Blog

Barbora Votavová 14. 3. 2013 Zpět

Trendem velkých eshopů již není získávat nové zákazníky, ale udržet si ty stávající

Trendem velkých eshopů již není získávat nové zákazníky, ale udržet si ty stávající

Velké e-shopy přichází s novou obchodní strategií, která zcela promění nakupování přes internet. Cílem online obchodů už nebude nalákat co nejvíce nových zákazníků, ale podchytit ty dlouhodobé a prodat jim různorodý sortiment z jednoho portálu.

Online obchody se chtějí přizpůsobit stávajícím zákazníkům a motivovat je k dalším nákupům pomocí věrnostních programů. Na této strategii pracují kamenné obchody již řadu let. Oproti klasickým obchodům však mají e-shopy nespornou výhodu. Přesně vědí, kdo jsou jejich zákazníci, jak často a jaké zboží nakupují. E-shopy tak mohou díky těmto cenným informacím lépe zacílit novou prodejní taktiku a nabídnout zákazníkům přesně to, co potřebují na jednom místě.

Mezi internetové obchody, které postupně mění svou obchodní strategii, patří například největší český e-shop Alza, jehož tržby v loňském roce dosáhly 7,65 miliard korun. Primární cílení na nové zákazníky se pomalu stává minulostí. Podle Hospodářských novin připravuje Alza věrností program, který by umožňoval speciální způsoby placení a jiné výhody, již delší dobu. Jednička na trhu chce investovat do zákaznického servisu a poskytnout zákazníkům flexibilnější služby, například umožnit doručení zboží i ve večerních hodinách nebo ve vybraném čase. V minulém roce vyřídila Alza až 2,75 milionů objednávek.

Alza

Zvláštní slevy a exkluzivní nabídky pro stálé zákazníky před časem zavedl i druhý největší český e-shop Mall.cz, jehož obrat loni činil 4 miliardy korun. Podobný program plánuje v průběhu letošního roku spustit i Kasa.cz, která si v roce 2012 vydělala 2,5 miliardy.

A proč se tento nový způsob internetovým obchodům vlastně vyplatí? Pro e-shop je podle slov výkonného ředitele Asociace pro elektronickou komerci Jana Vetyšky daleko výhodnější a jednodušší, když tatáž osoba nakoupí více věcí, než když e-shop postupně naláká několik zákazníků, kteří koupí pouze jeden produkt. Podle analytiků také nebude závratně přibývat nových zákazníků, ale bude se spíše zvyšovat frekvence jejich útrat. To potvrzují i čísla z loňského roku. Tržby českých e-shopů dosáhly v roce 2012 43 miliard korun. Podle odhadů se jejich obrat letos vyšplhá až na 50 miliard.

Rovněž se dá předpokládat, že zákazníci budou více využívat nejen e-shopy, ale i slevové portály, které loni utržily 2,9 miliard korun. Nejvíce si vydělaly servery Slevomat.cz, Vykupto.cz a Zapakatel.cz.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017