Blog

Kristina Pohlová 14. 2. 2017 Zpět

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro obchodníky, dodavatele, zástupce státní správy a další experty přinesla spoustu hodnotného obsahu. Sepsali jsme pro vás pár zajímavých postřehů.

Jak propojit online a offline? Jedno z hlavních témat

Letošní Retail Summit se nesl v duchu hesla Jeden trh, jeden zákazník, jeden obchod. Mluvilo se hodně o hledání cest, jak propojit online a offline, protože zákazník je nakonec vždy jen jeden. Odborná veřejnost se shodla v tom, že je potřeba získat si jeho srdce a být mu nablízku, ať už se rozhoduje nakoupit v kamenné pobočce nebo v e-shopu.

Vřelost a osobní přístup klíčem k úspěchu

Přes tisíc účastníků přítomných v sále rozhodovalo o  vítězi ankety o nový zákaznický zážitek. Proti sobě stály prezentace Globusu, Lidlu a sýrárny La Formaggeria Gran Moravia. Vřelost a osobní přístup majitele sýrárny Roberta Brazzale a jeho italský  šarm nakonec zvítězily nad korporátními prezentacemi Globusu a Lidlu.

Pan Brazzale se vyznal z lásky k Česku, prezentoval v češtině a jako středobod své prezentace měl množství fotografií svých zaměstnanců. Gran Moravia má vlastní řetězec prodejen, zaměstnance školí v Itálii a ti pak umějí zákazníkovi velmi dobře odborně poradit ohledně způsobu použití výrobků, jejich kombinace, doporučených receptů apod.

Každý zákazník chce být jedinečný

O individualizaci nabídky mluvil i Petr Toupal, komerční ředitel z Košík.cz. Tomuto e-shopu velmi dobře funguje práce s příběhem produktu či výrobce. Když si v popisku výrobku pohrají s příběhem farmáře, prodej stoupá obvykle o 20-30 %.

V Košíku registrují dva základní typy zákazníků: jednoho se „seznamem“ a druhého „impulzivního“. Toho „impulzivního“ přitom mají raději a hledají způsob, jak tento impulz ještě navýšit. Do budoucna proto v Košíku plánují více segmentovat a individualizovat sekci Doporučujeme a Zapomněl jsi koupit.

Sečteno a podtrženo: dnešní zákazník je extrémně náročný a dostat se mu na kobylku vyžaduje notnou dávku invence a kreativity. Prim proto hraje individualizace nabídky a vyvolání pocitu u zákazníka, že je pro nás jedinečný. Kdo z obchodníků tento úkol zvládne nejlépe, má vyhráno.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019