Blog

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklamní svět se rychle mění. To, co platilo dnes, nemusí platit zítra a nejspíš už vůbec nebude platit pozítří. Dokazuje to i poslední studie Advertising Expenditure Forecasts, kterou vydala mediální agentura Zenith. Jaká prognóza nás tedy v příštích letech čeká a nemine?

Podle Zenith stoupnou globální výdaje na reklamu na sociálních sítích mezi lety 2016 a 2019 o celých 72 %. Jejich hodnota se zvýší z 29 na 50 miliard USD. V roce 2019 potom reklama na sociálních sítích bude tvořit 20 % internetové propagace. Podle prognóz předežene v investovaném objemu inzerci v novinách a časopisech již v roce 2020.

Platformy sociálních médií těží z rychlého přijetí mobilních technologií a staly se součástí každodenního života svých uživatelů. Pro mnoho uživatelů jsou sociální média ústředním bodem jejich společenského života stejně tak jako hlavním zdrojem zpráv. 

Online video předstihne rádio

I online videu se má v dalších letech dařit a jeho podíl v reklamním světě není radno podceňovat. Do roku 2019 má růst takřka stejnou rychlostí jako reklama na sociálních sítích. Jeho hodnota dosáhne v roce 2019 35,4 miliard USD, zatímco reklama v rádiu jen 35 miliard USD. Nárůst bude těžit z rozšíření mobilních zařízení a rozvoje vysokorychlostního přenosu mobilních dat. Pro značky je již běžné využívat online video jako doplněk k TV reklamě.

Nejvyšší růst mediálních investic je očekáván v Asii

Je nutné si uvědomit, že i na reklamu a na její financování mají vliv události a věci, které bychom s ní prvotně vůbec nespojovali. Jsou to ceny ropy, válečné konflikty a stav ekonomiky. Proto na Středním východě  a v severní Africe klesají výdaje na reklamu až o 4,9 % a v Latinské Americe rostou jen o 1,7 %. Prvenství ve financování reklamy mají Spojené státy v závěsu s Asii, kde roste nejrychleji.

V online reklamě je budoucnost

Je zřejmé, že velký úspěch reklamy na sociálních médií a v online videu souvisí s růstem počtu uživatelů smartphonů a stále se zlepšujícím vysokorychlostním internetovým připojením. Mobilní telefon je dnes hlavním zdrojem informací a zábavy pro uživatele. Je tedy nutné s reklamou na sociálních sítí a videu nejen počítat, ale považovat ji za budoucnost marketingu. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Co nového odhalil Google na Agency Day?

29. ledna 2018 jsme se zúčastnili Google Agency Day, každoroční výroční konference pro certifikované Google partnery. Z akce jsme si odnesli …

31. 1. 2018

Naše TOP 5 kampaně v loňském roce

Na následujících řádcích se s vámi podělíme o přehled nezajímavějších kampaní za rok 2017. Výběr nebyl jednoduchý, protože skvělý…

30. 1. 2018

Noví projekťáci Lukáš & Pepa: Dobrý tým je ten, se kterým trávíte čas i po desáté večer

Lukáš Cikánek a Pepa Plechatý jsou v MarketUPu asi čtvrt roku a i za tak krátkou dobu už stihli pořádně máknout na spoustě projektů. Jak …

26. 1. 2018

#FacebookZero: Proč potřebujeme novou strategii?

Nový rok s sebou přinesl také velkou facebookovou novinku, kterou sice ocení uživatelé, správci Stránek ale zřejmě zapláčou. Jak se připr…

18. 1. 2018

Digitální trendy pro rok 2018

Rok 2018 bude pro online zlomový. Můžeme očekávat obrovský nárůst používání umělé inteligence, propad dosavadních vyhledávacích monop…

17. 1. 2018

Jak oslovit mileniály? Na Instagramu!

Potenciál Instagramu pro firmy neustále narůstá. Zjistěte, jak tuto síť využívat, abyste nezůstali pozadu.

5. 1. 2018