Blog

Více než polovina českých uživatelů je na sociálních sítích

Více než polovina českých uživatelů je na sociálních sítích

Podíl českých uživatelů, kteří používají sociální sítě stále roste. V loňském roce přesáhl jejich počet jednu polovinu a za posledních pět let se zvýšil na více než čtyřnásobek. První příčku mezi nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v České republice si už několik let drží Facebook.

V roce 2008 používalo Facebook a další sociální sítě zhruba 12 % uživatelů. Z aktuální studie společnosti Mediaresearch vyplívá, že v roce 2012 jich bylo už 54 %, tedy více než polovina. Tuzemští uživatelé si oblíbili nejen Facebook, ale i mikroblogovací síť Twitter, která v Česku roste stále rychleji.

Pravidelné aktivity na internetu

Podobný vzestup zaznamenávají rovněž e-shopy a servery umožňující nákupy online. Jejich meziroční nárůst však neni tak výrazný, jako je tomu u sociálních sítí. V loňském roce nakupovalo prostřednictvím internetu zhruba o 14 % více uživatelů než v roce 2008.

Stabilní oblibu si užívají internetové vyhladavače jako je Google, český Seznam nebo Bing. Pro hledání na internetu je využívá více než 86 % uživatelů.

Klesající tendenci má naopak tzv. instant messaging. Komunikace prostřednictvím klientů ICQ nebo MSN mezi uživateli upadá. Od roku 2010, kdy tyto služby zažily v České republice svůj vrchol, je používá až o 7 % méně lidí, kteří jsou na internetu aktivní.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

včera v 14:24

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019