Blog

Aleš Vávra 22. 7. 2014 Zpět

Reklama ve vyhledávání na Seznamu nově s odkazy na podstránky

LOGO: Sklik

Reklamní systém Sklik představil tento měsíc Odkazy, novou funkci pro reklamu ve vyhledávačích. Jedná se v podstatě o obdobu tzv. sitelinks, které můžeme znát například z Google Adwords, tedy odkazy na další stránky webu, kategorie e-shopu nebo firemní profily na sociálních sítích. Ačkoliv se inzerát zvětší o tento odkaz, cena za proklik zůstává stejná jako za kliknutí na standardní inzerát.

Od 8. července 2014 se Sklik Odkazy zobrazují v reklamách ve vyhledávání přibližně 10 % uživatelů. Během následujících měsíců se toto procento začne navyšovat, až v září 2014 dosáhne 100 %. Všichni inzerenti by se tedy na tento krok měli připravit a už teď do svých účtů rozšíření o odkazy vložit.

Pro vkládání platí stejná pravidla jako pro inzeráty v Skliku, tedy zacházejte opatrně s několika velkými písmeny jdoucími po sobě nebo neobvyklými znaky. Doporučujeme do odkazů vkládat UTM parametry, protože Sklik zatím neumožňuje s odkazy pracovat co se týče analytiky.

Sklik Odkazy - ukázka

Pro zobrazení odkazů platí to samé co u AdWords. Nemusí se zobrazit vždy. „Na začátku testu bude nastaveno zobrazení Odkazů u inzerátů poměrně přísně a bude se zobrazovat pouze u vysoce hodnocených inzerátů na TOP pozicích ve vyhledávání na Seznam.cz,“ píše Blog Skliku.

Vysokým hodnocením autoři systému myslí to, že inzerát musí mít dostatečně vysokou zpětnou vazbu od uživatelů v podobě CTR a dostatečnou relevanci s dotazem, který uživatel hledá. Nastavení těchto dvou metrik má být postupně upravováno v závislosti na výsledcích testu.

Samotné nastavení je pak velmi jednoduché a intuitivní. Přesná pravidla jak vytvořit Sklik Odkazy najdete v Nápovědě Skliku.

Sklik Odkazy - ukázka

Sklik Odkazy - ukázka

Sklik Odkazy budeme testovat a už teď jsme zvědaví, zda budou mít nějaký výraznější podíl na CTR inzerátů. V každém případě se díky nim podstatně zvětší celková plocha textové reklamy.

Už vám Sklik Odkazy běží? Podělte se s námi o vaše zkušenosti s Sklik Odkazy níže do komentářů!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018