Blog

Úkol je jasný: Všechny chytit máš! Pokémon a jeho flashback!

Úkol je jasný: Všechny chytit máš! Pokémon a jeho flashback!

Hra, za kterou stojí vývojář Niantic a firma Pokémon Company, naprosto pobláznila celý svět. Nejen, že si ji zkouší zahrát téměř každý (i my v MarketUP), ale můžete si s ní rozjet poměrně dobrý business. Stačí mít co nabídnout.

Co se právě teď děje?

Všichni naprosto šílí a žijí fenoménem Poké Ballu. To, že na ulicích potkáváte lidi zírající do vychytralých telefonů, na to jsme si zvykli. Ale urputné chytání rozjančených zvířat je věc jiná. Jak jsme si mohli všimnout, občas často nebezpečná.

6. července oficiálně přišla hra Pokémon Go na trh. Během několika dní se tato japonská novinka stala úspěšnější než kdejaké sociální sítě. Podle aktuálního výzkumu společnosti Nielsen Asmosphere, který se uskutečnil se vzorkem 500 respondentů české internetové populace, slyšelo o hře Pokémon Go více než polovina dotazovaných respondentů, to je přesně 58 %.

Hru v Česku hraje 7 % internetových uživatelů ve věku 15 až 24 let. Což odpovídá všem předpokladům, že mladá věková skupina bude hrát hru s největším zájmem. 

Pokémon Go je postavena na principu augmented reality

Jistě není třeba vysvětlovat, co je tahle hra zač. Jediné, co stojí za zmínku je pojem tzv. rozšířené reality (augmented reality). Hra Pokémon Go propojuje klasické herní prostředí a reálný svět v telefonu. Hráči jsou tak nuceni chodit venku a chytat zvěřinec přímo na místech vyznačených na mapě. Původní myšlenka zadavatelů hry je poměrně zajímavá a doopravdy donutí, především mladou věkovou skupinu, vyrazit ven na čerstvý vzduch.

Jak Pokémon Go vydělává?

  • První fakt: Interaktivní geolokační hra pozvedla akcie Nintenda o více než dvojnásobek 
  • Druhý fakt: Nintendo už teď má vyšší hodnotu než několikanásobně větší Sony
  • Třetí fakt: Když budete úspěšní, můžete svůj účet prodat za nemalou částku

Podívejte se na eBay, zadejte jako klíčové slovo „Pokemon Go account“ a hned vám vyjede několik uživatelských účtů, které jsou na prodej. Jen tak pro zajímavost, můžete si tam koupit účet až v přepočtu za 73 846 Kč. A možná když vydržíte, podobné accounty si brzy koupíte nebo prodáte i na českých aukčních portálech.

Jak MarketUP baví pokémonská zoo?

Když jsme se o aplikaci dozvěděli, hned jsme to šli vyzkoušet. Někoho to doslova pohltilo a některé možná odradilo. Já osobně nepatřím k těm, kteří by si lovení Pikačua doslova užívali. Ale zajímalo mě, jak to vnímají ostatní.

Někdo to vnímá jako takový návrat do dětství, kdy se sbírali kartičky Pokémonů a soutěžilo se o ně. Někomu se naopak líbí samotná myšlenka hry. To, že jste nuceni se zvednout z gauče a vyrazit do ulic, i když s tím úmyslem, ulovit co nejvíce zvířátek někdo po okolí.

A někteří hru prostě zkusili jen tak ze zvědavosti, když to teď přeci „letí“.

Naše první úlovky


Když všechny chytíte, jako tenhle Američan

„Gotta Catch´Em All?“ I vy tohle známé heslo můžete jednoduše naplnit. Teď to dokázal i Newyorčan vystupující pod nickem ftb_hodor. Pochytal všech 142 Pokémonů a při tom našel 153 kilometrů po New Yorku a blízkém New Jersey. Zajímá vás víc? Tak si přečtěte článek Jana Lásky.

Jak jste na tom vy? Pohltil vás fenomén Poké Ballu?

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019