Blog

Jiří Staněk 20. 1. 2015 Zpět

PPC reklama na Facebooku? Využijte různé možnosti cílení

PPC reklama na Facebooku? Využijte různé možnosti cílení

PPC reklama na Facebooku je v dnešní době oblíbeným inzertním nástrojem. Mnoho společností již na Facebooku inzeruje, stále však existuje řada firem, které skrytý potenciál tohoto reklamního média zatím neobjevily. Díky přesnému cílení PPC kampaně na Facebooku přitom můžete oslovit specifickou skupinu zákazníků.

PPC kampaně jsou trefou do černého

Facebook nabízí zajímavé možnosti, jak najít a oslovit potenciálního zákazníka s nízkými náklady. Máte jasnou představu o tom, kdo je váš typický zákazník? Kde bydlí? Kolik mu je let? Jaké má záliby? Na Facebooku si můžete všechny tyto parametry nastavit a inzerátem tak oslovit relevantní skupinu uživatelů.

Ani cílení na Facebooku pochopitelně není stoprocentní, protože cílíte na informace, které o sobě poskytují sami uživatelé. A ti nemusejí uvádět pravdu. Přesto je cílení na Facebooku přesnější než v kampaních realizovaných prostřednictvím Google, a to především u mladších věkových skupin.

Cílení na Facebooku

Další demografické údaje PPC Facebook

Zajímavé možnosti cílení nalezneme například v kategorii Další demografické údaje. Zde můžete cílit na uživatele podle dosaženého vzdělání, rodinného stavu, pracovní pozice nebo podle toho, zda má daný uživatel Facebooku dítě. Můžete si zde dokonce i vybrat, jak přibližně staré dítě by případný rodič měl mít.

Oblíbené cílení podle témat

Nikterak překvapivým, ale o to lépe použitelným je cílení podle témat, o která se uživatelé zajímají. Na výběr je nepřeberné množství zájmů, na něž se lze zaměřit. Facebook uživatele přiřazuje k určitým tématům na základě jejich aktivity na sociální síti. Docela dobře tak můžeme cílit například na fanoušky konkrétních facebookových stránek.

PPC na Facebooku však má také mnohem kurióznější možnosti cílení. V podkategorii „Životní události“ se vyskytují i takové „libůstky“, jako je možnost cílení na novomanžele, nadcházející narozeniny uživatelů nebo na uživatele, kteří se nacházejí mimo domov.

Určité obory mohou cílit i dle chování uživatelů

Cílení podle chování uživatele nevyužije každý, ale některé obory mohou najít velice relevantní možnosti pro svoji PPC kampaň na Facebooku. Na koho je možné cílit?

  • uživatelé, kteří se chystají do konkrétní zahraniční oblasti
  • ti, kteří se právě vrátili ze zahraničí
  • podskupina s expatriaty z různých zemí
  • uživatelé určitých technologií, jako je verze operačního systému, druh internetového připojení nebo používaný prohlížeč

Větší prostor pro reklamní sdělení

Facebooková reklama má oproti klasické bannerové reklamě a inzerátům ve vyhledávání i další výhodu. Nabízí více prostoru pro text reklamního sdělení.

U některých druhů kampaní je tak možné využít 25 znaků pro titulek, 90 pro text a 200 znaků pro popis odkazu. K napsání reklamního textu můžete celkově využít až 315 znaků, poskytujících dostatečný prostor k tomu, abychom upoutali pozornost uživatelů a navedli je k provedení akce, která je cílem vaší kampaně.

PPC inzerát na Facebooku


Facebook osloví uživatele na začátku nákupního cyklu


Někteří lidé upozorňují na to, že Facebook není konverzní médium. Přímé konverze z Facebooku skutečně nejsou ve většině oborů vysoké, to však ani není hlavním cílem facebookových kampaní. Sociální síť slouží především k oslovení uživatelů na začátku nákupního cyklu, na základě čehož se teprve začnou o brand zajímat.

Mezi základní druhy PPC kampaní, které je možné na Facebooku vytvořit, patří kampaně zaměřené na:

  • propagaci facebookové stránky a počtu jejich fanoušků
  • propagaci konkrétních facebookových příspěvků
  • přivedení uživatelů na své webové stránky
  • zvýšení návštěvnosti události, kterou organizujete
  • zvýšení zájmu o aplikaci nebo množství jejích instalací
  • zvýšení počtu zhlédnutí videa
  • proklik na web za účelem stažení kuponu či nákupu

Všechny tyto kampaně vám mohou pomoci oslovit publikum, které přesně odpovídá vaší cílové skupině.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019