Blog

Matouš Ledvina 1. 11. 2013 Zpět

Stále více uživatelů navštěvuje YouTube z mobilních zařízení

Stále více uživatelů navštěvuje YouTube z mobilních zařízení

Za poslední dva roky se na serveru YouTube zvedl počet zhlédnutí z tabletů a smartphonů z 6 % (2011) na neuvěřitelných 41 %. Podle výkonného ředitele Googlu, Larryho Page se YouTube přibližuje ke stanovenému cíli vytvořit nádherný, jednoduchý a intuitivní zážitek bez ohledu na druh používaného zařízení.

Stále rostoucí příjmy z reklamy u mobilních zhlédnutí činí optimalizace na tablety a smartphony pro Google naprostou prioritu. Tento fakt vedl i k velkému konfliktu mezi Googlem a Microsoftem. Microsoft nabídl na svém Windows Phone aplikaci YouTube, která umožňovala blokovat veškeré reklamy a stahovat video obsah. 

Ačkoliv největší server pro sdílení videa na světě umožňuje několik způsobů, jak inzerenti mohou propagovat své produkty a služby, momentálně jsou na mobilních zařízeních k vidění pouze přeskakovatelné „TrueView“ reklamy, které nejsou účtovány, pokud se divák rozhodne reklamu po pár sekundách zrušit.

Na mobilní reklamu se začala soustředit i sociální síť Facebook. Tento měsíc Facebook ohlásil, že začne podporovat videoformát v jejich reklamních plochách pro přenosná zařízení, která umožňují marketingové cílení na mobilní diváky s Androidem nebo iOS. Nový typ reklamy se soustředí na společnosti, které chtějí propagovat mobilní aplikace. Divákům umožní zhlédnout promo video, aby se mohli rozhodnout, zda aplikaci stáhnou.

Na rozdíl od připravované facebookové autoplay reklamy, bude tento formát přehrán až po projevení zájmu diváka. Další zajímavou vlastností tohoto formátu bude také změna struktury cenění, která umožní inzerentům využívat CPA model, tedy nastavení rozpočtu dle počtu provedených instalací.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 5 produktových řad pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019

Lina je jiná: Spolupráce se Seznamem přinesla zapojení interaktivní hry v kampani

S naším dlouholetým klientem, společností I.D.C. Praha, a.s., známým pod značkou Sedita, jsme spolupracovali na nové spotřebitelské soutě…

28. 6. 2019

Proč se prokliky nerovnají návštěvám? Možné scénáře a nejčastější důvody

Také se někdy nevěřícně ptáte, proč vám Facebook Business Manager ukazuje 1 000 prokliků a Google Analytics u té samé kampaně pouze 740? …

25. 6. 2019