Blog

Miroslav Král 20. 7. 2017 Zpět

Vyrazili jsme na Google Digital Now 2017 se Sconto nábytkem

Vyrazili jsme na Google Digital Now 2017 se Sconto nábytkem

Vůbec poprvé jsme jako agentura vyjeli na konferenci pořádanou společností Google společně s naším klientem. Strávili jsme 2 dny v Dublinu, kde jsme se seznámili s novinkami v marketingu a digitální reklamě a zároveň se zúčastnili atraktivního doprovodného programu. Pojďte se podívat jaké to bylo.

Konference Digital Now 2017 se odehrávala v irském Dublinu 13. a 14. června. Setkalo se zde 100 šéfů marketingu od nejvýznamějších inzerentů Googlu ze zemí střední a východní Evropy, Středního východu a Afriky (EMEA). Každého CMO doprovázela i jeho digitální agentura reprezentovaná členem vedení a šéfem klientova projektu. Za agenturu MarketUP letěli do Irska Miroslav Král, CEO a Martin Čáp, Projektový manažer a s nimi marketingová ředitelka společnosti Sconto nábytek Pavlína Šedivá.

První den konference se konal v evropském sídle Googlu v centru Dublinu, ve kterém pracuje na 5.000 googláků s průměrným věkem 27 let. Přednášky probíhaly v novém, inovativním centru známém jako „The Foundry“, ve kterém se nachází sál s kapacitou 360 míst. 

Úvodní den byl ve znamení přednášek, které byly zaměřené především na důsledné poznání cílového publika a efektivní práci s ním. Dle představitelů Google nyní přichází "Golden age of marketing", tedy zlatá éra marketingu, ve které je možné marketingové kampaně velmi přesně cílit, měřit, vyhodnocovat a dosahovat vysoké návratnosti investic. Je to i díky rozmachu mobilních zařízení, která umožňují potenciálního zákazníka zastihnout během nákupního rozhodování, prakticky kdykoli a kdekoli, když služby nebo produkty dané značky potřebuje.

S tím souvisí i potřeba odlišně vyhodnocovat dopad různých digitálních kanálů na uskutečněný nákup. Dosavadní metody atribuce tzv. last click resp. first clicks jsou dle Googlu přežité. Během nákupního procesu totiž uživatel realizuje desítky až stovky touchpointů s danou značkou na různých zařízeních připojených k internetu (smartphone, PC doma nebo ve firmě, tablet, smart TV, atd.) a přiřazení 100% váhy poslednímu nebo prvnímu touchpointu - tedy návštěvě webu nebo shlédnutí banneru či videa - nedává již dnes smysl. Google zavádí nový způsob atribuce, tzv. data-driven atribuci, která díky machine learning technologiím mnohem lépe odráží podíl jednotlivých kanálů na výsledném nákupu. Doporučení směřující ke všem agenturám a inzerentům je přejít na datovou atribuci v průběhu letošního roku.

Zaujala nás také nově představená služba pod názvem Smart Display (Chytré obsahové kampaně), o které se zmíníme níže.

Po nabytí nových informací všem pořádně vyhládlo. Společně jsme tak všichni vyrazili na YouTube Food-fest, který se konal kousek za městem v krásném prostředí místní farmy. Jako překvapení bylo připraveno vystoupení 3 oblíbených irských influencerů: Clodagh McKenna, Adrian Martin, který je známý jako Chef Adrian a Rozanna Purcell, která si říká Roz. Všichni tři připravili před zraky přítomných své recepty, které byly následně servírovány všem účastníkům party. Vystoupení youtuberů i reakce hostů byly zaznamenány na video a na místě upraveny do podoby finálního reklamního spotu pro YouTube.

Roz Purcell je modelka, kuchařka a oblíbená irská influencerka. Na Instagramu má více než 197K sledujících. 

Druhý den konference se naše skupinka rozdělila. Martin se účastnil tří workshopů, kde si vyzkoušel nové možnosti cílení na koncového zákazníka. O tom už i napsal článek, který byl zaměřený na PPC novinku: Chytré obsahové kampaně. Miroslav Král s Pavlínou Šedivou se účastnili dalších přednášek konference. Zde nás nejvíce zaujala analýza, kterou Google provedl na webech značek zúčastněných CMO. Pro prodejní výkon webu je klíčová rychlost načítání na mobilních zařízeních. Pokud načtení stránky na mobilu / tabletu trvá dále než 3 s, prodejní úspěšnost webu klesá geometrickou řadou a uživatel často web opouští. Všichni účastníci z řad CMO následně obdrželi obálku, ve které byla uvedena rychlost načítání pro jejich web. Průměr všech zúčastněných byl vyčíslen Googlem na 12 s, takže většina z nich uznala, že mají před sebou ještě hodně práce.

Zajímavé informace přinesla i přednáška od výzkumné agentury Forrester. Z ní vyplývá, že během posledních dekád se zásadně zkracuje životnost firem zařazených v žebříčku S&P. Z původních 40 let se nyní průměrná délka života firmy zkrátila na 18 let a v budoucnosti klesne až na 12. Je to ovlivněno zejména globální konkurencí a obrovskou dynamikou vývoje trhu a technologií. Zároveň platí, že až 87% hodnoty firmy tvoří nehmotná aktiva, tedy zejména značka, duševní vlastnictví, lidé a zákaznické zkušenosti. Současné období se označuje jako "Customer Obsession", tedy posedlost zákazníky, neboť ti určují, zda je firma relevantní či ne. Jak je na tom vaše firma?

V průběhu Google Digital Now 2017 si všichni mohli vyzkoušet Tilt Brush. Je to pěkná hračka, kterou si užijí hlavně kreativci. Můžete s ní malovat ve 3D virtuální realitě. Váš pokoj se stane jedním velkým plátnem. 

Kromě toho všeho, reklama na Tilt Brush vyhrála i letošního Gold Cannes Lion v kategorii Digital Craft. 

A tady je krátký sestřih celé konference ve 2 minutách

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zásadní změny v marketingu: Nové role CMOs a marketingových agentur

Nový přístup k zákazníkům a moderní digitální technologie zásadním způsobem mění úlohu dnešních šéfů marketingu. I toho se týkal …

27. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Smartphony, video a umělá inteligence

Proč jsou smartphony a video pro reklamu klíčové? A jak bude vypadat budoucnost reklamy s umělou inteligencí? Zjistěte, co zaznělo na letošn…

25. 10. 2017

Průzkumník příspěvků: Hrozí nám konec organického dosahu na Facebooku?

Facebook aktuálně testuje novou funkci zobrazování příspěvků stránek, která může zasadit pomyslný hřebík do rakve organickému dosahu. …

24. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Perspektiva se obrací přímo k zákazníkovi

Podzimní konference Advertising Week a Google Partner Summit přinesly zcela zásadní novinky, které změní další směrování marketingu a rekl…

20. 10. 2017

Jak jsme na teambuildingu zdolali výšky, dálky i hloubky

V prvním říjnovém týdnu jsme opět po několika měsících vyrazili utužovat náš pracovní kolektiv. V našem týmu přibylo několik nových…

10. 10. 2017

Vystoupili jsme na konferencích Retail in Detail a Brand Management

Začátkem podzimu proběhly v Praze dvě významné marketingové konference, na kterých nechyběl ani MarketUP. A protože v našem týmu milujeme …

26. 9. 2017