Blog

Eva Řeháková 27. 4. 2015 Zpět

Weby, nepřizpůsobené mobilním zařízením, se propadnou v mobilním vyhledávání

Weby, nepřizpůsobené mobilním zařízením, se propadnou v mobilním vyhledávání

Nejsou vaše webové stránky optimalizované pro mobilní telefony? Pak můžete v nejbližší době očekávat jejich výrazný propad ve vyhledávači Google při hledání na mobilním zařízení. Společnost Google změnila algoritmus ve vyhledávání, nyní upřednostňuje webové stránky přizpůsobené mobilním zařízením.

Sice to není poprvé, co Google zvýhodňuje optimalizované stránky, tentokrát je však změna zásadní. Dotkne se více než 40 % vyhledávacích dotazů, zasažen proto může být téměř každý. Google tak reaguje na zvýšený počet přístupů na internet z mobilních telefonů a tabletů, jejichž uživatelům chce vyjít vstříc.

Snazší prohlížení webů na mobilu

Zatímco provozovatele nepřizpůsobených webů změna rozhodně nepotěší, běžní uživatelé naopak ocení přehlednější prohlížení webových stránek na svých telefonech. První stránky v organickém vyhledávání by měly být v drtivé většině případů optimalizované.

Google ohlásil netypicky svůj záměr již v únoru, aby dal provozovatelům šanci se na změnu připravit. Nový algoritmus se dotkne především e-shopů, u kterých je obvykle potřeba vytvořit separátní aplikaci pro nákup z mobilu.

Jak jsou na tom vaše webové stránky?

Na zlepšení pozice ve vyhledávačích se mohou těšit ti, kteří nezaspali dobu, dbali na neustálé naléhání ze stran webmasterů i online marketérů a optimalizovali svůj web pro mobilní zařízení.

Nevíte, jak je na tom váš web? Pokud si nejste jisti, zdali už u vás proběhla optimalizace pro mobilní zařízení, můžete si snadno ověřit jeho funkčnost přímo na stránkách společnosti Google.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017