Blog

Martin Čáp 24. 6. 2017 Zpět

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přichází Google Adwords. Jde o nový typ kampaně v obsahové síti Google, která umožňuje automatizovat celý proces vytváření a správy bannerových kampaní.

Pokud si chcete ušetřit čas od manuální práce a zlepšit výkon vašich bannerových kampaní, je na čase tento typ kampaní nastavit a spustit. Chytré obsahové kampaně podle Googlu zaznamenávají průměrně 20% nárůst počtu konverzí se stejnou cenou za konverzi (CPA) v porovnání s ostatními kampaněmi v obsahové síti Google.

 

V čem jsou chytré obsahové kampaně tak chytré?

 

Chytré obsahové kampaně jsou to právě proto, že umožňují nejen automaticky v několika krocích vytvořit kreativu z vašich podkladů v milionech kombinací, ale také zjednodušit optimalizaci bannerových kampaní a především zlepšit jejich výkon směrem ke konverzím.

Chytré obsahové kampaně využívají díky automatizaci odlišný typ cílení, který umožňuje kombinovat kontextové cílení s cílením podle publika. Automaticky cílí také remarketingem na uživatele, kteří v poslední době navštívili váš web a je u nich pravděpodobnost konverze. K tomu využívá také chytrý bidding založený na cílovém CPA (ceně za konverzi) a optimalizuje ideální frekvenci zobrazení reklamy na jednoho uživatele.

Díky tomuto komplexnímu řešení a využívání prakticky všech dostupných formátů reklamy, dokáže kampaň oslovit zákazníky ve všech fázích nákupního cyklu. Jednoduše řečeno: jde o automaticky optimalizovanou reklamu, která se zobrazí správnému uživateli, ve správný čas a za optimální CPA.

Jedinou podmínkou pro spuštění chytrých obsahových kampaní je používání měření konverzí. Za posledních 30 dní musíte mít nasbíraných nejméně 50 konverzí v obsahové síti nebo 100 konverzí v síti vyhledávací.



Jaké jsou hlavní výhody a nevýhody SDC?


Výhody:


  • Úspora času - kampaň lze vytvořit za pár minut přímo v rozhraní Adwords, bez spolupráce s grafikem pouze se základními podklady a s kombinací xml feedu.

  • Automatizace - kampaň se v řádu dnů automaticky optimalizuje a zobrazuje kombinaci reklam s nejlepšími výsledky a nejširším zásahem cílového publika.

  • Úspora nákladů - kampaň dokáže sama oslovovat zákazníky s nejvyšší pravděpodobností konverze za vámi určenou nabídku.

Nevýhody:


  • Změna nastavení - kampaň nelze ručně nastavovat dle způsobu zobrazování a nelze ručně měnit strategii nabídek.

  • Změna cílení – nelze používat ruční cílení ani vyloučení umístění, kampaň sama kombinuje různá cílení a kvůli tomu nevidíme, kde se reklama zobrazuje.

  • Vzhled kreativy – bannery se pro kampaň vytvoří automaticky v různých responzivních formátech, které se sami přizpůsobují reklamnímu prostoru. Vzhled bannerů tak není plně pod kontrolou.

 

Jak na tvorbu chytré obsahové reklamy v Google Adwords?

 

  1. Založte novou kampaň v obsahové síti s požadovaným cílem 

  2. Zaškrtněte „Vytvořit chytrou obsahovou kampaň“

  1. Nastavte geografické a jazykové cílení kampaně

  2. Nastavte cílovou CPA a rozpočet kampaně

  1. Nahrajte vlastní podklady nebo proskenujte web (stáhnou se přímo z webu)

  2. Nastavte nadpisy a popisy reklamy

  3. Nastavte viditelnou a cílovou URL

  1. Zvolte si a nahrajte vlastní obrázky

  2. Zvolte si a nahrajte vlastní loga

  3. Na pravé straně vidíte reálný náhled hotové reklamy


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jak přidat správce na YouTube

Jako digitální agentura se denně setkáváme s praktickými dotazy našich klientů. Často se týkají nejznámější video platformy YouTube. Pr…

19. 7. 2018

Letní business snídaně v rytmu videokampaní

21. 6. 2018

Jsme AdWords Guru pro rok 2018!

Naši specialisté se zúčastnili ročního školícího programu od Google AdWords na jehož konci nás čekala sladká odměna v podobě získání…

26. 5. 2018

GDPR – Prst na spoušti

24. 5. 2018

Performance 2020 aneb pastva pro online nadšence

22. 5. 2018

O důležitosti výzev, typickém pracovním dni a ping pongu s nováčky Karin, Romanem a Petrem

V zimě se MarketUP rodina rozšířila o tři nadějné členy a jelikož jsou moc šikovní, byla by škoda je před světem schovávat. Zeptala jse…

14. 5. 2018