Blog

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Brand Lift 2.0

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké jsou hlavní rozdíly v porovnání s klasickým Brand Liftem? Přečtěte si náš článek a zjistěte, jestli se do Brand Liftu 2.0 vyplatí investovat.

Už několik let používáme Brand Lift pro měření dopadu našich brandových Youtube kampaní. V praxi funguje Brand Lift tak, že systém rozdělí cílovou skupinu na dvě části – exponované skupině reklamu zobrazí, kontrolní nikoliv.

Následně uživatelům z obou skupin zobrazí otázku, která porovnává brand (produkt, službu) s dalšími 3 konkurenty. Odpovědi obou skupin systém vyhodnotí, a je-li mezi nimi staticky významný rozdíl, můžeme říci, že kampaň zaznamenala pozitivní lift, tedy pozitivní nárůst ve vnímání značky díky videokampani.  

TIP: Chcete se dozvědět, jak funguje klasický Brand Lift? Doporučujeme článek Brand Lift Survey: Google odhaluje přínos video kampaní na YouTube.


Jak se liší Brand Lift 2.0? 

Jak už samotný název napovídá, jedná se o produktové vylepšení klasického Brand Liftu. Vybrali jsme 6 oblastí, ve kterých se beta verze výrazně liší. 

Porovnání Brand Lift 2.0 a Brand Lift 1.0

1. Nastavení 

U klasického Brand Liftu je nastavení možné pouze přes account managera z Googlu. Toto časové zpoždění je nevýhodné hlavně u krátkodobých brandových kampaní. Znáte to, kolikrát se kampaň spouští na rychlo a samotné zprocesování nastavení Brand Liftu vždy chvíli trvá.

U Brand Liftu 2.0 je nastavení výrazně flexibilnější, protože probíhá přímo v rozhraní Google Ads – přístup k Brand Liftu máme tedy pod naší správou od začátku do konce, stačí pouze zažádat o jeho whitelistování.


2. Délka výzkumu

Dalším velkým benefitem Brand Liftu 2.0 je délka výzkumu. Ten není potřeba vměstnat ideálně do jednoho týdne. U BL 2.0 můžeme studii měřit v průběhu celé kampaně. Naměřené metriky tak sledujeme průběžně a to téměř v reálném čase.


3. Výsledky 

U klasického Brand Liftu dostaneme výsledky jednorázově (po naměření BL). Úskalím je časové zpoždění (klidně i 3 týdny od spuštění kampaně), což znamená, že jakékoliv změny cílení v průběhu kampaně není možné ověřit.

U Brand Liftu 2.0 máme naopak možnost kontroly prvních naměřených výsledků už po 5 dnech! Hlavní výhodou BL 2.0 je tedy možnost sledovat dopady změny a podle výsledků kampaň optimalizovat


4. Rozpočet 

Brand Lift 2.0 znamená významné vylepšení oproti klasickému Brand Liftu. Jak tomu tak bývá, každé produktové vylepšení něco stojí. A tak u beta verze je nutné počítat s vyšším mediálním rozpočtem na první týden, který je minimálně o 1 500 $ (na 1 otázku) vyšší než u BL 1.0.


5. Možnost zahrnout nepřeskočitelný formát reklamy

Další výhodou Brand Liftu 2.0 je možnost zařadit do výzkumu nový formát InStream nepřeskočitelných reklam, které u klasického Brand Liftu není možné měřit.


6. Nové metriky pro vyhodnocení 

U Brand Liftu 2.0 můžeme nově sledovat metriky jako např. cenu za uživatele zvažující značku, uživatele s nárůstem zájmu nebo nárůst tolerance. Všechny tyto metriky vidíme v rozpadu podle jednotlivých segmentů (věk, pohlaví, kampaň). Naopak u BL 2.0 není rozsegmentováno na zařízení a frekvenci.


A jak Brand Lift 2.0 hodnotíme v MarketUP?

Brand Lift 2.0 jsme vyzkoušeli u několika našich klientů a kromě výsledků samotné kampaně jsme byli nejvíce nadšeni právě z možnosti sledování průběžných výsledků, na které je možné téměř okamžitě reagovat. Navíc v jedné Brand Lift studii může být až 5 kampaní s videoreklamou typu TrueView a Bumper.

Klientům doporučujeme zacílit na širší publikum než obvykle. Na průběžně nasbíraných výsledcích lze ověřit, zda se v rámci Brand Liftu neukáže, že na reklamu dobře reaguje i jindy opomíjená skupina uživatelů.

"Potenciál YouTube reklamy je ohromný, tak proč ho nevyužít na 100 %? Měření dopadu na značku by mělo být součástí benchmarkové strategie. Nejen proto, že je jednou z konkurenčních výhod, ale také proto že nám pomůže při průběžné optimalizaci,” doplňuje Soňa Babánková, Campaign Specialist, MarketUP, která má u našich klientů Brand Lift 2.0 primárně na starost.

A jeden užitečný TIP na závěr: Nezapomínejte, že není vhodné do cílení kampaně zahrnout remarketingová publika. Hrozí promíchání exponované a kontrolní skupiny.


Chcete vyzkoušet brandové kampaně?

Brand Lift 2.0 doporučujeme vyzkoušet klientům, kteří už Brand Lift dříve vyzkoušeli, ale i klientům, kteří s Brand Liftem nemají prozatím žádnou zkušenost. Pokud vás zajímá efektivita brandových kampaní, kontaktujte nás.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP se stal jedním z 28 hrdinů digitální doby

Zvědavost. Odvaha. Touha po vzdělání. Rozhodnost. Podnikavost. To je jen hrstka vlastností, které spojují představitele úspěšných digitál…

13. 12. 2019

Digitální strategii značky Decathlon nově zajišťuje MarketUP

Digitální agentura MarketUP rozšířila klientské portfolio o značku Decathlon. Cílem nové spolupráce je zvýšení tržního podílu sportovn…

4. 12. 2019

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019