemu prokliků při zachování relevantního publika, tedy kvality cílové skupiny.

Google v roce 2013 implementoval více než 1000 změn v systému Google Adwords

Prezentováno bylo mnoho dalších novinek. Google uvedl, že v minulém roce realizoval přes 1000 změn v systému Google Adwords a to vše "za chodu" všech spravovaných kampaní. To je skutečné obdivuhodné. Zároveň tato skutečnost klade vysoké nároky na správce kampaní a reklamní agentury. Pokud chtějí zlepšovat výkonnost kampaní klientů a obstát v konkurenci, musí tyto novinky sledovat, vstřebávat a aplikovat je do nových i existujících kampaní.

Google Performance & Branding Summit 2014

4 optimalizační taktiky pro remarketing

Přednáška Honzy Zdarsy představila možnosti optimalizace remarketingových kampaní. Přestože vyžadují intenzivní optimalizaci, je třeba se vyhnout tvorbě příliš mnoha remarketingových publik. Zde jsou hlavní 4 doporučení:

  • Publika pro remarketing je třeba vybrat tak, aby byla pokud možno co nejvíce homogenní.
  • Pro různá publika musí být nastavena různá (ale současně relevantní!) sdělení.
  • Je třeba intenzivně pracovat s cenou za proklik podle pravděpodobnosti konverze jednotlivých publik, zařízení (mobil, tablet, PC), doby od poslední návštěvy na webu, a mnoha dalších kritérií.
  • Při nízkém provozu z remarketingu je možné zrušit omezení dané geografickým cílením.

Na přednášce věnované remarketingu zaznělo i téma automatizace kampaní. Tu je vhodné aplikovat zejména na skutečně dobře vyladěné části kampaně. Automatizace může probíhat prostřednictvím nástrojů Adwords nebo prostřednictvím skriptů. Skripty z různých dostupných knihoven je možné využít nejen k automatizaci řízení kampaní, ale například i k jejich diagnostice.

Google Performance & Branding Summit 2014

Universal Analytics

Nová verze Google Analytics pojmenovaná Universal Analytics se stala dalším tématem, které prezentovali Peter Hutta a Jiří Brázda.

Universal Analytics umožňují oproti předchozí verzi rozšířené možnosti vyhodnocování online marketingových aktivit. S jejich pomocí lze sledovat uživatele bez ohledu na zařízení, které používají pro práci s internetem (mobil, tablet či PC). Dále lze tento nástroj propojit přímo na CRM systémy a mít tak informace o ROI jednotlivých kampaní v reálném čase. Do Universal Analytics je možné importovat data o offline konverzích a dále s nimi pracovat.

K dalším tématům prezentovaným na konferenci se vrátíme v některém z dalších článků na blogu MarketUP. Můžete se těšit na novinky z videoreklamy, o tom na co si dát pozor při tvorbě landing page a dalších zajímavostech z online světa.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zásadní změny v marketingu: Nové role CMOs a marketingových agentur

Nový přístup k zákazníkům a moderní digitální technologie zásadním způsobem mění úlohu dnešních šéfů marketingu. I toho se týkal …

27. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Smartphony, video a umělá inteligence

Proč jsou smartphony a video pro reklamu klíčové? A jak bude vypadat budoucnost reklamy s umělou inteligencí? Zjistěte, co zaznělo na letošn…

25. 10. 2017

Průzkumník příspěvků: Hrozí nám konec organického dosahu na Facebooku?

Facebook aktuálně testuje novou funkci zobrazování příspěvků stránek, která může zasadit pomyslný hřebík do rakve organickému dosahu. …

24. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Perspektiva se obrací přímo k zákazníkovi

Podzimní konference Advertising Week a Google Partner Summit přinesly zcela zásadní novinky, které změní další směrování marketingu a rekl…

20. 10. 2017

Jak jsme na teambuildingu zdolali výšky, dálky i hloubky

V prvním říjnovém týdnu jsme opět po několika měsících vyrazili utužovat náš pracovní kolektiv. V našem týmu přibylo několik nových…

10. 10. 2017

Vystoupili jsme na konferencích Retail in Detail a Brand Management

Začátkem podzimu proběhly v Praze dvě významné marketingové konference, na kterých nechyběl ani MarketUP. A protože v našem týmu milujeme …

26. 9. 2017