Blog

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklama v online videu a na sociálních sítích předběhne do roku 2020 rádio i tisk

Reklamní svět se rychle mění. To, co platilo dnes, nemusí platit zítra a nejspíš už vůbec nebude platit pozítří. Dokazuje to i poslední studie Advertising Expenditure Forecasts, kterou vydala mediální agentura Zenith. Jaká prognóza nás tedy v příštích letech čeká a nemine?

Podle Zenith stoupnou globální výdaje na reklamu na sociálních sítích mezi lety 2016 a 2019 o celých 72 %. Jejich hodnota se zvýší z 29 na 50 miliard USD. V roce 2019 potom reklama na sociálních sítích bude tvořit 20 % internetové propagace. Podle prognóz předežene v investovaném objemu inzerci v novinách a časopisech již v roce 2020.

Platformy sociálních médií těží z rychlého přijetí mobilních technologií a staly se součástí každodenního života svých uživatelů. Pro mnoho uživatelů jsou sociální média ústředním bodem jejich společenského života stejně tak jako hlavním zdrojem zpráv. 

Online video předstihne rádio

I online videu se má v dalších letech dařit a jeho podíl v reklamním světě není radno podceňovat. Do roku 2019 má růst takřka stejnou rychlostí jako reklama na sociálních sítích. Jeho hodnota dosáhne v roce 2019 35,4 miliard USD, zatímco reklama v rádiu jen 35 miliard USD. Nárůst bude těžit z rozšíření mobilních zařízení a rozvoje vysokorychlostního přenosu mobilních dat. Pro značky je již běžné využívat online video jako doplněk k TV reklamě.

Nejvyšší růst mediálních investic je očekáván v Asii

Je nutné si uvědomit, že i na reklamu a na její financování mají vliv události a věci, které bychom s ní prvotně vůbec nespojovali. Jsou to ceny ropy, válečné konflikty a stav ekonomiky. Proto na Středním východě  a v severní Africe klesají výdaje na reklamu až o 4,9 % a v Latinské Americe rostou jen o 1,7 %. Prvenství ve financování reklamy mají Spojené státy v závěsu s Asii, kde roste nejrychleji.

V online reklamě je budoucnost

Je zřejmé, že velký úspěch reklamy na sociálních médií a v online videu souvisí s růstem počtu uživatelů smartphonů a stále se zlepšujícím vysokorychlostním internetovým připojením. Mobilní telefon je dnes hlavním zdrojem informací a zábavy pro uživatele. Je tedy nutné s reklamou na sociálních sítí a videu nejen počítat, ale považovat ji za budoucnost marketingu. 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017