Blog

Matouš Ledvina 24. 9. 2013 Zpět

Tři zásadní faktory, které ovlivňují úspěch vašeho videa

Tři zásadní faktory, které ovlivňují úspěch vašeho videa

Ideální a samozřejmě ekonomicky výhodnější je, pokud se vaše videa šíří přirozenou cestou a inzerce videa je pouze doprovodným faktorem úspěchu. Jak dosáhnout toho, aby právě vaše videa dosahovala nejlepších statistik?

SEO pro video se příliš neliší od optimalizace pro fulltextové vyhledávání. Nebude tedy na škodu držet se i zde standardních doporučení Googlu ohledně poutavého obsahu. K tomu, aby uživatelé vaše video našli, se musí v první řadě o dané téma zajímat. Pak už jen stačí dodržet vhodnou formu a správně vyplnit tři základní parametry, které mohou rozhodnout, jak bude video úspěšné. 

Jedná se o magické trio: Nadpis, Náhled a Popis. Na podzim roku 2012 se stal hlavním hodnotícím prvkem strávený čas, oproti předchozímu počtu shlédnutí. Doby, kdy největší úspěch videu zajišťovaly titulky jako „BEST VIDEO EVER“, jsou nadobro pryč.

Nadpis (Title)

Titulek videa má ze všech textových metadat, kterými lze video označit, největší dopad na vyhledávací parametry. Nejdůležitější slova by měla být v levé části. Rozhodně není od věci udělat rychlou analýzu klíčových slov a dosáhnout tak nejvýstižnějších, ale také nejfrekventovanějších výrazů.

Náhled (Thumbnail)

Druhým úkolem je vložit výstižný obrázek, který vyzdvihne nejdůležitější části nadpisu. V případě, že se v samotném videu nenachází záběr, který by tento účel splňoval, je dobré vytvořit například grafickou koláž nebo obrázek doplnit krátkým textem či logem. Je-li video navíc součástí série, je dobré všechny náhledy sladit podobným grafickým prvkem.

Popis (Description)

V YouTube vyhledávání se zobrazují dva řádky textu (asi 125 znaků). Je proto vhodné využít tento prostor pro práci s klíčovými slovy a zároveň vložit stručné doplňující informace o obsahu a tématu videa.

Neuvádějte zavádějící nebo nepravdivé informace, protože kvalitní publikum vychází z maximální relevance obsahu a doplňujících údajů. Samotný proklik a následné opuštění nepřinášejí pro hodnocení videa žádný prospěch.

Dodržováním těchto nenáročných zásad snadno odlišíte profesionální videa od té spousty ostatních. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017