Blog

Jakub Hendrich 26. 6. 2016 Zpět

Podporujeme nejznámější českou horolezkyni při expedici na K2

Podporujeme nejznámější českou horolezkyni při expedici na K2

V MarketUP pomáháme svým partnerům na vrchol. Proto když nás oslovila horolezkyně Klára Kolouchová, která jako první Češka zdolala Mount Everest, s žádostí o podporu její výpravy na 8611 metrů vysokou „Ká dvojku“, neváhali jsme ani vteřinu.

Sen, který začal už na škole

Odvaha a nasazení, to jsou hodnoty, které v MarketUP uznáváme. A Kláře jsou právě tyto hodnoty vlastní. Česká horolezkyně si vždy kladla vysoké cíle. Studovala na výběrové anglické škole, přestěhovala se do Londýna a ještě na univerzitě pracovala jako PR manažerka. V roce 2000 přijala místo komunikační manažerky ve společnosti Euro RSCG, dnešní agentuře Havas, kde zůstala 4 roky. Odtud vedla její cesta na pozici PR konzultanta pro britské ministerstvo spravedlnosti a nakonec zdravotnictví.

Z kanceláře až na vrchol světa

Člověk by si řekl, že tolik úspěchů je pro život jednoho člověka víc než dost. To ale nebyl případ Kláry. Když ji kamarád oznámil, že odlétá lézt do Argentiny, s nadšením se k němu přidala. Před odjezdem si vzala pět týdnů volna, aby stačila vše zařídit. Kolegové i šéf byli z jejího plánu nadšení. „Angličané jsou v tomhle jiní. Fandili mi,“ říká horolezkyně o své výpravě. 

I když nikdy netrénovala, zdolala sedmitisícovou Aconcaguu v Argentině a přivezla si domů tři věci. Nadšení, že to dokázala, lásku k horám a slib sama sobě, že se vrátí a pokusí se svůj limit posunout ještě o kousek dále. Dodržela ho. V Himalájích vystoupala na svou první osmitisícovku Čho Oju a v roce 2007 stanula jako první Česka na vrcholu Mount Everestu. Fotografie z cesty naleznete v Klářině galerii.

Největší výzva? Výstup na K2

Everest je sice nejvyšší, ale pravá výzva pro Kláru právě začíná. Vydala se totiž na horu, které se v jazyce Balti přezdívá Čhogori neboli „královna hor“. Ve světě je známá jako K2. Nemilosrdná, okouzlující a podmanivá táhne ty nejodvážnější horolezce. „Nejúžasnější ze všech nejvyšších vrcholů planety.“ Tak popsal světoznámý horolezec Reinhold Messner „Ká dvojku“, které věnoval celou jednu knihu.

Klára se na ni vydala s logem MarketUP na bundě a vy můžete průběh cesty sledovat na jejím blogu, případně spolu s námi ve shrnujících článcích, které pro vás z expedice připravujeme do našeho newsletteru. První fotografie už horolezkyně postuje také na svém Instagramu.

Fotografie z výpravy na K2

Klára Kolouchová při výpravě na nemilosrdnou a okouzlující K2. Zdroj: Instagram Kláry Kolouchové. 

Strach vás nesmí zastavit

Jeden z pěti horolezců se z expedice na K2 nevrátí. I když si Klára uvědomuje všechna rizika, nenechává se ovládnout strachem. „Čím víc mám za sebou hor, tím víc jsem si vědoma toho, co se může stát. Mám dvě děti a manžela. To je sakra dobrý důvod se vrátit,“ ujišťuje sebe i okolí.

První pohled na Ká dvojku

První pohled na „Ká dvojku“. Úchvatný. Zdroj: Instagram Kláry Kolouchové

Hory vás naučí, co je v životě důležité

Ať sami lezete nebo čtete Klářiny příběhy z jejího blogu, Klára radí: „Najděte si svůj vlastní Everest.“ Každý by měl mít vlastní „horu“, na kterou se pilně připravuje, a když přijde ten den, bez váhání vyrazí kupředu. „Jako první se v horách naučíte poznat svoje limity, pracovat s nimi a posouvat je.“

Klára Koulouchová stoupá na K2.

Každý by si měl v životě najít svůj Everest. Pro Kláru je to momentálně K2, ale obecně jsou to pro ni všechny vrcholy, na které se zatím ve svém životě vydala a ještě vydá. Zdroj: Instagram Kláry Kolouchové

MarketUP přeje Kláře vše nejlepší během přípravy i samotné cesty. Věříme, že vše dopadne dobře a o průběhu expedice vás budeme pravidelně informovat v našich newsletterech!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019