Blog

Jan Petrtyl 15. 3. 2014 Zpět

UTM parametry: rozklíčujte výkon svých online kampaní!

UTM parametry: rozklíčujte výkon svých online kampaní!

Velkou výhodou online marketingu je možnost přesného měření a vyhodnocování aktivit, kampaní a jejich výsledků. Je přesně možné zjistit, jaké konkrétní reklamy generují návštěvnost s nejvyšší mírou konverze. Není problémem zjistit, jak úspěšná byla z pohledu nárůstu tržeb poslední rozesílka e-mailového newsletteru nebo který ze dvou testovacích bannerů má nižší míru opuštění.

Základem je správné nastavení UTM parametrů

Reklamy, které odkazují na cílový web, obsahují hyperlinky. Po kliknutí se tak návštěvník dostává na cílovou stránku. Aby bylo možné provoz kvalitně analyzovat, doporučujeme používat tzv. UTM parametry. Těchto parametrů je možné využít celkem pět.

Source

Source – zdroj je základním parametrem. Převážně jej používáme pro označení serveru/stránky/služby, například Google, Seznam, Mladá fronta, Facebook, MarketUP, Heuréka, Zboží.cz, Newsletter atd.

Medium

Základními médii jsou:

  • organic, tj. automatické označení pro odkazy v přirozeném vyhledávání
  • referral označuje „klasické“ zpětné odkazy
  • cpc pro reklamy, kde se platí za klik, zejména jde o textovou reklamu ve vyhledávání
  • banner pro displayovou reklamu
  • remarketing pro remarketingové kampaně
  • email pro odkazy v e-mailových kampaních
  • atd. – používáme např. unikátní utm_medium pro reklamy na sociálních médiích

Campaign

Tento parametr používáme pro pojmenování kampaně. Fantazii se meze nekladou, důležité je však vždy zachovávat systém. Nám se osvědčilo pravidlo Rok-Zákazník-Produkt-DalšíParametryNázvuDlePotřeby.

Content

Pomocí parametru content pak odlišujeme obsah jednotlivých reklam – např. jako na následujícím obrázku při posuzování výkonu jednotlivých bannerů.

UTM rozlišení jednotlivých bannerů

Zdroj: MarketUP 

Term

Tento parametr můžeme použít pro nastavení klíčového slova pro danou reklamu.

Jak se UTM parametry vytvářejí

UTM parametry lze vytvářet ručně, mnohem pohodlnější je však využít některý z existujících automatických nástrojů. Například Google Analytics URL Builder.

Google URL Builder

Zdroj: MarketUP

Na obrázku je vidět příklad UTM parametrů pro odkaz na článek na náš web, který může být umístěn v patičce newsletteru. V Google Analytics bude možné sledovat chování návštěvníků, kteří na tento odkaz klikli.

Hypertextový odkaz jako takový pak bude vypadat následovně:

http://www.marketup.cz?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-duben-2014&utm_content=odkaz-v-paticce-mailu

Správně nastavené parametry jsou prvním krokem k dobré analýze

Popravdě si nedovedeme představit, že bychom UTM parametry nepoužívali. Analyzovat kampaně bez správně nastavených UTM je jako běžet v noci lesem bez svítilny! Na závěr připomínáme, že v práci s UTM parametry je nutné mít nastaven systém.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GAME ON! Slavíme další úspěch v soutěži Google partnerů

V listopadu se k nám dostala skvělá zpráva. Uspěli jsme také ve třetím kvartálu letošní soutěže Google partnerů GAME ON a připsali si d…

24. 11. 2017

Co nového přinesl Marketing Festival 2017?

V listopadu jsme se tradičně účastnili Marketing Festivalu. A i letos jsme si z této velké konference odnesli spoustu zajímavých informací a …

24. 11. 2017

Web Summit 2017: Nové marketingové trendy v cestovním ruchu

Web Summit je největší technologickou konferencí světa, není proto divu, že se každý rok jedná o dlouho očekávanou událost. Event, v rám…

21. 11. 2017

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Podle jednoho z posledních výzkumů Google se průměrná mobilní webová stránka načítá 22 sekund. A přitom celých 32 % uživatelů opoušt…

16. 11. 2017

Jak jsme inspirovali ženy užívat si #HaagenDazsMoment

Rozjet od nuly stránku na Facebooku není jen tak. Pokud navíc máte na starosti takový lovebrand jako je Häagen-Dazs, to je teprve výzva. Jak js…

14. 11. 2017

Persony: Nástroj, který vám pomůže s marketingovou strategií

Persony jsou důležitou součástí marketingových strategií. S jejich pomocí dokážete lépe přemýšlet nad cílovou skupinou a v důsledku to…

13. 11. 2017