Blog

Martina Žilková 14. 3. 2018 Zpět

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?

Jak jste se dostali do MarketUP?


Radek: Pracoval jsem necelý rok v malé, začínající digitálce. A pak jsem se jednoho dne spontánně rozhodl, že skončím. Přestalo mi to dávat smysl. Byla to malá firma a spoustu věcí jsme se učili sami metodou pokus omyl. A já tam postrádal seniornější lidi, od kterých bych se mohl rychleji učit. Navíc jsem se chtěl postavit na vlastní nohy a rozjet něco vlastního, což bohužel nakonec nevyšlo. Tak jsem na podzim začal hledat práci a v tu dobu mě shodou okolností oslovila Sára, HR manažerka MarketUP. Přišel jsem se podívat, jak to tu chodí a byla to zkrátka chemie. Láska na první pohled.

Lenka: Ja som do Prahy prišla asi pred troma rokmi. Študovala som v Nitre marketing a bakalárku som písala o Art marketingu vo vybranej kultúrnej inštitúcii. Nevedela som, ako túto tému poňať, tak som sa rozhodla analyzovať webovú stránku. To bolo moje prvé stretnutie s online marketingom. Po štátniciach som si našla prácu práve v online marketingu v Prahe. Nastúpila som na pozíciu PPC špecialistu napriek tomu, že som o PPC vtedy skoro nič nevedela. Všetko som sa naučila tak nejak za pochodu. V tej firme som zostala dva roky, do mojich magisterských štátnic. V tej dobe som ešte nevedela, či sa vrátim späť na Slovensko. Nakoniec som ale zostala v Prahe a hľadala si prácu v nejakej agentúre, ktorá patrí k významným partnerom Googlu. To totiž so sebou nesie veľa priestoru k ďalšiemu vzdelávaniu, ktoré je pre mňa dôležité. Preto som sa prihlásila na pozíciu sem a nejak to vyšlo.

Radek: Já jsem taky velký fanda Googlu a jeho technologií. Mám rád hlavně Android, pak další aplikace jako třeba G Suite, Chrome, Keep, Mapy, Analytics, Tag Manager. A PPCčka v Adwords se právě učím.

Lenka: Ja tiež milujem Google Maps! Keď cestujem, tak sa vďaka nim nikdy nestratím a nemám problém sa kamkoľvek dostať.

A co máte v MarketUP na starosti?


Radek: Původně mě Sára oslovila na projekťáka, protože jsem tuto pozici zastával v předchozí firmě. Během pohovorů ale vyplynulo, že některé věci, kterým projekťák v MarketUPu musí rozumět, jsem neuměl. Naopak jsem ale ovládal něco, co kolegy v MarketUP zaujalo, a to je právě analytika a programování. Takže tady vlastně vznikla speciální pozice přímo pro mě, která se postupně vyvíjí. Mám na starosti také Google Tag Manager a projekt reportingu, kde máme za cíl vytvořit ucelený systém, jak v reálném čase reportovat data napříč jednotlivými nástroji. V tuhle chvíli programuji grafické rozhraní, aby specialisti mohli s nástrojem intuitivně pracovat.

Lenka: Ja nastavujem PPC kampane v AdWords, Skliku a na Facebooku. Pracujem aj s dátami ale v trochu inom zmysle ako Radek.

RadekMně se líbí právě ta datová analytika. Má to něco společného i s mojí povahou. Silnej extrovert by asi nedokázal sedět nad tabulkami a analytikou. Já na lidi sice možná působím jako extrovert, protože pořád něco melu a dělám si ze všeho srandu, ale v jádru mám rád takovou mravenčí a precizní práci v tabulkách a datech. Jsem takový cifršpion. Na onlinu se mi líbí, že můžeme měřit téměř vše a díky tomu mít větší znalost o zákaznících našich klientů.

To zní trošku jako scifi. Jak reálně můžeme tato data využít při práci?


Radek: Ve webové analytice je velký potenciál a v mnoha firmách je podle mě bohužel dost zanedbávaná. Myslím si, že bychom ji jako agentura mohli klientům nabízet více. Zatím pracujeme s analytikou převážně pasivně – když třeba nějaké výsledky nejsou takové, jak očekáváme, tak v Analytics nebo heatmapách hledáme, co je příčinou. Ideální stav je, že se hned na začátku spolupráce s klientem udělá analytický audit a zoptimalizuje se web tak, aby následně připravené kampaně přinesly ty nejlepší výsledky. Jedna věc je dobré zacílení kampaní, druhá věc je ale kvalita landing page, která může vytvořit obrovské rozdíly ve výsledcích.

