Specialista radí: Jak na úspěšný content marketing?

Eva Řeháková 30. 7. 2015
Marketup
Marketup

Nejen, že je důležitou součástí SEO aktivit. Navíc dokáže získat důvěru a srdce zákazníků lépe, než cokoliv jiného. Řeč je o content marketingu, jednom z nejskloňovanějších pojmů internetového marketingu. V čem spočívá jeho tajemství? V rozhovoru prozradil specialista na content marketing, Martin Peška z MarketUP.

Každá firma by ho chtěla, ne každá však dokáže zajímavý obsah tvořit. „Marketéry v posledních letech více zajímalo „jak“ než „co“. Byli fascinováni novými médii a možnostmi oslovit potenciální zákazníky,“ uvádí Martin Peška v rozhovoru pro server ipodnikatel.cz. Užitečný obsah přitom lidé hledají neustále a content marketing je možné využít v řadě aktivit.

Pořádejte pro zákazníky zajímavé soutěže

V kombinaci s jinými nástroji lze skvěle použít například pro nejrůznější akční nabídky. „Představte si soutěž o plastickou operaci víček, jejíž účastníci dávají souhlas s natočením reportáže ze zákroku. Takovou soutěž můžeme publikovat buď na vlastním webu a propagovat ji, nebo jako PR článek na vybraném médiu,“ vysvětluje Martin Peška. Když takovým způsobem oslovíte třeba 3000 lidí a 2 % z nich se do soutěže přihlásí, získáte 60 potenciálních zájemců o operaci.

Ostatním přihlášeným můžete nabídnout například časově omezenou slevu na operaci. Na celé oslovené publikum, které má o operaci evidentně zájem, je vhodné nasadit remarketingové kódy a cílit bannery, reklamu na Facebooku nebo videoreklamu na YouTube. „Není výjimkou, že takovou reklamu proklikne více než 50 % lidí,“ potvrzuje z vlastní zkušenosti specialista na content marketing.

Nastavte si jednotnou komunikaci se zákazníky

Důležitou součástí content marketingu je konzistentní komunikace se zákazníky. Ty je třeba nejprve dobře poznat. Zjistěte, jakým jazykem mluví, sepište si místa, kde může být váš klient komunikací zasažen. Následně si vytvořte manuál s ukázkami toho, jak má a nemá komunikace na jednotlivých kanálech vypadat.

Nehledejte univerzální řešení

Content marketing si můžete vytvářet sami. Protože je však časově velice náročný, spousta firem využívá služeb agentury. Online marketingové agentury mají spoustu dat o tom, co funguje a co ne, proto vám mohou dát spoustu zajímavých podnětů.

Martin Peška však upozorňuje, že na contentu pro různé klienty nelze pracovat jako přes kopírák. „Takové ty obecné rady týkající se například času publikace naprosto odsuzuji. Pokud budete něco u jednoho klienta publikovat v 7 večer, nebude vám to fungovat u ostatních stejně,“ říká. Univerzální řešení neexistuje, za úspěchem stojí především neustálá a detailní analýza dat.

Obsahový marketing je měřitelný

Obsahový marketing je stejně jako řada dalších online kanálů dobře měřitelný. Na začátku je třeba nastavit cíle, kterých chcete dosáhnout. Následně můžete počítat veškeré vynaložené náklady a výsledky měřit.

„Rázem znáte náklady například na přivedení návštěvníka na web, získání zákazníka či poptávky nebo jiné cíle, které jste si stanovili,“ popisuje Peška. Pro měření přitom stačí správně nastavený Google Analytics.

Vyberte si zkušenou a kvalitní online agenturu

Přestože někteří lidé tvrdí, že content marketing nelze kompletně outsourcovat, podle Martina Pešky je možné omezit požadavky na klientův čas na minimum. Zpočátku je třeba jeho zapojení, konzultace a schůzky. Pokud má agentura schopnost a ochotu proniknout do jeho byznysu, většinu práce může po čase sama.

„Z mé dosavadní zkušenosti se obvykle do půl roku s klientem dostaneme do té fáze, že už veškerý obsah vzniká v agentuře mnohdy ani nepotřebuje obsah vidět před publikací,“ dodává specialista MarketUP. Chce to především vůli agentury se učit a v neposlední řadě je důležitá důvěra klienta, která se vybuduje s postupem času. Ve specifických oborech je vhodné dohodnout si jednou měsíčně den pro konzultace s klientem a kontrole vytvořeného obsahu. Vydaný čas se rozhodně vyplatí!

Odebírat novinky

Přihlašte se k odběru novinek a nic vám neuteče

Váš e-mail

Kliknutím na tlačítko ODESLAT souhlasíte se zpracováním osobních údajů .