Blog

Kristina Pohlová 14. 2. 2017 Zpět

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro obchodníky, dodavatele, zástupce státní správy a další experty přinesla spoustu hodnotného obsahu. Sepsali jsme pro vás pár zajímavých postřehů.

Jak propojit online a offline? Jedno z hlavních témat

Letošní Retail Summit se nesl v duchu hesla Jeden trh, jeden zákazník, jeden obchod. Mluvilo se hodně o hledání cest, jak propojit online a offline, protože zákazník je nakonec vždy jen jeden. Odborná veřejnost se shodla v tom, že je potřeba získat si jeho srdce a být mu nablízku, ať už se rozhoduje nakoupit v kamenné pobočce nebo v e-shopu.

Vřelost a osobní přístup klíčem k úspěchu

Přes tisíc účastníků přítomných v sále rozhodovalo o  vítězi ankety o nový zákaznický zážitek. Proti sobě stály prezentace Globusu, Lidlu a sýrárny La Formaggeria Gran Moravia. Vřelost a osobní přístup majitele sýrárny Roberta Brazzale a jeho italský  šarm nakonec zvítězily nad korporátními prezentacemi Globusu a Lidlu.

Pan Brazzale se vyznal z lásky k Česku, prezentoval v češtině a jako středobod své prezentace měl množství fotografií svých zaměstnanců. Gran Moravia má vlastní řetězec prodejen, zaměstnance školí v Itálii a ti pak umějí zákazníkovi velmi dobře odborně poradit ohledně způsobu použití výrobků, jejich kombinace, doporučených receptů apod.

Každý zákazník chce být jedinečný

O individualizaci nabídky mluvil i Petr Toupal, komerční ředitel z Košík.cz. Tomuto e-shopu velmi dobře funguje práce s příběhem produktu či výrobce. Když si v popisku výrobku pohrají s příběhem farmáře, prodej stoupá obvykle o 20-30 %.

V Košíku registrují dva základní typy zákazníků: jednoho se „seznamem“ a druhého „impulzivního“. Toho „impulzivního“ přitom mají raději a hledají způsob, jak tento impulz ještě navýšit. Do budoucna proto v Košíku plánují více segmentovat a individualizovat sekci Doporučujeme a Zapomněl jsi koupit.

Sečteno a podtrženo: dnešní zákazník je extrémně náročný a dostat se mu na kobylku vyžaduje notnou dávku invence a kreativity. Prim proto hraje individualizace nabídky a vyvolání pocitu u zákazníka, že je pro nás jedinečný. Kdo z obchodníků tento úkol zvládne nejlépe, má vyhráno.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Co nového odhalil Google na Agency Day?

29. ledna 2018 jsme se zúčastnili Google Agency Day, každoroční výroční konference pro certifikované Google partnery. Z akce jsme si odnesli …

31. 1. 2018

Naše TOP 5 kampaně v loňském roce

Na následujících řádcích se s vámi podělíme o přehled nezajímavějších kampaní za rok 2017. Výběr nebyl jednoduchý, protože skvělý…

30. 1. 2018

Noví projekťáci Lukáš & Pepa: Dobrý tým je ten, se kterým trávíte čas i po desáté večer

Lukáš Cikánek a Pepa Plechatý jsou v MarketUPu asi čtvrt roku a i za tak krátkou dobu už stihli pořádně máknout na spoustě projektů. Jak …

26. 1. 2018

#FacebookZero: Proč potřebujeme novou strategii?

Nový rok s sebou přinesl také velkou facebookovou novinku, kterou sice ocení uživatelé, správci Stránek ale zřejmě zapláčou. Jak se připr…

18. 1. 2018

Digitální trendy pro rok 2018

Rok 2018 bude pro online zlomový. Můžeme očekávat obrovský nárůst používání umělé inteligence, propad dosavadních vyhledávacích monop…

17. 1. 2018

Jak oslovit mileniály? Na Instagramu!

Potenciál Instagramu pro firmy neustále narůstá. Zjistěte, jak tuto síť využívat, abyste nezůstali pozadu.

5. 1. 2018