Blog

Jan Holeček 23. 10. 2015 Zpět

Připravili jsme online kampaň pro unikátní konferenci IOT Forum 2015

Připravili jsme online kampaň pro unikátní konferenci IOT Forum 2015

Česká republika se 22. října stala dějištěm konference IOT Forum 2015 na téma Internet of Things. Na akci vystoupilo mnoho renomovaných českých i zahraničních odborníků z oblasti ICT a oborů, které internet věcí již využívají. IOT Foru 2015 předcházelo vytvoření webu konference v rekordně krátkém čase a následná digitální kampaň – to vše pod správou agentury MarketUP.

IOT Forum 2015 v Praze uspořádala společnost IDC, která je jednou z nejvýznamnějších analytických a poradenských společnosti na světě. O samotné konferenci již hodně napovídá její claim: „Poznejte budoucnost na vlastní kůži“. Internet věcí (anglicky Internet of Things, zkratka IOT), v jehož v případě se jedná o zařízení připojená k internetu, je známý jako obor budoucnosti, který má obrovský potenciál radikálně přeměnit oblast podnikání.

IOT FORUM 2015

IOT Forum 2015 bylo první komplexní konferencí o internetu věcí v historii České republiky. 

Renomovaní přednášející


Mezi řečníky, kteří na konferenci vystoupili, byli vrcholní představitelé z významných společností, jako je např. Vodafone, IDC, Robodrone Industries, GoodAI, EMC, Pierstone či projekt Galileo.

Před uskutečněním konference se společnost IDC rozhodla pro digitální kampaň s cílem představit IOT Forum 2015 a přivést cílové skupiny na webové stránky konference, kde se mohly na akci zaregistrovat. Pro vytvoření kampaně si IDC zvolila online marketingovou agenturu MarketUP.

Zahájení digitální kampaně


Digitální kampaň byla zahájena 16. září současně se spuštěním webových stránek a trvala do 6. října. Cíleno bylo především na profesionály, dodavatele a konzultanty působící v oblasti IT a dalších oborech, pro které je internet věcí zásadní změnou.

Pro tuto komunikaci jsme zvolili mix online kanálů včetně sociálních sítí a zahájili PPC kampaň ve vyhledávačích a na Facebooku, bannerovou a textovou reklamu v obsahové síti Google, retargeting v síti Google Adwords včetně YouTube, a dokonce i videoinzerci na YouTube. Pro komunikaci konference jsme založili i firemní facebookovou stránku.

Konference o internetu věcí

Digitální kampaní jsme cílili především na odborníky z oblasti IT. IDC využilo námi vytvořenou kreativu a grafické vizuály i pro prezentaci konference v průběhu celé akce.

Nejvýkonnějším kanálem Facebook


Kampaň byla velmi úspěšná a v krátkém čase zajistila významnou část účastníků konference. Nejvýkonnějším kanálem se stal Facebook. Velký výkon měla také kampaň ve vyhledávačích. „Webové stránky v krátkém časovém úseku 16. 9. až 6. 10. registrovaly 6 307 návštěv, přičemž 4 473 návštěv bylo zajištěno přímo z kampaní a dalších 1 412 návštěv bylo přímých či přes organické vyhledávání,“ říká Project Manager a obsahový stratég MarketUP Martin Peška.

Reklama na Facebooku 
Ukázka banneru použitého během úspěšné kampaně na Facebooku.

První krok: Vytvoření kompletních webových stránek


Před samotnou kampaní jsme vytvořili kompletní web konference, který obsahoval registrační formulář a seznam účastníků konference. Díky tomuto seznamu si účastníci mohli předem domluvit schůzku s ostatními registrovanými a využít tak možnost setkat se s kolegy z branže a navázat nové obchodní vztahy. Právě registrace, networking, nejnovější data z oblasti internetu věcí a samozřejmě renomovaní odborníci z řad přednášejících měli být hlavními dominantami webu.

Spuštění webu v rekordním čase


Do pouhých 2 dnů od setkání se zástupci IDC, které proběhlo 12. srpna, jsme vytvořili návrhy struktury webu a wireframy a do 24. srpna na základě čtyř grafických návrhů finální grafiku pro web. Následně jsme na základě schválené grafiky připravili první návrh banneru. Web byl nakódován 8. září a připraven na testovacím rozhraní k dispozici k připomínkám. Oficiálně byly webové stránky IOT Forum 2015 spuštěny již 16. září na doméně www.iotforum.cz.

Pokračování spolupráce v zahraničí

Námi vytvořená kreativa a grafické vizuály pro webové stránky a digitální komunikaci byly využity i pro prezentaci konference během celé akce. 

Díky úspěchu kampaně, která vzbudila velký zájem odborné veřejnosti o konferenci, byl MarketUP klientem IDC požádán o zajištění tvorby webů a digitálních kampaní pro další konference IOT v Rumunsku, Chorvatsku, Rusku a dalších zemích. 

DemoZone

Součástí IOT Fora byl i program DemoZone, který představil drony, roboty, chytré ledničky i umělou inteligenci.

Realizační tým


Na tvorbě webu a digitální kampaně se podíleli Copywriter a PR Online Specialist Jan Holeček, Copywriterka  Eva Řeháková, Graphic Designer Martin Ambrož a Project Manager a obsahový stratég Martin Peška.

Foto: Miroslav Král, Martin Ambrož

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Ohlédnutí za rokem 2017: Práce, úspěchy a legrace

Další rok je skoro za námi a když se ohlížíme zpátky, je jasné, že byl našlapaný významnými událostmi. Rozhodli jsme se vám proto seps…

19. 12. 2017

BEST OF CONTENT 2017: 30 Okamžiků, kdy jsme si získali klienta i jeho zákazníka

Rok se nám pomalu chýlí ke konci a tak bychom se s vámi rádi podělili o nejlepší social příspěvky, které se nám ve spolupráci s našimi …

18. 12. 2017

Znáte Jablotron? Aneb jak v onlinu úspěšně zvýšit povědomí o vaší značce

V agentuře často od klientů slýcháme, že by se rádi orientovali pouze na výkon. Cílem každé firmy je generovat zisk a to je i úkolem perfo…

15. 12. 2017

Jak na community management na sociálních sítích?

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí pohodlnější a samozřejmější, než si zavolat na inf…

13. 12. 2017

Obsahová strategie pro rok 2018 a jak na ní

Obsahový marketing je nedílnou součástí marketingových strategií. A právě teď přišel čas zamyslet se nad obsahem, který budete publikova…

11. 12. 2017

3 tipy jak využít online při náboru zaměstnanců

Potřebujete rozšířit řady svých kolegů a přemýšlíte, jak potencionální kandidáty oslovit? Svět se díky moderním technologiím neust…

5. 12. 2017