Blog

PR v digitální éře: Příběhy je potřeba vyprávět

PR v digitální éře

Jak uspět v Public Relations online? O tom se diskutovalo ve středu 14. září v prostorách OKsystém v Praze. Zjistěte, co nejzajímavějšího jsme si odnesli z konference PR 2016, a inspirujte se!

Digitální média neustále nabízejí nové a specifické možnosti PR komunikace. Na konferenci se představilo celkem 11 přednášejících se svými zkušenostmi a tipy. Představme si to nejzajímavější:

On baví. Zaznělo na Twitteru

Tweetař Ministerstva kultury ČR promluvil o tom, že i u státních institucí má smysl věnovat se internímu PR. Petr Kukal díky svému svéráznému stylu na Twitteru získal velký nárůst popularity účtu a strhnul na sebe pozornost médií. Za jediný rok dokázal svými 140 znakovými myšlenkami ztrojnásobit počet zobrazení tweetů. A nejen to, z původních 1 890 followerů navýšil jejich počet na 8 766. 

Způsob, jak dosáhnout takového zlepšení, je podle Petra Kukala schopnost pracovat s časovým kontextem, se společenskou realitou, psát tweety se smyslem pro humor, provokací, emocemi, nebo naopak dát aktuálním situacím jiný pohled. Zkrátka vytvořit si z feedu výkladní skříň a masivně tweetovat.

Jak se daří Amazonu budovat employer brand

PR Manager Amazonu Karel Taschner zase mluvil o PR aktivitách na mezinárodní úrovni a o employer brandingu. V České republice Amazon směřuje své PR aktivity právě tímto směrem. Prioritou je to, aby společnost na trhu působila jako dobrý zaměstnavatel. Karel Taschner také prozradil několik informací z interního prostředí firmy. Zdůraznil, že se v Amazonu pracuje rychleji a intenzivněji než jinde. To stejné požaduje i od ostatních, například outsourcingových firem. 

T-Mobile oslavil narozeniny trochu netradičně

Martin Frýdl s Jitkou Pajurkovou z AC & C Public Relations vystoupili s prezentací: Neřešte média, ale obsah. Zdůraznili, že bez nápadu se nedá uspět. Je důležité mít ideu, příběh a dokázat ho vyprávět jakýmkoliv způsobem. Své zkušenosti a tipy předvedli na case study k 20. výročí společnosti T-Mobile. Prozradili, že nejúspěšnějším materiálem byla infografika starých mobilních telefonů, které jsou ještě teď v oběhu.

5 mýtů, které pohřbívají PR v digitální éře

Adam Ondráček, Freelance Consultant v Adamkontra ukázal, že i PR aktivity lze změřit a vyvrátil známé mýty na příkladu PR kampaně ekologického start-upu Frusack. To, co se všeobecně tvrdí:

1. media relations nefungují, všichni chtějí jenom love,
2. PR je o nastavování mediální agendy,
3. PR funguje jenom coby součást 360 kampaně,
4. PR se nedá měřit,
5. PR je drahé.

Adamova doporučení směřují k tomu začít PR aktivity ještě před spuštěním kampaně. Vzniká tak větší šance, že změříte jejich účinky. Zmínil také úlohu influencerů, kteří mohou promluvit k cílové skupině a pomohou vyvolat zájem o výrobek. 

Jedna tisková zpráva, jeden autor

Miroslav Čepický, spolumajitel I am PR, se rozmluvil o tom, jak zvládnout odchod z korporace na vlastní nohy. Toto téma vyvolalo celkem zajímavou diskusi. Kromě toho se Miroslav podělil o své zkušenosti se psaním tiskových zpráv: „Není podstatné, aby jednu zprávu schvalovalo 10 lidí. Novináři upřednostňují tiskové zprávy s vlastním stylem.“ Jako efektivnější způsob uvedl například to, že je lepší věnovat čas výběru tématu a nabídnout ho přímo novináři, který se o dané téma zajímá. 

Youtubeři nebo novináři?

V průběhu konference také vystoupil Jiří Rýdl, Marketing Manager z agentury Warhorse Studios, který ukázal content na propagaci hry v jiném duchu. Jiří zmínil, že novináři jsou z pohledu PR hry Kingdom Come pořád důležitější než youtubeři. I když význam youtuberů roste, novináři v tomto případě stále osloví více lidí najednou. 

Během celé konference se také hodně tweetovalo pod hashtagem #PR16. Tweety si můžete rychle a jednoduše na Twitteru zpětně dohledat pomocí vyhledávacího okénka.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019