Blog

Kristina Pohlová 14. 2. 2017 Zpět

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro obchodníky, dodavatele, zástupce státní správy a další experty přinesla spoustu hodnotného obsahu. Sepsali jsme pro vás pár zajímavých postřehů.

Jak propojit online a offline? Jedno z hlavních témat

Letošní Retail Summit se nesl v duchu hesla Jeden trh, jeden zákazník, jeden obchod. Mluvilo se hodně o hledání cest, jak propojit online a offline, protože zákazník je nakonec vždy jen jeden. Odborná veřejnost se shodla v tom, že je potřeba získat si jeho srdce a být mu nablízku, ať už se rozhoduje nakoupit v kamenné pobočce nebo v e-shopu.

Vřelost a osobní přístup klíčem k úspěchu

Přes tisíc účastníků přítomných v sále rozhodovalo o  vítězi ankety o nový zákaznický zážitek. Proti sobě stály prezentace Globusu, Lidlu a sýrárny La Formaggeria Gran Moravia. Vřelost a osobní přístup majitele sýrárny Roberta Brazzale a jeho italský  šarm nakonec zvítězily nad korporátními prezentacemi Globusu a Lidlu.

Pan Brazzale se vyznal z lásky k Česku, prezentoval v češtině a jako středobod své prezentace měl množství fotografií svých zaměstnanců. Gran Moravia má vlastní řetězec prodejen, zaměstnance školí v Itálii a ti pak umějí zákazníkovi velmi dobře odborně poradit ohledně způsobu použití výrobků, jejich kombinace, doporučených receptů apod.

Každý zákazník chce být jedinečný

O individualizaci nabídky mluvil i Petr Toupal, komerční ředitel z Košík.cz. Tomuto e-shopu velmi dobře funguje práce s příběhem produktu či výrobce. Když si v popisku výrobku pohrají s příběhem farmáře, prodej stoupá obvykle o 20-30 %.

V Košíku registrují dva základní typy zákazníků: jednoho se „seznamem“ a druhého „impulzivního“. Toho „impulzivního“ přitom mají raději a hledají způsob, jak tento impulz ještě navýšit. Do budoucna proto v Košíku plánují více segmentovat a individualizovat sekci Doporučujeme a Zapomněl jsi koupit.

Sečteno a podtrženo: dnešní zákazník je extrémně náročný a dostat se mu na kobylku vyžaduje notnou dávku invence a kreativity. Prim proto hraje individualizace nabídky a vyvolání pocitu u zákazníka, že je pro nás jedinečný. Kdo z obchodníků tento úkol zvládne nejlépe, má vyhráno.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017