Blog

Kristina Pohlová 14. 2. 2017 Zpět

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Získejte si srdce zákazníka. I o tom byl Retail Summit 2017

Konference Retail Summit se účastníme pravidelně a ani letošní rok nebyl výjimkou. Největší událost svého druhu ve Střední Evropě pro obchodníky, dodavatele, zástupce státní správy a další experty přinesla spoustu hodnotného obsahu. Sepsali jsme pro vás pár zajímavých postřehů.

Jak propojit online a offline? Jedno z hlavních témat

Letošní Retail Summit se nesl v duchu hesla Jeden trh, jeden zákazník, jeden obchod. Mluvilo se hodně o hledání cest, jak propojit online a offline, protože zákazník je nakonec vždy jen jeden. Odborná veřejnost se shodla v tom, že je potřeba získat si jeho srdce a být mu nablízku, ať už se rozhoduje nakoupit v kamenné pobočce nebo v e-shopu.

Vřelost a osobní přístup klíčem k úspěchu

Přes tisíc účastníků přítomných v sále rozhodovalo o  vítězi ankety o nový zákaznický zážitek. Proti sobě stály prezentace Globusu, Lidlu a sýrárny La Formaggeria Gran Moravia. Vřelost a osobní přístup majitele sýrárny Roberta Brazzale a jeho italský  šarm nakonec zvítězily nad korporátními prezentacemi Globusu a Lidlu.

Pan Brazzale se vyznal z lásky k Česku, prezentoval v češtině a jako středobod své prezentace měl množství fotografií svých zaměstnanců. Gran Moravia má vlastní řetězec prodejen, zaměstnance školí v Itálii a ti pak umějí zákazníkovi velmi dobře odborně poradit ohledně způsobu použití výrobků, jejich kombinace, doporučených receptů apod.

Každý zákazník chce být jedinečný

O individualizaci nabídky mluvil i Petr Toupal, komerční ředitel z Košík.cz. Tomuto e-shopu velmi dobře funguje práce s příběhem produktu či výrobce. Když si v popisku výrobku pohrají s příběhem farmáře, prodej stoupá obvykle o 20-30 %.

V Košíku registrují dva základní typy zákazníků: jednoho se „seznamem“ a druhého „impulzivního“. Toho „impulzivního“ přitom mají raději a hledají způsob, jak tento impulz ještě navýšit. Do budoucna proto v Košíku plánují více segmentovat a individualizovat sekci Doporučujeme a Zapomněl jsi koupit.

Sečteno a podtrženo: dnešní zákazník je extrémně náročný a dostat se mu na kobylku vyžaduje notnou dávku invence a kreativity. Prim proto hraje individualizace nabídky a vyvolání pocitu u zákazníka, že je pro nás jedinečný. Kdo z obchodníků tento úkol zvládne nejlépe, má vyhráno.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018