Blog

Roman Krš 15. 3. 2019 Zpět

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

setkání specialistů ppc offline

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v praxi. Kdo vystoupil na pódiu a co jsme si ze setkání odnesli?


Za hranici last-clicku: Adexpres


Jako první nastoupili na scénu kolegové z Adexpresu. Provedli nás dobrodružnou cestou Froda do Hory osudu a popsali, jak mu na jeho cestě pomáhá celé společenstvo. Pokud jste do dnešního dne měli problémy s tím, co ta atribuce vlastně je, tak na skvělém příkladu z Pána prstenů pochopíte základní princip. Zároveň se s námi podělili o to, jak s tímto aspektem pracovali u kampaně pro klienta.

Využívali jeho historických dat, různých atribučních modelů pro plánování strategie, aby vše přetavili přímo do kampaní. Pro jejich efektivnější správu integrovali data do nástroje Google Marketing Platform a využili jeho Data Driven Atribuce pro optimalizaci, která spočívala v manuálním biddingu.

A jak to dopadlo? Za méně peněz, více muziky! Ukázali skvělý příklad toho, že atribuce a změna mindsetu dává smysl.

Celý příběh a výsledky najdete ve videu.


Opomíjené záludnosti v Google Ads: Kofein


Zuzka Kapitánová věnovala svou část nastavením v Google Ads, na která se občas zapomíná. Vysvětlila rozdíl mezi cílením a pozorováním a na co si dávat pozor, když pracujeme s publiky. V druhé polovině popsala úskalí automatického cílení v obsahové síti a zejména jeho nastavení u remarketingu nebo při využívání smart biddingu.

Poslední bod věnovala responzivním reklamám a jejich zobrazování v Gmailu, kde se platí za interakci, tzn. proklik do emailu, nikoliv na web! To může zkreslovat data, takže pokud tento formát ve svých účtech využíváte, zkontrolujte umístění, kde se reklama zobrazuje a zvažte jeho vyloučení. Případně oddělte do jiné sestavy.

Pusťte si záznam přednášky.


Využijte DSA na maximum: Tom Havlík z Googlu


To, že produkty Googlu postupují mílovými kroky kupředu už víme. Ale využíváme je na maximum? Tom nám ukázal, jak se z DSA, které se dříve používaly jako doplněk ke kampaním, stal skvělý stand-alone produkt. Popsal nám jejich výhody, současné možnosti nastavení a best practices při strukturování. Klíčové je samozřejmě to, že musíte mít dobré SEO. O data a zkušenosti se na konci podělil Mall.cz.

Pokud tedy chcete začít testovat, tak vše důležité najdete v záznamu.

PPC offline


PPC is dead, long live SEO aneb Skláři nebudou mít co žrát


Martin Zítek pokračoval na téma DSA a ukázal nám, jak si s nimi poradili v heureka.cz. Popsal nám svůj přístup, rozvedl, jak své kampaně z 99 % zautomatizovali, zlepšili výsledky a PPC specialisté mohli jít do jiného oddělení… :)

Velmi doporučuji zhlédnout celý záznam.


Měření vlivu brandových aktivit: Basta Digital


Zajímavý přístup k brandovým kampaním ukázala Viktoria Kajanovičová z Basta Digital. První case study byla na kampaň pro Volvo, u které si vymysleli fiktivní ROAS, a díky tomu doručili skvělé výsledky v počtu rezervací testovacích jízd. Druhá case study byla pro oční kliniku i-Clinic, u které dosahovali i 100% impression share u vyhledávacích kampaní cílených na konkurenci.

Co se z těchto dat dozvěděli? Více najdete ve videu.


Jak nám zjednoduší práci v Skliku? David Velechovský ze Seznamu


A to nejlepší na konec! David nám představil novou funkci, kterou brzy najdeme ve svých sklikových účtech. DSA kampaně to sice nebudou, ale budeme moct konečně kopírovat kampaně, sestavy a cílení! Hurá, držím Seznamu palce v dalším pokroku.

Vše o jejich plánech najdete ve videu.

Věřím, že si z tohoto setkání každý něco odnesl. Ve mně zarezonovalo téma DSA kampaní, kterým jsem tento týden věnoval větší pozornost a ihned zkusil nasadit u svého klienta podle nově nabytých znalostí. Díky patří nejen všem přednášejícím, ale i Kofeinu, který akci pořádá a spojuje naši komunitu. Společně tak můžeme posouvat obor PPC reklamy ještě dál.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

včera v 14:24

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019