Blog

Jan Petrtyl 28. 11. 2013 Zpět

Znalost chování zákazníků je pro e-shop základem úspěchu

Znalost chování zákazníků je pro e-shop základem úspěchu

V jednom z dřívějších příspěvků o e-commerce jsme se zabývali hodnocením vybraných e-shopů a důraz jsme kladli zejména na nabídkovou stranu trhu. To je však pouze jedna strana mince. Klíčem k úspěchu je především povědomí o tom, na co kladou důraz zákazníci a jaké jsou jejich preference.

graf1

Zdroj: Hurt a Petrtyl, Marketing a komunikace (3/2013, str. 14-15)

Na výše uvedeném grafu je vidět, že různé faktory mají pro zákazníky e-shopů různý význam. Nepřekvapí, že prim hrají cenové podmínky. Obrovský vliv má vlastní zkušenost (a tím i potenciál pro budování dlouhodobých vztahů se zákazníky), dostupnost zboží na skladě, a dále pak objektivní hodnocení obchodu a další faktory. Kvalitní e-shop tak netvoří jediný znak, ale celý soubor různých ukazatelů.

Velký vliv na přidanou hodnotu mají i doplňkové služby e-shopů. Podívejme se na příklady z portfolia služeb u online prodejců spotřební elektroniky a počítačů a jejich význam pro zákazníky.

graf2

Zdroj: Hurt a Petrtyl, Marketing a komunikace (3/2013, str. 14-15)

My v MarketUP víme, že úspěšný e-shop musí být víc než jen dobrý v mnoha oblastech. A víme, jak toho dosáhnout. Přesvědčte se, pomůžeme vám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017