Blog

Eva Řeháková 27. 4. 2015 Zpět

Weby, nepřizpůsobené mobilním zařízením, se propadnou v mobilním vyhledávání

Weby, nepřizpůsobené mobilním zařízením, se propadnou v mobilním vyhledávání

Nejsou vaše webové stránky optimalizované pro mobilní telefony? Pak můžete v nejbližší době očekávat jejich výrazný propad ve vyhledávači Google při hledání na mobilním zařízení. Společnost Google změnila algoritmus ve vyhledávání, nyní upřednostňuje webové stránky přizpůsobené mobilním zařízením.

Sice to není poprvé, co Google zvýhodňuje optimalizované stránky, tentokrát je však změna zásadní. Dotkne se více než 40 % vyhledávacích dotazů, zasažen proto může být téměř každý. Google tak reaguje na zvýšený počet přístupů na internet z mobilních telefonů a tabletů, jejichž uživatelům chce vyjít vstříc.

Snazší prohlížení webů na mobilu

Zatímco provozovatele nepřizpůsobených webů změna rozhodně nepotěší, běžní uživatelé naopak ocení přehlednější prohlížení webových stránek na svých telefonech. První stránky v organickém vyhledávání by měly být v drtivé většině případů optimalizované.

Google ohlásil netypicky svůj záměr již v únoru, aby dal provozovatelům šanci se na změnu připravit. Nový algoritmus se dotkne především e-shopů, u kterých je obvykle potřeba vytvořit separátní aplikaci pro nákup z mobilu.

Jak jsou na tom vaše webové stránky?

Na zlepšení pozice ve vyhledávačích se mohou těšit ti, kteří nezaspali dobu, dbali na neustálé naléhání ze stran webmasterů i online marketérů a optimalizovali svůj web pro mobilní zařízení.

Nevíte, jak je na tom váš web? Pokud si nejste jisti, zdali už u vás proběhla optimalizace pro mobilní zařízení, můžete si snadno ověřit jeho funkčnost přímo na stránkách společnosti Google.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Benlian Food uvádí na trh 5 produktových řad pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019

Lina je jiná: Spolupráce se Seznamem přinesla zapojení interaktivní hry v kampani

S naším dlouholetým klientem, společností I.D.C. Praha, a.s., známým pod značkou Sedita, jsme spolupracovali na nové spotřebitelské soutě…

28. 6. 2019

Proč se prokliky nerovnají návštěvám? Možné scénáře a nejčastější důvody

Také se někdy nevěřícně ptáte, proč vám Facebook Business Manager ukazuje 1 000 prokliků a Google Analytics u té samé kampaně pouze 740? …

25. 6. 2019

Business snídaně #7 – Proč investovat čas a peníze do influencerů

Influenceři zaujímají ve světě marketingu čím dál významnější roli. Jejich zapojení do reklamních kampaní může být obrovskou výhodo…

21. 6. 2019

Nový formát magazínu Gusto díky MarketUP

S obchodním řetězcem BILLA spolupracujeme již od roku 2017, kdy jsme pro BILLA začali spravovat sociální sítě a e-mail marketing. V roce 2018…

20. 6. 2019