Blog

2. 9. 2018 Zpět

Tipy jak se už teď připravit na vánoční kampaně

Tipy jak se už teď připravit na vánoční kampaně

Chcete ještě více tipů na vánoční kampaně?
Stáhněte si naši vánoční kuchařku zdarma

Být klíčovým partnerem Googlu má své velké výhody, obzvlášť pokud jde o přístup k informacím. Na konci srpna jsme navštívili každoroční Xmas workshop s cennými tipy, které se týkají plánování vánočních kampaní. Pokud i vy chcete letos zabodovat a ještě více podpořit obrat v Q4, projděte si checklist níže a ujistěte se, že je vše na svém místě. 

Jaké je vyhledávací a nákupní chování během vánočního období?

  • Zákazníci už nehledají dárky na poslední chvíli, ale průběžně během roku. Vyhledávání nekulminuje těsně před Štědrým dnem, ale je rovnoměrně rozprostřeno během podzimu. Proto se vyplatí kampaně spustit dříve než v půlce prosince.
  • Velkou popularitu si získal tzv. Black Friday, největší slevová akce v listopadu. Uživatelé v tomto období nehledají konkrétní značky, ale soustředí se spíše na produkty. Nejoblíbenějšími kategoriemi jsou elektronika, mobilní telefony, oblečení atd. Zhruba dva dny před Black Friday zákazníci přesně vědí, co si chtějí koupit, a čekají jen na spuštění slev.
  • Nepodceňujte kategorii „aftersales“, protože nakupovat zboží během lednových slev je stále populárnější v Česku i na Slovensku.
  • Mobile first, tak přemýšlí dnešní uživatelé, kteří nedají mobil z ruky. Jejich prostřednictvím si zboží vyhledává až 40 % kupců.
  • Na výběr dárku si ponecháváme více času. Až 42 % zákazníků přiznalo, že výběrem dárků loni strávili více času než předchozí rok (2016).

Jak naplánovat vánoční obchodní strategii?

1. Definujte si cíle

2. Buďte vidět

3. Buďte na prvním místě

4. Mějte vizuálně sjednocený produktový feed

5. Buďte atraktivní

6. Využijte strategii Smart shoppingu

7. Dbejte na snadný nákupní proces

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019

Nováčci v MarketUP: Terka, Oliver a Lukáš. Jakou mají vysněnou superschopnost?

Social, sales a grafici se radují z nových posil. A kdo že rozšířil řady MarketUP? Přišla k nám Tereza Pánková, Oliver Filipp a Lukáš Ko…

28. 12. 2018