Blog

Matouš Ledvina 24. 9. 2013 Zpět

Tři zásadní faktory, které ovlivňují úspěch vašeho videa

Tři zásadní faktory, které ovlivňují úspěch vašeho videa

Ideální a samozřejmě ekonomicky výhodnější je, pokud se vaše videa šíří přirozenou cestou a inzerce videa je pouze doprovodným faktorem úspěchu. Jak dosáhnout toho, aby právě vaše videa dosahovala nejlepších statistik?

SEO pro video se příliš neliší od optimalizace pro fulltextové vyhledávání. Nebude tedy na škodu držet se i zde standardních doporučení Googlu ohledně poutavého obsahu. K tomu, aby uživatelé vaše video našli, se musí v první řadě o dané téma zajímat. Pak už jen stačí dodržet vhodnou formu a správně vyplnit tři základní parametry, které mohou rozhodnout, jak bude video úspěšné. 

Jedná se o magické trio: Nadpis, Náhled a Popis. Na podzim roku 2012 se stal hlavním hodnotícím prvkem strávený čas, oproti předchozímu počtu shlédnutí. Doby, kdy největší úspěch videu zajišťovaly titulky jako „BEST VIDEO EVER“, jsou nadobro pryč.

Nadpis (Title)

Titulek videa má ze všech textových metadat, kterými lze video označit, největší dopad na vyhledávací parametry. Nejdůležitější slova by měla být v levé části. Rozhodně není od věci udělat rychlou analýzu klíčových slov a dosáhnout tak nejvýstižnějších, ale také nejfrekventovanějších výrazů.

Náhled (Thumbnail)

Druhým úkolem je vložit výstižný obrázek, který vyzdvihne nejdůležitější části nadpisu. V případě, že se v samotném videu nenachází záběr, který by tento účel splňoval, je dobré vytvořit například grafickou koláž nebo obrázek doplnit krátkým textem či logem. Je-li video navíc součástí série, je dobré všechny náhledy sladit podobným grafickým prvkem.

Popis (Description)

V YouTube vyhledávání se zobrazují dva řádky textu (asi 125 znaků). Je proto vhodné využít tento prostor pro práci s klíčovými slovy a zároveň vložit stručné doplňující informace o obsahu a tématu videa.

Neuvádějte zavádějící nebo nepravdivé informace, protože kvalitní publikum vychází z maximální relevance obsahu a doplňujících údajů. Samotný proklik a následné opuštění nepřinášejí pro hodnocení videa žádný prospěch.

Dodržováním těchto nenáročných zásad snadno odlišíte profesionální videa od té spousty ostatních. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018