Blog

Více než polovina českých uživatelů je na sociálních sítích

Více než polovina českých uživatelů je na sociálních sítích

Podíl českých uživatelů, kteří používají sociální sítě stále roste. V loňském roce přesáhl jejich počet jednu polovinu a za posledních pět let se zvýšil na více než čtyřnásobek. První příčku mezi nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v České republice si už několik let drží Facebook.

V roce 2008 používalo Facebook a další sociální sítě zhruba 12 % uživatelů. Z aktuální studie společnosti Mediaresearch vyplívá, že v roce 2012 jich bylo už 54 %, tedy více než polovina. Tuzemští uživatelé si oblíbili nejen Facebook, ale i mikroblogovací síť Twitter, která v Česku roste stále rychleji.

Pravidelné aktivity na internetu

Podobný vzestup zaznamenávají rovněž e-shopy a servery umožňující nákupy online. Jejich meziroční nárůst však neni tak výrazný, jako je tomu u sociálních sítí. V loňském roce nakupovalo prostřednictvím internetu zhruba o 14 % více uživatelů než v roce 2008.

Stabilní oblibu si užívají internetové vyhladavače jako je Google, český Seznam nebo Bing. Pro hledání na internetu je využívá více než 86 % uživatelů.

Klesající tendenci má naopak tzv. instant messaging. Komunikace prostřednictvím klientů ICQ nebo MSN mezi uživateli upadá. Od roku 2010, kdy tyto služby zažily v České republice svůj vrchol, je používá až o 7 % méně lidí, kteří jsou na internetu aktivní.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GDPR – Prst na spoušti

24. 5. 2018

Performance 2020 aneb pastva pro online nadšence

22. 5. 2018

O důležitosti výzev, typickém pracovním dni a ping pongu s nováčky Karin, Romanem a Petrem

V zimě se MarketUP rodina rozšířila o tři nadějné členy a jelikož jsou moc šikovní, byla by škoda je před světem schovávat. Zeptala jse…

14. 5. 2018

S naším klientem Crussis o lásce k cyklistice, inovacích a investici do profíků

Od dubna tohoto roku jsme začali spolupracovat s českou firmou Crussis, která dováží a vyrábí elektrokola a koloběžky. I my v MarketUP jsme …

8. 5. 2018

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018