Blog

Josef Plechatý 18. 6. 2019 Zpět

Proč zapojit YouTube do marketingových aktivit firmy?

Proč zapojit YouTube do marketingových aktivit firmy

Popularita sledování videí na internetu neustále roste. Nejznámější platforma pro sdílení videí je dlouhodobě YouTube, který nabízí skvělou příležitost, jak propagovat vaši značku. Pokud se zapojením YouTube do marketingových aktivit firmy stále ještě váháte, přinášíme hned několik důvodů, proč YouTube začlenit do marketingové strategie firmy.

Kvalitní obsah ve formě videa

Už dávno neplatí, že dělat content znamená pouze přidávat obsah na webové stránky. Za formu obsahu můžeme považovat firemní blogy, ale neměli bychom zapomínat na obsah na sociálních sítích, newslettery, nativní reklamu a další formy firemní komunikace. A jednou z nich je právě i video

Na reklamu na YouTube a obecně video se orientuji už několik let. Na toto téma se také snažím pravidelně vyjadřovat, ať už do médií jako např. zde nebo formou článků (jako je tento) na náš blog. 

Obecně lze říci, že tvořit v dnešní době dlouhodobou marketingovou strategii bez videa je téměř nemyslytelné. V posledních letech se konzumace obsahu na internetu diametrálně změnila a v roce 2020 by mělo 75 % spotřeby všech mobilních dat tvořit právě video

Proč právě YouTube?

YouTube jako platforma umožňuje každému podnikateli nebo firmě jednoduše propagovat své produkty. Ty mohou být prakticky představeny například formou tzv. How-to videíYouTube tak dokáže uživateli doručit inspiraci, návod nebo třeba praktické rady o využití produktů či služeb, jako třetí nejpoužívanější vyhledávač, po Googlu a Seznamu. 

Vždy se jedná o to, co podnikatel nebo firma nabízí. Zda je cílem propagovat svůj brand, konkrétní produkt nebo je cílem pouze pobavit fanoušky své značky. Video je na rozdíl od tištěné formy založeno mnohem více na emocích, čehož lze velmi dobře využít a vyvolat u potenciálního zákazníka touhu po produktu nebo službě.

YouTube v ČR z pohledu čísel

  • V České republice YouTube měsíčně navštíví přibližně 6 milionů unikátních uživatelů. 
  • Průměrná doba strávená na YouTube činí 154 minut za týden.
  • Mýtus, že Youtube je platforma pouze pro mladé, lze pohledem na statistiky jednoduše vyvrátit. Věková skupina 15 - 24 let totiž představuje pouze necelý milion unikátních uživatelů. 
  • Zbylých 5 milionů je rozprostřených ve věkové kategorii 25 - 64 let, nejvíce logicky ve věku 25 - 44 (přibližně 3 miliony).

4 tipy, jak využít YouTube kanál naplno

1. Definujte si přínos vašeho YouTube kanálu pro odběratele

Pokud firma například prodává nářadí pro hobby opraváře, je vhodné natáčet tzv. How-to videa, tedy videonávody, jak vše správně zapojit, k čemu lze nářadí využít a co s ním spotřebitelé dokáží opravit. 

Video může sloužit také jako reklama a zároveň mít společenský přesah. Povedené zpracování je možné najít u firmy Heineken, která natočila spot s automobilovým závodníkem Nico Rosbergem: When you drive never drink

2. Pracujte s cílovou skupinou

Zásadním krokem je definovat si svoji cílovou skupinu a podle ní videa tvořit. Pokud je vaším záměrem cílit na mladší generaci, bude záležet i na frekvenci přidávání videí, jelikož jsou tito uživatelé zvyklí konzumovat video obsah v častější a pravidelné míře. 

Pokud budete cílit na věkovou kategorii 40 - 50 let, lze předpokládat, že tito lidé budou vlivem pracovních a rodinných povinností během všedních dnů zaneprázdněni. V takovém případě je lepší zaměřit se na kvalitu a menší frekvenci, jelikož zmínění uživatelé mají méně času na konzumaci a zároveň vyžadují vyšší úroveň kvality.

3. Používejte YouTube Analytics

Doporučujeme používat YouTube Analytics, kde zjistíte mnoho informací a čísel o sledovanosti a oblíbenosti vašich videí. Namátkou je možné zmínit možnost kontroly míry sledování. Z té poznáte, jaká pasáž videa může být kritická a kde sledovanost výrazně klesá. Kromě toho můžete samozřejmě zjistit demografické nebo geografické údaje o sledujících nebo z jakého kanálu (Facebook, YouTube a další) na video přišli. YouTube Analytics ale nabízí i mnoho dalších praktických ukazatelů.

4. Dbejte na správné načasování

Bezesporu nejtěžší otázkou je správné načasování. Pokud bychom měli naše doporučení zobecnit, pak je dobré publikovat ve všední dny od pondělí do středy, konkrétně mezi 14. a 16. hodinou odpolední. Dále pak ve čtvrtek až pátek od 12. do 15. hodiny a během víkendů zpravidla v dopoledních hodinách od 9. do 11. hodiny. 

TIP: Změřte si měření dopadu vašich brandových Youtube kampaní pomocí nástroje Brandlift.


Ukázka z YouTube kanálu agentury MarketUP

V MarketUP jsme se do vlastního YouTube kanálu pustili začátkem roku 2019. Smyslem MarketUP TV je informovat jak naše klienty, tak veřejnost o novinkách z "onlajnu", ale také ukázat práci našich kolegů na úspěšnýh kampaních pro naše klienty.


Jak zvýšit počet odběratelů na firemním YouTube kanálu? 

V tomto případě se nabízí dvě základní cesty, nejvhodnějším způsobem je ale jejich dlouhodobé propojení. 

1. SEO optimalizace

YouTube sice pro řazení využívá více faktorů, ale jako první vodítko relevance jsou stále hlavní klíčová slova. Relevantní klíčová slova můžete doplnit například podle našeptávače na YouTube nebo na základě toho, co používá konkurence a jak byste vy sami toto mohli implementovat přesněji k vašemu produktu či službě. 

Vyvarujte se obecným názvům videa, jelikož výsledků na zadání ,,běžecké boty” bude s jistotou více než ,,jak vybrat správné boty na běhání”. Kromě optimálního výběru klíčových slov a nadpisu videa, je třeba videa také správně popsat a štítkovat, nebo-li tagovat. U popisku využívejte všechny dostupné znaky a používejte v nich velké množství klíčových slov, která jsou s videem spjata. 

2. Placená propagace videí

Formátů reklamy na YouTube je nespočet a opět záleží, jaký typ videa budete chtít propagovat. Pokud se bude jednat o zmiňovaná How-to videa, doporučujeme sponzorovat pomocí formátu Discovery Ads. Pokud byste měli kratší videa, která mají za cíl podpořit spíše brand awareness, je možné je inzerovat přímo před jinými videi díky formátu TrueView In-Stream

Ruku v ruce s podporou videí a správnou SEO optimalizací lze očekávat nárůst odběratelů kanálu. Důležitou součástí je samozřejmě ale kvalitní a zajímavý obsah, bez kterého by byla každá další práce zbytečná.


Nevíte si rady s propagací vaší značky? Kontaktujte nás!

Video už přestává být budoucností, stává se přítomností a vy byste u toho neměli chybět. Pokud si nevíte rady, jak začít nebo jak videa na YouTube ještě více posunout vpřed, neváhejte se na nás obrátit.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019