Blog

Jakub Hendrich 14. 9. 2016 Zpět

Vrchol K2 Klára nezdolala. Přesto je vítěz

Vrchol K2 Klára nezdolala. Přesto je vítěz

Slibovali jsme vám články z expedice naší nejslavnější horolezkyně Kláry Kolouchové. Drželi jsme jí palce při každém kroku. Cesta vypadala zpočátku dobře, ale hora se nakonec rozhodla horolezcům vystavit stopku. Přečtěte si příběh o Kláře, která po ukončení expedice před vrcholem K2 říká, že její dobrodružství zdaleka nekončí.

Předčasný návrat z prvního pokusu o zdolání vrcholu

Meterolog ze Švýcarska pravidelně hlásil horolezcům své predikce. Využili očekávaného okna, které je pro cestu na vrchol kritické, a vyrazili. Počasí se ale změnilo a museli dolů. Cesta proti větru o rychlosti 40 km/h ve výšce nad 8 000 metrů prověřila jejich fyzické i psychické síly. Už druhý den spadla první lavina. A to byl teprve začátek.

Klára Kolouchová na K2

Ze začátku vypadalo počasí dobře. Zdroj: klarakolouchova.cz

Ani druhý pokus nevyšel

Při druhé cestě na vrchol K2 se hora vyjádřila opět nesouhlasně. Kvůli úmornému počasí se horolezci museli opět otočit. Už během sestupu slyšeli, jak padají laviny. „Hřmělo tam jak v tunelu,“ líčí Klára zážitek ze cesty dolů. Obrovské laviny smetly celý třetí výškový tábor a kus čtvrtého se všemi zásobami jídla a kyslíku. „V té době tam mělo být asi třicet lidí. Naštěstí nebylo.“  S drobnými omrzlinami a modřinami byli členové výpravy rádi, že se vrátili do bezpečí tábora C2.

Klára Kolouchová na K2

Počasí se hodinu po hodině horšilo. Zdroj: klarakolouchova.cz

Velké zklamání. K2 opět nepustila horolezce nahoru

Klára zažila velké zklamání. Tvrdě dřela a jako mávnutím proutku bylo vše pryč. Horský matador Kari Kobler však vidí věci jinak. K2 není jako jiné osmitisícovky. Nelze ji srovnávat s Everestem nebo Makalu. „Dělala jsi vše, co jsi mohla. Můžeš být ráda, že jsi tady – nazpět a živá,“ řekl Kláře. Tvrdá slova jí vykreslila nový úhel pohledu. „Ta lavina mohla spadnout stejně tak včera jako dnes.“, říká Klára. Všem členům výpravy došlo, jaké měli vlastně štěstí. A že se rozhodně není za co stydět. Hora si nevybírá.

Klára Kolouchová na K2

Klára Kolouchová při výstupu na K2. Zdroj: klarakolouchova.cz

Příběh Kláry je pro nás velkou inspirací

Výsledná bilance? Již druhý rok se nikomu nepodařilo stanout na vrcholu obávané K2. Ale také si nikomu nic nestalo. Klára po cestě překonala mnoho překážek, prokázala houževnatost a pevnou vůli. Hora se ale nakonec rozhodla jinak. Se vztyčenou hlavou odjela horolezkyně domů. Je vítěz, přestože na vrcholku K2 nestanula.

Náročné a ambiciozní cíle jsou to, co člověka posouvá dopředu. Pokud půjdeme za svým cílem s takovým odhodláním jako Klára, budeme překážky překonávat stejně snadno a s každou další zdolanou překážkou budeme silnější. Dobrodružka má opět úsměv na rtech. Možná už potajmu spřádá plány na další výpravu, ve které znovu dokáže, že překážky jsou vlastně jen v naší hlavě.

V MarketUP se výzev nebojíme a příběh Kláry Kolouchové je nám velkou inspirací. Těšíme se, až si fotky z expedice umístíme na zdi našich nových kanceláří. Budou nám připomínat dvě věci. Makejme, usilujme o vrchol.

 

PS: Jsme rádi, že jsi v pořádku, Kláro.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím poten…

15. 5. 2017