Blog

Miroslav Král 1. 12. 2013 Zpět

Šéfové největších firem považují digitální kanály za nejdůležitější v komunikaci se zákazníky

Šéfové největších firem považují digitální kanály za nejdůležitější v komunikaci se zákazníky

Digitální marketing a sociální sítě budou hrát hlavní roli v komunikaci se zákazníky a tvorbě obchodní strategie během dalších 3 až 5 let. To je jeden ze závěrů studie C-suite 2013 od společnosti IBM, která byla provedena mezi 4000 generálními, marketingovými, finančními a IT řediteli po celém světě, včetně České republiky. Ředitelé proto plánují v příštích letech podporovat digitální komunikaci se zákazníkem na úkor ostatních kanálů.

Globální podniky chtějí své byznys plány v budoucnu vytvářet mnohem více s ohledem na spotřebitele. Jejich potřebám totiž v současnosti dostatečně nerozumí. Stále větší důležitost získávají sociální sítě. V tomto ohledu však mají ještě manažeři co dohánět. Podle výzkumů až 67 % z nich neumí sociální sítě dostatečně využít. „Téměř každý má dnes mobilní telefon, je na internetu a je nezávislý na prostoru. Na webových portálech pak porovnává produkty navzájem a dokáže svým názorem, který zveřejní ve webovém prostředí, být buď silným advokátem pro firmu, anebo vyjádřit negativní názor, který slyší mnoho dalších uživatelů“, říká Ondřej Žák, konzultant IBM pro ČR, Maďarsko a Slovensko.

Velkou roli bude hrát porozumění autentickým potřebám zákazníků a přizpůsobení nabídky firem jejich preferencím. Zákazníci si zvykli na kvalitnější služby a kvalitnější nabídky, které jsou adresované přímo jim. To je trend, a pokud na něj nebudou firmy připraveny, tak o své zákazníky přicházejí. V této oblasti bude využití nových technologií pro zpracování objemu velkých dat, digitální kanály a sociální sítě hrát klíčovou roli.

Jak říká Ondřej Žák, celá řada firem v ČR během posledních let zjistila, že zatímco propagovala své výrobky na velkoplošných bannerech, zákazníci je spíš hledali na digitálních kanálech a tím, že nemají digitální marketing, přicházejí o velké množství zákazníků. Naopak se velmi dobře etablují firmy, které měli sice původně menší význam,  ale byly připravenější a uměly využít digitální technologie a online marketing. Řada firem ještě neví, jak problematiku sociálních sítí uchopit, nemá dosud např. zprovozněný Facebook. Se sociálními sítěmi dobře pracují většinu menší progresivní firmy, které se chopily této příležitosti.

Z výzkumu vyplývá, že čeští manažeři chtějí výrazně posilovat řízení zákaznických zkušeností a elektronické obchodování.

Zdroj: Hospodářské noviny, studie IBM 2013, říjen 2013

Pokud i vy chcete posílit vaši pozici na tomto poli, neváhejte se obrátit na nás, rádi vám pomůžeme.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GAME ON! Slavíme další úspěch v soutěži Google partnerů

V listopadu se k nám dostala skvělá zpráva. Uspěli jsme také ve třetím kvartálu letošní soutěže Google partnerů GAME ON a připsali si d…

24. 11. 2017

Co nového přinesl Marketing Festival 2017?

V listopadu jsme se tradičně účastnili Marketing Festivalu. A i letos jsme si z této velké konference odnesli spoustu zajímavých informací a …

24. 11. 2017

Web Summit 2017: Nové marketingové trendy v cestovním ruchu

Web Summit je největší technologickou konferencí světa, není proto divu, že se každý rok jedná o dlouho očekávanou událost. Event, v rám…

21. 11. 2017

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Podle jednoho z posledních výzkumů Google se průměrná mobilní webová stránka načítá 22 sekund. A přitom celých 32 % uživatelů opoušt…

16. 11. 2017

Jak jsme inspirovali ženy užívat si #HaagenDazsMoment

Rozjet od nuly stránku na Facebooku není jen tak. Pokud navíc máte na starosti takový lovebrand jako je Häagen-Dazs, to je teprve výzva. Jak js…

14. 11. 2017

Persony: Nástroj, který vám pomůže s marketingovou strategií

Persony jsou důležitou součástí marketingových strategií. S jejich pomocí dokážete lépe přemýšlet nad cílovou skupinou a v důsledku to…

13. 11. 2017