Blog

Více než polovina českých uživatelů je na sociálních sítích

Více než polovina českých uživatelů je na sociálních sítích

Podíl českých uživatelů, kteří používají sociální sítě stále roste. V loňském roce přesáhl jejich počet jednu polovinu a za posledních pět let se zvýšil na více než čtyřnásobek. První příčku mezi nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v České republice si už několik let drží Facebook.

V roce 2008 používalo Facebook a další sociální sítě zhruba 12 % uživatelů. Z aktuální studie společnosti Mediaresearch vyplívá, že v roce 2012 jich bylo už 54 %, tedy více než polovina. Tuzemští uživatelé si oblíbili nejen Facebook, ale i mikroblogovací síť Twitter, která v Česku roste stále rychleji.

Pravidelné aktivity na internetu

Podobný vzestup zaznamenávají rovněž e-shopy a servery umožňující nákupy online. Jejich meziroční nárůst však neni tak výrazný, jako je tomu u sociálních sítí. V loňském roce nakupovalo prostřednictvím internetu zhruba o 14 % více uživatelů než v roce 2008.

Stabilní oblibu si užívají internetové vyhladavače jako je Google, český Seznam nebo Bing. Pro hledání na internetu je využívá více než 86 % uživatelů.

Klesající tendenci má naopak tzv. instant messaging. Komunikace prostřednictvím klientů ICQ nebo MSN mezi uživateli upadá. Od roku 2010, kdy tyto služby zažily v České republice svůj vrchol, je používá až o 7 % méně lidí, kteří jsou na internetu aktivní.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 5 produktových řad pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019

Lina je jiná: Spolupráce se Seznamem přinesla zapojení interaktivní hry v kampani

S naším dlouholetým klientem, společností I.D.C. Praha, a.s., známým pod značkou Sedita, jsme spolupracovali na nové spotřebitelské soutě…

28. 6. 2019

Proč se prokliky nerovnají návštěvám? Možné scénáře a nejčastější důvody

Také se někdy nevěřícně ptáte, proč vám Facebook Business Manager ukazuje 1 000 prokliků a Google Analytics u té samé kampaně pouze 740? …

25. 6. 2019