Blog

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Youtube startuje vlastní televizi. Jaké možnosti inzerce nabídne?

Před nedávnem představil YouTube novou sociální síť „Backstage“, nyní chystá další velký projekt. Jedná se o streamovací službu YouTube TV, která umožní uživatelům sledovat oblíbené pořady kdykoliv a kdekoliv. Jak bude vypadat inzerce na nové televizi?

Google představil poetiku nového živého vysílání YouTube TV na tiskové konferenci v Los Angeles. Před samotným oznámením se pochlubil, že tato služba bude znamenat „nový způsob televizní zábavy, kterou všichni tak milujeme.“ A v čem to celé spočívá? Za 35 $ měsíčně si všichni předplatitelé budou moci užívat široké nabídky programů. Chybět nebude ani ABC, NBC, CBS, Fox, ESPN.

„Mladší generace chce sledovat přenos tak, jak je zvyklá. To znamená, co chce, kdy chce a jak chce,“ uvedla na tiskové konferenci ředitelka společnosti YouTube, Susan Wojcicki. YouTube TV přichází s ambicemi mnohem většími, než by se mohlo zdát. Chce soutěžit s Dish Network Sling TV, Sony Playstation Vue a Hulu, kterou společně vlastní mediální giganti Comcast, Time Warner, Walt Disney a 21st Century Fox.

Inzerce na YouTube TV? Aukční systém zůstane zachován

Jak bude vypadat inzerce na nové televizi YouTube TV? V plánu je umožnění stejné či aspoň podobné formy reklamy jako na hlavním videoportálu. YouTube TV bude i nadále využívat reklamní aukční systém. Tomu nahrává i skutečnost, že vzhled i funkce webu se nebudou takřka vůbec lišit od stávajícího portálu. Uživatelé dostanou to, na co jsou zvyklí.

Úvodní strana bude i nadále nabízet pořady, které by se na základě dříve přehrávaných videí mohly líbit nejvíce, nahoře v okénku si budou uživatelé stále moci vyhledat konkrétní video. Na Homepage však vynikne záložka „Live“, kde najdou aktuální vysílání, které si zaplatili.

Služba bude brzy k dispozici v USA. Ostatním nezbývá nic jiného než čekat či se zapsat do pořadníku, jenž je upozorní v okamžiku, kdy budou moci využívat službu i ve své lokaci.

Google plánuje podstatně zkrátit reklamy na YouTube

Firma ohlásila, že od roku 2018 přestane propagovat 30sekundové reklamy, které nelze přeskočit. Inzerenti se však nemusejí bát, místo nich zůstanou 15 a 20sekundové, které jsou podle společnosti lepší pro uživatele i inzerenty.

A co na to hodnotitelé? Upozorňují, že tím chce zřejmě Google lépe konkurovat Facebooku. „Já to vnímám jako signál toho, že YouTube se bojí Facebooku,“ napsal pro Campaign Callum McCahon, strategický šéf reklamní agentury Born Social. „Víme, že videa jsou teď pro Facebook hlavním strategickým plánem. YouTube začíná mít pěkně nahnáno.“

Přesný důvod nechce Google prozradit, ale zřejmě jejich rozhodnutí souvisí i s faktem, že přibývá uživatelů, kteří sledují kanál YouTube přes mobil. Ti nemají trpělivost a hlavně je každá sekunda reklamy stojí peníze (datový balíček). Proto raději sledování videa ukončí. Tomu teď chce Google se svou novou „fintou“ zabránit.

Necháme se překvapit a uvidíme, jak se situace vyvine. V každém případě online video bude hrát stále větší roli v marketingovém mixu značek.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018