Blog

Martin Peška 19. 10. 2015 Zpět

Reklama na Instagramu je v ČR. Vyzkoušeli jsme její účinnost

Reklama na Instagramu je v ČR. Vyzkoušeli jsme její účinnost

Možnosti placené propagace na Instagramu vstoupily 30. září i do České republiky. Nemohli jsme si tuto příležitost nechat ujít a hned jsme inzerci na této sociální síti otestovali. Jak může vypadat a jaké přináší výsledky?

Mezi prvními inzerenty v ČR jsme vyzkoušeli Instagram Ads pro našeho klienta Esthé, renomovanou pražskou kliniku plastické chirurgie, pro kterou spravujeme sociální sítě včetně profilu na „obrázkové“ sociální síti. 

Instagram nám nabídnul možnost oslovení až 230.000 žen ve věku 18 – 35 let (ano, Instragram nepoužívají jen adolescenti, například žen ve věku 25 – 45 let z České republiky je na Instagramu 50.000!).

Na výsledcích naší první kampaně je patrné, že počet inzerentů na Instragramu ještě není příliš velký a cena prokliku reklamy vybojovaná v aukci je tak stále extrémně nízká. Nám se podařilo docílit CPC 1,5 Kč a na naši reklamu kliknulo téměř 5 % reklamou zasažených uživatelů.

Výsledky naší 1. kampaně na Instragramu:

Cena za 1000 oslovených lidí: 146 Kč

CPM (cena za 1000 zobrazení): 34 Kč

CTR (míra prokliku): 2,23 %

CPC (cena za proklik): 1,5 Kč

Lidé, kteří provedli akci (například klikli na reklamu, přihlásili se k odběru profilu,…): 5 %

Označení příspěvku srdíčkem: 2,4 % ze všech oslovených

Co je třeba si pro Instragram Ads připravit?

  • Účet na Instragramu.
  • Obrázek ve čtvercovém formátu o rozměrech 600x600 px, nebo video o maximální délce stopáže 30 s ve formátu mp4 či .mov s rozlišením minimálně 720p. A opět ideálně netypicky čtvercové. Velikost souboru s videem by neměla přesáhnout 30 MB.
  • Text o délce až 300 znaků včetně mezer.

Na co byste neměli zapomenout?

Především na to, že Instragram je sociální sítí chytrých telefonů. Proto by měl být i váš web připraven na návštěvy těchto uživatelů pomocí responzivity nebo přímo mobilní verze.

A také je třeba počítat s tím, že Instragram je sociální sítí, kterou vlastní její větší modrý bratr, Facebook. Proto počítejte s přísnými pravidly pro obsah textu a vizuálu obrázku. Pokud máte se schvalováním reklam problém na Facebooku, na Instragramu ho budete mít také.

Chcete Instragram Ads také vyzkoušet? Napište nám!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GAME ON! Slavíme další úspěch v soutěži Google partnerů

V listopadu se k nám dostala skvělá zpráva. Uspěli jsme také ve třetím kvartálu letošní soutěže Google partnerů GAME ON a připsali si d…

24. 11. 2017

Co nového přinesl Marketing Festival 2017?

V listopadu jsme se tradičně účastnili Marketing Festivalu. A i letos jsme si z této velké konference odnesli spoustu zajímavých informací a …

24. 11. 2017

Web Summit 2017: Nové marketingové trendy v cestovním ruchu

Web Summit je největší technologickou konferencí světa, není proto divu, že se každý rok jedná o dlouho očekávanou událost. Event, v rám…

21. 11. 2017

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Podle jednoho z posledních výzkumů Google se průměrná mobilní webová stránka načítá 22 sekund. A přitom celých 32 % uživatelů opoušt…

16. 11. 2017

Jak jsme inspirovali ženy užívat si #HaagenDazsMoment

Rozjet od nuly stránku na Facebooku není jen tak. Pokud navíc máte na starosti takový lovebrand jako je Häagen-Dazs, to je teprve výzva. Jak js…

14. 11. 2017

Persony: Nástroj, který vám pomůže s marketingovou strategií

Persony jsou důležitou součástí marketingových strategií. S jejich pomocí dokážete lépe přemýšlet nad cílovou skupinou a v důsledku to…

13. 11. 2017