Blog

Jiří Staněk 2. 4. 2015 Zpět

Vyzkoušeli jsme reklamu zaměřenou pouze na volání

Vyzkoušeli jsme reklamu zaměřenou pouze na volání

Počet uživatelů mobilního internetu stále stoupá. V nastavení PPC kampaní v Google AdWords je nyní proto možné vytvářet kampaně, zaměřené výhradně na smartphony s tlačítkem pro volání. Kampaň jsme vyzkoušeli u klienta Sico.cz.

Jak vypadá kampaň, zaměřená na volání?

  • V prvním řádku ve vyhledávání se zobrazí nápis Zavolat + telefonní číslo
  • Vedle inzerátu je tlačítko „volání“, kterým můžete číslo ihned vytočit
  • Ať kliknete kdekoliv na inzerát, automaticky telefonujete

Postup při tvorbě kampaně na volání

Kampaň na volání lze vytvořit pouze pro vyhledávací síť. Její nastavení je jednoduché. Při založení si v AdWords vybereme typ kampaně „Pouze volání“. Nastavení pak probíhá jako u jakékoliv jiné reklamy ve vyhledávání.

  • Nejvýznamnější rozdíly jsou v tvorbě inzerátů. Při jejich vytváření je totiž nejprve nutné vyplnit obchodní název společnosti.  
  • Na dalším řádku inzerátu je pak zapotřebí napsat telefonní číslo, které bude vytočeno poté, co uživatel klikne na reklamu. Toto telefonní číslo se zobrazuje jako titulek inzerátu ve výsledcích vyhledávání. Další tři řádky (popisný řádek 1 a 2 a viditelná adresa URL) zůstávají stejné jako v jiných PPC kampaních ve vyhledávání.
  • Rozdílný je další údaj, který musíte zadat. Jedná se o „ověřovací adresu URL“. Na tomto místě je nutné vepsat URL adresu stránek, kde se nalézá telefonní číslo, které bude vytočeno po kliknutí na inzerát.
  • Nakonec nesmíme zapomenout na nastavení časového rozvrhu reklam tak, aby se inzeráty zobrazovaly pouze v době, kdy je telefonní linka v provozu.

Kampaň na volání

Zavolání je dražší, než proklik na web

Kampaň jsme vyzkoušeli u klienta Sico.cz, pronajímatele pracovních plošin. Výsledky byly následující:

  • Reklama se nezobrazovala tak často, jako klasický inzerát na desktopu, protože lidé hledají častěji pracovní plošiny na běžném počítači a méně na mobilních zařízeních
  • Proklik z reklamy vycházel dráže, než u standardního provedení inzerátů ve vyhledávání
  • Výhoda tohoto typu inzerce spočívá v tom, že uživatel se přímo spojí telefonicky s inzerentem. Tím se zvyšuje šance na uzavření obchodu než při pouhé návštěvě webu.

Protože tento typ kampaně nedovoluje proklik na web, je vhodná pouze pro některé typy inzerentů a vybraná klíčová slova. Základním předpokladem, který bychom měli brát v úvahu před spuštěním kampaně „pouze volání“ je to, zdali zákazník může udělat námi požadovanou konverzi pomocí telefonního hovoru.

Jako příklad vhodných klientů lze jmenovat například B2B společnosti nebo pojišťovny, banky a cestovní kanceláře. Ty totiž poměrně často prodávají své služby po telefonu.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017