Blog

Barbora Votavová 14. 3. 2013 Zpět

Trendem velkých eshopů již není získávat nové zákazníky, ale udržet si ty stávající

Trendem velkých eshopů již není získávat nové zákazníky, ale udržet si ty stávající

Velké e-shopy přichází s novou obchodní strategií, která zcela promění nakupování přes internet. Cílem online obchodů už nebude nalákat co nejvíce nových zákazníků, ale podchytit ty dlouhodobé a prodat jim různorodý sortiment z jednoho portálu.

Online obchody se chtějí přizpůsobit stávajícím zákazníkům a motivovat je k dalším nákupům pomocí věrnostních programů. Na této strategii pracují kamenné obchody již řadu let. Oproti klasickým obchodům však mají e-shopy nespornou výhodu. Přesně vědí, kdo jsou jejich zákazníci, jak často a jaké zboží nakupují. E-shopy tak mohou díky těmto cenným informacím lépe zacílit novou prodejní taktiku a nabídnout zákazníkům přesně to, co potřebují na jednom místě.

Mezi internetové obchody, které postupně mění svou obchodní strategii, patří například největší český e-shop Alza, jehož tržby v loňském roce dosáhly 7,65 miliard korun. Primární cílení na nové zákazníky se pomalu stává minulostí. Podle Hospodářských novin připravuje Alza věrností program, který by umožňoval speciální způsoby placení a jiné výhody, již delší dobu. Jednička na trhu chce investovat do zákaznického servisu a poskytnout zákazníkům flexibilnější služby, například umožnit doručení zboží i ve večerních hodinách nebo ve vybraném čase. V minulém roce vyřídila Alza až 2,75 milionů objednávek.

Alza

Zvláštní slevy a exkluzivní nabídky pro stálé zákazníky před časem zavedl i druhý největší český e-shop Mall.cz, jehož obrat loni činil 4 miliardy korun. Podobný program plánuje v průběhu letošního roku spustit i Kasa.cz, která si v roce 2012 vydělala 2,5 miliardy.

A proč se tento nový způsob internetovým obchodům vlastně vyplatí? Pro e-shop je podle slov výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky daleko výhodnější a jednodušší, když tatáž osoba nakoupí více věcí, než když e-shop postupně naláká několik zákazníků, kteří koupí pouze jeden produkt. Podle analytiků také nebude závratně přibývat nových zákazníků, ale bude se spíše zvyšovat frekvence jejich útrat. To potvrzují i čísla z loňského roku. Tržby českých e-shopů dosáhly v roce 2012 43 miliard korun. Podle odhadů se jejich obrat letos vyšplhá až na 50 miliard.

Rovněž se dá předpokládat, že zákazníci budou více využívat nejen e-shopy, ale i slevové portály, které loni utržily 2,9 miliard korun. Nejvíce si vydělaly servery Slevomat.cz, Vykupto.cz a Zapakatel.cz.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017