Co se vám na práci v MarketUP líbí?


Lenka: Ja milujem ping pong! Myslím, že nebudem klamať, keď poviem, že ma dostal do kolektívu. :) 

Radek: Tak to bys měla začít hrát o peníze!

Lenka: To ja nemôžem, pretože som potom v strese a všetko by som prehrala. Ale umiestnila som sa na druhom mieste firemného turnaja! Možno preto, že ma všetci podcenili. :)

Radek: Já mám takový osobní cíl jednou Léňu porazit. Jakmile se mi to podaří, tak odtud budu moct s klidem odejít a založit rodinu. Celý můj další život teď vlastně závisí na Léně. Takže né, že mě necháš vyhrát, protože teď na to ještě nejsem připraven. :D

A teď vážně. Co se vám líbí na práci v MarketUP?


Lenka: Mám rada ľudí, ktorí tu sú a hlavne moje strategické miesto vedľa Hárta, ktorý mi vždy poradí, keď mám s niečím problém. Tiež sa učím veľa nových vecí a hlavne byť samostatná.

Radek: Mně se líbí, že se tu každý den dozvídám nové věci, učím se nastavovat kampaně a do budoucna bych se chtěl vyšplhat na pozici projekťáka. A líbí se mi to zázemí, které nám firma poskytuje, prostor pro rozvoj a vzdělání. A pak třeba i to, že jsme prémiový partneři Googlu a Seznamu, díky čemuž máme nejlepší přístup k různým novinkám a nejnovějším beta verzím aplikací.

Jaké máte plány do budoucna?


Radek: V budoucnu bych chtěl mít vlastní e-shop a když všechno dobře půjde, tak třeba i nějaký social business. Pár experimentů už mám za sebou, ale zatím to spíše nevycházelo. E-commerce mě baví, už od osmnácti jsem prodával na e-Bay různé věci, jednu dobu například LEGO, dva roky zpátky jsem provozoval e-shop s takovým tím samo-nafukovacím pytlem Lazy Bag. Ale pokud to člověk myslí vážně, tak si myslím, že do začátků podnikání potřebuje mít naspořený nějaký peníze.

Lenka: Tiež by som do budúcnosti chcela mať niečo vlastné. Možno nejaký e-shop s priateľom. On je totiž informatik a ja markeťák, tak by to mohlo klapnúť. :) Inak uvažujeme o budúcnosti na Slovensku, tak uvidíme, kde vlastne skončím. Aj keď Prahu mám veľmi rada - v Praze je totiž blaze.

Radek: A v Bratislavě nemáte metro.

Lenka: To teda nemáme. A je to škoda

Leni, jak snášíš vtipy na Slováky?


Lenka: Väčšinou je moja odpoveď taká, že my vám aspoň rozumieme :D postupne sa to už ale lepší, všetci pri mne učia po slovensky, často sa snažia mi odpovedať po slovensky.

Co děláte ve volném čase?


Lenka: Veľmi rada chodím na víkendové raňajky a brunche (skôr brunche, nie som veľmi stavaná na ranné víkendové vstávanie). Zatiaľ nemám žiadne obľúbené miesto. Milujem tiež cestovanie, zamilovala som si Ameriku, ktorú som už celkom precestovala a stále dúfam, že sa tam ešte niekedy vrátim. Tiež rada trávim svoj voľný čas s mojím 5-ročným synovcom. Veľmi si čas s ním užívam, pretože som s ním máličko. Delí nás totiž od seba dlhých 6 hodín vlakom.

Radek: Mě hrozně baví vařit, nejvíc si to užívám, pokud můžu vařit pro druhé. Jinak jsem velký nadšenec do hudby, hlavně punk-rocku a rock’n’rollu… takže největší relax pro mě je po večerech koukat na záznamy koncertů nebo jednou za čas se jich účastnit. Teď si plánuju v brzké době pořídit pořádnou audio sestavu a gramofon. A pak samozřejmě cestování, každé léto musím někam vypadnout, před 2 lety to byla Albánie, loni Anglie a letos jedu s kamarádem na road-trip na Gibraltar :)



Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?

14. 3. 2018

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich sp…

13. 3. 2018

Klienti jsou s našimi službami spokojení, prokázal nedávný průzkum.

Jak klienti hodnotí naše služby? I v tomto pololetí jsme obdrželi velmi pěkný výsledek v hodnocení Net Promoter Score.

26. 2. 2018

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud …

23. 2. 2018