Blog

Barbora Votavová 14. 3. 2013 Zpět

Trendem velkých eshopů již není získávat nové zákazníky, ale udržet si ty stávající

Trendem velkých eshopů již není získávat nové zákazníky, ale udržet si ty stávající

Velké e-shopy přichází s novou obchodní strategií, která zcela promění nakupování přes internet. Cílem online obchodů už nebude nalákat co nejvíce nových zákazníků, ale podchytit ty dlouhodobé a prodat jim různorodý sortiment z jednoho portálu.

Online obchody se chtějí přizpůsobit stávajícím zákazníkům a motivovat je k dalším nákupům pomocí věrnostních programů. Na této strategii pracují kamenné obchody již řadu let. Oproti klasickým obchodům však mají e-shopy nespornou výhodu. Přesně vědí, kdo jsou jejich zákazníci, jak často a jaké zboží nakupují. E-shopy tak mohou díky těmto cenným informacím lépe zacílit novou prodejní taktiku a nabídnout zákazníkům přesně to, co potřebují na jednom místě.

Mezi internetové obchody, které postupně mění svou obchodní strategii, patří například největší český e-shop Alza, jehož tržby v loňském roce dosáhly 7,65 miliard korun. Primární cílení na nové zákazníky se pomalu stává minulostí. Podle Hospodářských novin připravuje Alza věrností program, který by umožňoval speciální způsoby placení a jiné výhody, již delší dobu. Jednička na trhu chce investovat do zákaznického servisu a poskytnout zákazníkům flexibilnější služby, například umožnit doručení zboží i ve večerních hodinách nebo ve vybraném čase. V minulém roce vyřídila Alza až 2,75 milionů objednávek.

Alza

Zvláštní slevy a exkluzivní nabídky pro stálé zákazníky před časem zavedl i druhý největší český e-shop Mall.cz, jehož obrat loni činil 4 miliardy korun. Podobný program plánuje v průběhu letošního roku spustit i Kasa.cz, která si v roce 2012 vydělala 2,5 miliardy.

A proč se tento nový způsob internetovým obchodům vlastně vyplatí? Pro e-shop je podle slov výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky daleko výhodnější a jednodušší, když tatáž osoba nakoupí více věcí, než když e-shop postupně naláká několik zákazníků, kteří koupí pouze jeden produkt. Podle analytiků také nebude závratně přibývat nových zákazníků, ale bude se spíše zvyšovat frekvence jejich útrat. To potvrzují i čísla z loňského roku. Tržby českých e-shopů dosáhly v roce 2012 43 miliard korun. Podle odhadů se jejich obrat letos vyšplhá až na 50 miliard.

Rovněž se dá předpokládat, že zákazníci budou více využívat nejen e-shopy, ale i slevové portály, které loni utržily 2,9 miliard korun. Nejvíce si vydělaly servery Slevomat.cz, Vykupto.cz a Zapakatel.cz.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018