Blog

Barbora Votavová 14. 3. 2013 Zpět

Trendem velkých eshopů již není získávat nové zákazníky, ale udržet si ty stávající

Trendem velkých eshopů již není získávat nové zákazníky, ale udržet si ty stávající

Velké e-shopy přichází s novou obchodní strategií, která zcela promění nakupování přes internet. Cílem online obchodů už nebude nalákat co nejvíce nových zákazníků, ale podchytit ty dlouhodobé a prodat jim různorodý sortiment z jednoho portálu.

Online obchody se chtějí přizpůsobit stávajícím zákazníkům a motivovat je k dalším nákupům pomocí věrnostních programů. Na této strategii pracují kamenné obchody již řadu let. Oproti klasickým obchodům však mají e-shopy nespornou výhodu. Přesně vědí, kdo jsou jejich zákazníci, jak často a jaké zboží nakupují. E-shopy tak mohou díky těmto cenným informacím lépe zacílit novou prodejní taktiku a nabídnout zákazníkům přesně to, co potřebují na jednom místě.

Mezi internetové obchody, které postupně mění svou obchodní strategii, patří například největší český e-shop Alza, jehož tržby v loňském roce dosáhly 7,65 miliard korun. Primární cílení na nové zákazníky se pomalu stává minulostí. Podle Hospodářských novin připravuje Alza věrností program, který by umožňoval speciální způsoby placení a jiné výhody, již delší dobu. Jednička na trhu chce investovat do zákaznického servisu a poskytnout zákazníkům flexibilnější služby, například umožnit doručení zboží i ve večerních hodinách nebo ve vybraném čase. V minulém roce vyřídila Alza až 2,75 milionů objednávek.

Alza

Zvláštní slevy a exkluzivní nabídky pro stálé zákazníky před časem zavedl i druhý největší český e-shop Mall.cz, jehož obrat loni činil 4 miliardy korun. Podobný program plánuje v průběhu letošního roku spustit i Kasa.cz, která si v roce 2012 vydělala 2,5 miliardy.

A proč se tento nový způsob internetovým obchodům vlastně vyplatí? Pro e-shop je podle slov výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky daleko výhodnější a jednodušší, když tatáž osoba nakoupí více věcí, než když e-shop postupně naláká několik zákazníků, kteří koupí pouze jeden produkt. Podle analytiků také nebude závratně přibývat nových zákazníků, ale bude se spíše zvyšovat frekvence jejich útrat. To potvrzují i čísla z loňského roku. Tržby českých e-shopů dosáhly v roce 2012 43 miliard korun. Podle odhadů se jejich obrat letos vyšplhá až na 50 miliard.

Rovněž se dá předpokládat, že zákazníci budou více využívat nejen e-shopy, ale i slevové portály, které loni utržily 2,9 miliard korun. Nejvíce si vydělaly servery Slevomat.cz, Vykupto.cz a Zapakatel.cz.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017