Blog

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklamní svět se rychle mění. To, co platilo dnes, nemusí platit zítra a nejspíš už vůbec nebude platit pozítří. Dokazuje to i poslední studie Advertising Expenditure Forecasts, kterou vydala mediální agentura Zenith. Jaká prognóza nás tedy v příštích letech čeká a nemine?

Podle Zenith stoupnou globální výdaje na reklamu na sociálních sítích mezi lety 2016 a 2019 o celých 72 %. Jejich hodnota se zvýší z 29 na 50 miliard USD. V roce 2019 potom reklama na sociálních sítích bude tvořit 20 % internetové propagace. Podle prognóz předežene v investovaném objemu inzerci v novinách a časopisech již v roce 2020.

Platformy sociálních médií těží z rychlého přijetí mobilních technologií a staly se součástí každodenního života svých uživatelů. Pro mnoho uživatelů jsou sociální média ústředním bodem jejich společenského života stejně tak jako hlavním zdrojem zpráv. 

Online video předstihne rádio

I online videu se má v dalších letech dařit a jeho podíl v reklamním světě není radno podceňovat. Do roku 2019 má růst takřka stejnou rychlostí jako reklama na sociálních sítích. Jeho hodnota dosáhne v roce 2019 35,4 miliard USD, zatímco reklama v rádiu jen 35 miliard USD. Nárůst bude těžit z rozšíření mobilních zařízení a rozvoje vysokorychlostního přenosu mobilních dat. Pro značky je již běžné využívat online video jako doplněk k TV reklamě.

Nejvyšší růst mediálních investic je očekáván v Asii

Je nutné si uvědomit, že i na reklamu a na její financování mají vliv události a věci, které bychom s ní prvotně vůbec nespojovali. Jsou to ceny ropy, válečné konflikty a stav ekonomiky. Proto na Středním východě  a v severní Africe klesají výdaje na reklamu až o 4,9 % a v Latinské Americe rostou jen o 1,7 %. Prvenství ve financování reklamy mají Spojené státy v závěsu s Asii, kde roste nejrychleji.

V online reklamě je budoucnost

Je zřejmé, že velký úspěch reklamy na sociálních médií a v online videu souvisí s růstem počtu uživatelů smartphonů a stále se zlepšujícím vysokorychlostním internetovým připojením. Mobilní telefon je dnes hlavním zdrojem informací a zábavy pro uživatele. Je tedy nutné s reklamou na sociálních sítí a videu nejen počítat, ale považovat ji za budoucnost marketingu. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019

Nováčci v MarketUP: Terka, Oliver a Lukáš. Jakou mají vysněnou superschopnost?

Social, sales a grafici se radují z nových posil. A kdo že rozšířil řady MarketUP? Přišla k nám Tereza Pánková, Oliver Filipp a Lukáš Ko…

28. 12. 2018