Blog

Martin Peška 17. 5. 2014 Zpět

Sleva jako hlavní motivace k nákupu přestává fungovat

Foto: Sleva jako motivace k nákupu - ilustrační snímek

Ačkoliv 82 % lidí aktivně vyhledává informace o akcích a slevách, na slovo sleva již čeští zákazníci přestávají slyšet. Shodli se na tom přednášející na II. emailing konferenci, která se uskutečnila tento týden v pražském kině Atlas.

Poslední průzkum společnosti STEM/MARK pro Home Credit uvádí, že 74 % lidí nakupuje většinou zboží ve slevě nebo akci a 82 % ji dokonce vyhledává. Zákazníci internetových obchodů ale začínají být rezistentní vůči nabízeným slevám. Potvrzuje to i nedávná studie Asociace pro elektronickou komerci, která prezentuje proměnu českého zákazníka v posledních letech. Čím dál více nakupujících (dle typu zboží 15 a 23 %) si nachází ke zboží cestu přímou.

Jak to vidí MarketUP?

Internet dává zákazníkům nejrůznější možnosti, jak si zjistit konečnou cenu daného produktu u konkurence a mnohdy se tak dozví, že nabízená sleva není nijak závratná. Neradují se tak z výše slevy, dokážou si zjistit cenu zboží na konkurenčním e-shopu.

Stále důležitější roli při nakupování na internetu tak bude hrát osobní zkušenost zákazníka s obchodem od snadného nákupu až po vstřícné reklamace zboží. Všudypřítomné slevy na reklamních bannerech, ale i v předmětech newsleterů, musí vystřídat jiná sdělení a nové typy benefitů. 

Zdroj foto: freeimages.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?

14. 3. 2018

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich sp…

13. 3. 2018

Klienti jsou s našimi službami spokojení, prokázal nedávný průzkum.

Jak klienti hodnotí naše služby? I v tomto pololetí jsme obdrželi velmi pěkný výsledek v hodnocení Net Promoter Score.

26. 2. 2018

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud …

23. 2. 2018