Blog

Více než polovina českých uživatelů je na sociálních sítích

Více než polovina českých uživatelů je na sociálních sítích

Podíl českých uživatelů, kteří používají sociální sítě stále roste. V loňském roce přesáhl jejich počet jednu polovinu a za posledních pět let se zvýšil na více než čtyřnásobek. První příčku mezi nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v České republice si už několik let drží Facebook.

V roce 2008 používalo Facebook a další sociální sítě zhruba 12 % uživatelů. Z aktuální studie společnosti Mediaresearch vyplívá, že v roce 2012 jich bylo už 54 %, tedy více než polovina. Tuzemští uživatelé si oblíbili nejen Facebook, ale i mikroblogovací síť Twitter, která v Česku roste stále rychleji.

Pravidelné aktivity na internetu

Podobný vzestup zaznamenávají rovněž e-shopy a servery umožňující nákupy online. Jejich meziroční nárůst však neni tak výrazný, jako je tomu u sociálních sítí. V loňském roce nakupovalo prostřednictvím internetu zhruba o 14 % více uživatelů než v roce 2008.

Stabilní oblibu si užívají internetové vyhladavače jako je Google, český Seznam nebo Bing. Pro hledání na internetu je využívá více než 86 % uživatelů.

Klesající tendenci má naopak tzv. instant messaging. Komunikace prostřednictvím klientů ICQ nebo MSN mezi uživateli upadá. Od roku 2010, kdy tyto služby zažily v České republice svůj vrchol, je používá až o 7 % méně lidí, kteří jsou na internetu aktivní.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019