Blog

Miroslav Král 26. 7. 2017 Zpět

Potenciál YouTube. Obchodní ředitel YouTube Robert Kyncl odhalil aktuální čísla.

Potenciál YouTube. Obchodní ředitel YouTube Robert Kyncl odhalil aktuální čísla.

Tento týden jsme se zúčastnili exkluzivního setkání s Robertem Kynclem, obchodním ředitelem sociální sítě YouTube. Jaké zajímavosti setkání přineslo?

Robert Kyncl je nejvýše postaveným manažerem Google, který pochází z České republiky. Působí jako Chief Business Officer YouTube a sídlí v Los Angeles. Setkání s Robertem Kynclem se konalo 24. července večer v prostorách restaurace Bastion Prague a zúčastnil se ho Miroslav Král, CEO MarketUP. 

YouTube v číslech

YouTube dnes sleduje měsíčně 1,5 miliardy uživatelů. Z pohledu zařízení, na kterém uživatelé YouTube videa přehrávají, vedou dnes s přehledem mobily se 68 % podílem, nejrychlejší růst vykazují Smart TV, zatímco počítače za nimi již jen smutně zaostávají.

Další zajímavé zjištění, které setkání přineslo, se týkalo samotného objemu nahrávaných dat. Každou minutu se na YouTube nahraje nových 400 hodin záznamů videa. Pro srovnání v roce 2008, kdy u nás YouTube začal, to bylo pouhých 12 hodin.

A co lidé na YouTube sledují nejvíc? Podle statistik Kyncla je to hlavně hudba, obsah z herního prostředí produkovaný přímo gamery, zábavné a sportovní pořady a také různé návody a recenze. 

YouTube proti extremistům

User Generated Content má ale i svou stinnou stránku. Nezřídka síť zneužívají i různé extremistické skupiny pro šíření nenávistného obsahu. YouTube však odmítá zavádět cenzuru a i nadále zastává názor, že by síť měla být otevřená každému. Jeho otevřenost umožňuje vydělávat miliónům uživatelů v mnoha zemích a tak napomáhat podnikání a ekonomice. To však neznamená, že YouTube hodlá produkci nebezpečného obsahu jen nečinně přihlížet. „Aktuálně se snažíme tento obsah odfiltrovat pomocí strojového učení a umělé inteligence, která podobná videa zachytává a zabraňuje jejich šíření. Tato technologie musí pracovat rychle a ve velké škále kvůli obrovskému objemu dat nahrávanému do YouTube každou minutu. V tuto chvíli na tom pracují tisíce lidí,“ vysvětlil Kyncl.

Podobná opatření mají bohužel také dopad na inzerenty, kteří jsou co se obsahu týče opatrnější, ale i na tvůrce, kterým zase mohou klesat výnosy. „To je ale cena, kterou musíme zaplatit, pokud chceme prostředí o něco bezpečnější,“ dodává Kyncl.

 

YouTube a podnikání 

 

Z celkového objemu uživatelů si celých 20 milionů lidí dnes na YouTube vydělává. A čísla stále narůstají. Řadu influencerů navíc mohou značky sami využít ve svůj prospěch. Tato platforma umožňuje lidem a firmám "exportovat" obsah do celého světa a stát se globálním hráčem, což před několika lety nebylo představitelné. Jedním z prvních rozhodnutí Kyncla bylo po příchodu do YouTube v roce 2010 rozšířit kontrakty s vydělávajícími uživateli o přehrávání videí na mobilech. Jak se později ukázalo, byl to velmi chytrý krok.

Kyncl žije ve Spojených státech od svých 20 let a po celou svou kariéru pracuje ve filmovém byznysu. Před nástupem do Googlu pracoval v HBO a později pomáhal rozjet byznys Netflixu. V rámci své globální role Chief Business Officer YouTube často navštěvuje trhy v Evropě, Asii a Americe. V České republice vidí, spolu s některými dalšími zeměmi východní Evropy, Izraelem a Jižní Koreou, velký potenciál pro vybudování globálně působících firem díky dobrému vzdělání,  infrastruktuře, volnějším zákonům a podnikatelskému myšlení. Nepropásněte proto svou šanci. S naší novou kreativní ředitelkou jsme se do těchto vod bez bázně vrhli a naše videa sklízí velký úspěch.

 

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zásadní změny v marketingu: Nové role CMOs a marketingových agentur

Nový přístup k zákazníkům a moderní digitální technologie zásadním způsobem mění úlohu dnešních šéfů marketingu. I toho se týkal …

27. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Smartphony, video a umělá inteligence

Proč jsou smartphony a video pro reklamu klíčové? A jak bude vypadat budoucnost reklamy s umělou inteligencí? Zjistěte, co zaznělo na letošn…

25. 10. 2017

Průzkumník příspěvků: Hrozí nám konec organického dosahu na Facebooku?

Facebook aktuálně testuje novou funkci zobrazování příspěvků stránek, která může zasadit pomyslný hřebík do rakve organickému dosahu. …

24. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Perspektiva se obrací přímo k zákazníkovi

Podzimní konference Advertising Week a Google Partner Summit přinesly zcela zásadní novinky, které změní další směrování marketingu a rekl…

20. 10. 2017

Jak jsme na teambuildingu zdolali výšky, dálky i hloubky

V prvním říjnovém týdnu jsme opět po několika měsících vyrazili utužovat náš pracovní kolektiv. V našem týmu přibylo několik nových…

10. 10. 2017

Vystoupili jsme na konferencích Retail in Detail a Brand Management

Začátkem podzimu proběhly v Praze dvě významné marketingové konference, na kterých nechyběl ani MarketUP. A protože v našem týmu milujeme …

26. 9. 2017