Blog

Eva Řeháková 27. 4. 2015 Zpět

Weby, nepřizpůsobené mobilním zařízením, se propadnou v mobilním vyhledávání

Weby, nepřizpůsobené mobilním zařízením, se propadnou v mobilním vyhledávání

Nejsou vaše webové stránky optimalizované pro mobilní telefony? Pak můžete v nejbližší době očekávat jejich výrazný propad ve vyhledávači Google při hledání na mobilním zařízení. Společnost Google změnila algoritmus ve vyhledávání, nyní upřednostňuje webové stránky přizpůsobené mobilním zařízením.

Sice to není poprvé, co Google zvýhodňuje optimalizované stránky, tentokrát je však změna zásadní. Dotkne se více než 40 % vyhledávacích dotazů, zasažen proto může být téměř každý. Google tak reaguje na zvýšený počet přístupů na internet z mobilních telefonů a tabletů, jejichž uživatelům chce vyjít vstříc.

Snazší prohlížení webů na mobilu

Zatímco provozovatele nepřizpůsobených webů změna rozhodně nepotěší, běžní uživatelé naopak ocení přehlednější prohlížení webových stránek na svých telefonech. První stránky v organickém vyhledávání by měly být v drtivé většině případů optimalizované.

Google ohlásil netypicky svůj záměr již v únoru, aby dal provozovatelům šanci se na změnu připravit. Nový algoritmus se dotkne především e-shopů, u kterých je obvykle potřeba vytvořit separátní aplikaci pro nákup z mobilu.

Jak jsou na tom vaše webové stránky?

Na zlepšení pozice ve vyhledávačích se mohou těšit ti, kteří nezaspali dobu, dbali na neustálé naléhání ze stran webmasterů i online marketérů a optimalizovali svůj web pro mobilní zařízení.

Nevíte, jak je na tom váš web? Pokud si nejste jisti, zdali už u vás proběhla optimalizace pro mobilní zařízení, můžete si snadno ověřit jeho funkčnost přímo na stránkách společnosti Google.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018