Blog

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklamní svět se rychle mění. To, co platilo dnes, nemusí platit zítra a nejspíš už vůbec nebude platit pozítří. Dokazuje to i poslední studie Advertising Expenditure Forecasts, kterou vydala mediální agentura Zenith. Jaká prognóza nás tedy v příštích letech čeká a nemine?

Podle Zenith stoupnou globální výdaje na reklamu na sociálních sítích mezi lety 2016 a 2019 o celých 72 %. Jejich hodnota se zvýší z 29 na 50 miliard USD. V roce 2019 potom reklama na sociálních sítích bude tvořit 20 % internetové propagace. Podle prognóz předežene v investovaném objemu inzerci v novinách a časopisech již v roce 2020.

Platformy sociálních médií těží z rychlého přijetí mobilních technologií a staly se součástí každodenního života svých uživatelů. Pro mnoho uživatelů jsou sociální média ústředním bodem jejich společenského života stejně tak jako hlavním zdrojem zpráv. 

Online video předstihne rádio

I online videu se má v dalších letech dařit a jeho podíl v reklamním světě není radno podceňovat. Do roku 2019 má růst takřka stejnou rychlostí jako reklama na sociálních sítích. Jeho hodnota dosáhne v roce 2019 35,4 miliard USD, zatímco reklama v rádiu jen 35 miliard USD. Nárůst bude těžit z rozšíření mobilních zařízení a rozvoje vysokorychlostního přenosu mobilních dat. Pro značky je již běžné využívat online video jako doplněk k TV reklamě.

Nejvyšší růst mediálních investic je očekáván v Asii

Je nutné si uvědomit, že i na reklamu a na její financování mají vliv události a věci, které bychom s ní prvotně vůbec nespojovali. Jsou to ceny ropy, válečné konflikty a stav ekonomiky. Proto na Středním východě  a v severní Africe klesají výdaje na reklamu až o 4,9 % a v Latinské Americe rostou jen o 1,7 %. Prvenství ve financování reklamy mají Spojené státy v závěsu s Asii, kde roste nejrychleji.

V online reklamě je budoucnost

Je zřejmé, že velký úspěch reklamy na sociálních médií a v online videu souvisí s růstem počtu uživatelů smartphonů a stále se zlepšujícím vysokorychlostním internetovým připojením. Mobilní telefon je dnes hlavním zdrojem informací a zábavy pro uživatele. Je tedy nutné s reklamou na sociálních sítí a videu nejen počítat, ale považovat ji za budoucnost marketingu. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zásadní změny v marketingu: Nové role CMOs a marketingových agentur

Nový přístup k zákazníkům a moderní digitální technologie zásadním způsobem mění úlohu dnešních šéfů marketingu. I toho se týkal …

27. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Smartphony, video a umělá inteligence

Proč jsou smartphony a video pro reklamu klíčové? A jak bude vypadat budoucnost reklamy s umělou inteligencí? Zjistěte, co zaznělo na letošn…

25. 10. 2017

Průzkumník příspěvků: Hrozí nám konec organického dosahu na Facebooku?

Facebook aktuálně testuje novou funkci zobrazování příspěvků stránek, která může zasadit pomyslný hřebík do rakve organickému dosahu. …

24. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Perspektiva se obrací přímo k zákazníkovi

Podzimní konference Advertising Week a Google Partner Summit přinesly zcela zásadní novinky, které změní další směrování marketingu a rekl…

20. 10. 2017

Jak jsme na teambuildingu zdolali výšky, dálky i hloubky

V prvním říjnovém týdnu jsme opět po několika měsících vyrazili utužovat náš pracovní kolektiv. V našem týmu přibylo několik nových…

10. 10. 2017

Vystoupili jsme na konferencích Retail in Detail a Brand Management

Začátkem podzimu proběhly v Praze dvě významné marketingové konference, na kterých nechyběl ani MarketUP. A protože v našem týmu milujeme …

26. 9. 2017