Blog

MarketUP 20. 1. 2014 Zpět

Vyzkoušeli jsme nové Firmy.cz v betaverzi. Jaké budou?

Vyzkoušeli jsme nové Firmy.cz v betaverzi. Jaké budou?

Seznam.cz chce od dubna spustit novou podobu online katalogu Firmy.cz. Zápis firmy má být zdarma a inzerce na principu aukce.

Právě dnes byla spuštěna veřejná betaverze.

Po jedenácti letech od vzniku internetové služby Firmy.cz projekt mění svou podobu. Novinkou má být možnost vložení doplňkových informací, loga a 20 fotografií zdarma. Ačkoliv bude i v nové verzi zachován samotný katalog, důraz bude kladen na vyhledávání. Nejčastěji hledané dotazy by měly zůstat přímo na hlavní stránce.

Nově přibude i několik filtrů. Vybrat tak bude možné například z podniků, které mají právě otevřeno, kde se dá platit kartou, z e-shopů s vlastními výdejními místy, či z restaurací, které mají zahrádku nebo jsou nekuřácké.

Možná po vzoru zbožových vyhledávačů nové Firmy.cz nabídnou i možnost pro uživatele přidat si některé firmy do oblíbených a napsat na ně recenzi.

Nová podoba katalogu Firmy.cz

Zdroj: Reprofoto beta.firmy.cz

Firmy.cz v nové podobě mění i svůj obchodní model a inzerce zde bude založena na principu aukce. Ve vybraných kategoriích, ale i při vyhledávání jednotlivých klíčových slov, bude moci každý svou firmu posunout ve výpisu výše prostřednictvím inzerce.

Firma si bude moci nastavit maximální denní rozpočet (minimum je 10 Kč/den) a díky interaktivnímu táhlu okamžitě uvidí, na jakou pozici se ve výpise výsledků její zápis dostane.

V katalogu Firmy.cz je k dnešnímu dni zaregistrováno okolo 610 tisíc firem.

A jak vidíme novou podobu Firmy.cz my v MarketUP?

  • Firmy.cz už opravdu potřebovaly změnu a tak chválíme Seznam.cz i za odvážný redesign, který se nese v minimalistickém duchu dříve ohlášených změn samotného Seznamu. 
  • Na hlavní stránce veřejné betaverze už se sice zobrazují nejčastěji hledané dotazy, ale zatím příliš obecně a i po kliknutí na tento dotaz se nezobrazí firmy v naší nejbližší lokalitě. S touto funkcí zřejmě Seznam.cz do budoucna počítá. Po kliknutí na mapu vás totiž prohlížeč požádá o potvrzení vaší aktuální polohy. 
  • Už v samotném přehledu se zobrazuje v nové verzi adresa společnosti, což je pro řadu firem jistě vítaná změna. Škoda, že nejde zobrazit adresu na Mapy.cz hned z výpisu, ale až ze samotného zápisu firmy. 
  • V dané kategorii (například „Elektro“) se uživatelům zobrazí jen 14 firem oproti 25 výpisům na staré verzi. Dostat se tedy na první stránku vyhledávání nebude tak snadné. 
  • Ve velkém očekávání jsme ohledně funkce akčních nabídek firem, která ve stávajícím katalogu trochu pokulhává a není neobvyklé, že se v kategorii „Elektro, mobily a počítače“ zobrazí třeba Avion Shopping Park Ostrava a jeho aktuální nabídka ve Starbucks.
  • Jsme zvědavi na úspěch funkce přidání do oblíbených a uživatelských recenzí firem. V tomto směru Seznam.cz u své služby zaspal pár let, kdy se v podstatě identické prvky už dávno objevují na zbožových vyhledávačích a srovnávačích jako je například Heureka.cz.
Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017