Blog

Jakub Hendrich 26. 6. 2016 Zpět

Podporujeme nejznámější českou horolezkyni při expedici na K2

Podporujeme nejznámější českou horolezkyni při expedici na K2

V MarketUP pomáháme svým partnerům na vrchol. Proto když nás oslovila horolezkyně Klára Kolouchová, která jako první Češka zdolala Mount Everest, s žádostí o podporu její výpravy na 8611 metrů vysokou „Ká dvojku“, neváhali jsme ani vteřinu.

Sen, který začal už na škole

Odvaha a nasazení, to jsou hodnoty, které v MarketUP uznáváme. A Kláře jsou právě tyto hodnoty vlastní. Česká horolezkyně si vždy kladla vysoké cíle. Studovala na výběrové anglické škole, přestěhovala se do Londýna a ještě na univerzitě pracovala jako PR manažerka. V roce 2000 přijala místo komunikační manažerky ve společnosti Euro RSCG, dnešní agentuře Havas, kde zůstala 4 roky. Odtud vedla její cesta na pozici PR konzultanta pro britské ministerstvo spravedlnosti a nakonec zdravotnictví.

Z kanceláře až na vrchol světa

Člověk by si řekl, že tolik úspěchů je pro život jednoho člověka víc než dost. To ale nebyl případ Kláry. Když ji kamarád oznámil, že odlétá lézt do Argentiny, s nadšením se k němu přidala. Před odjezdem si vzala pět týdnů volna, aby stačila vše zařídit. Kolegové i šéf byli z jejího plánu nadšení. „Angličané jsou v tomhle jiní. Fandili mi,“ říká horolezkyně o své výpravě. 

I když nikdy netrénovala, zdolala sedmitisícovou Aconcaguu v Argentině a přivezla si domů tři věci. Nadšení, že to dokázala, lásku k horám a slib sama sobě, že se vrátí a pokusí se svůj limit posunout ještě o kousek dále. Dodržela ho. V Himalájích vystoupala na svou první osmitisícovku Čho Oju a v roce 2007 stanula jako první Česka na vrcholu Mount Everestu. Fotografie z cesty naleznete v Klářině galerii.

Největší výzva? Výstup na K2

Everest je sice nejvyšší, ale pravá výzva pro Kláru právě začíná. Vydala se totiž na horu, které se v jazyce Balti přezdívá Čhogori neboli „královna hor“. Ve světě je známá jako K2. Nemilosrdná, okouzlující a podmanivá táhne ty nejodvážnější horolezce. „Nejúžasnější ze všech nejvyšších vrcholů planety.“ Tak popsal světoznámý horolezec Reinhold Messner „Ká dvojku“, které věnoval celou jednu knihu.

Klára se na ni vydala s logem MarketUP na bundě a vy můžete průběh cesty sledovat na jejím blogu, případně spolu s námi ve shrnujících článcích, které pro vás z expedice připravujeme do našeho newsletteru. První fotografie už horolezkyně postuje také na svém Instagramu.

Fotografie z výpravy na K2

Klára Kolouchová při výpravě na nemilosrdnou a okouzlující K2. Zdroj: Instagram Kláry Kolouchové. 

Strach vás nesmí zastavit

Jeden z pěti horolezců se z expedice na K2 nevrátí. I když si Klára uvědomuje všechna rizika, nenechává se ovládnout strachem. „Čím víc mám za sebou hor, tím víc jsem si vědoma toho, co se může stát. Mám dvě děti a manžela. To je sakra dobrý důvod se vrátit,“ ujišťuje sebe i okolí.

První pohled na Ká dvojku

První pohled na „Ká dvojku“. Úchvatný. Zdroj: Instagram Kláry Kolouchové

Hory vás naučí, co je v životě důležité

Ať sami lezete nebo čtete Klářiny příběhy z jejího blogu, Klára radí: „Najděte si svůj vlastní Everest.“ Každý by měl mít vlastní „horu“, na kterou se pilně připravuje, a když přijde ten den, bez váhání vyrazí kupředu. „Jako první se v horách naučíte poznat svoje limity, pracovat s nimi a posouvat je.“

Klára Koulouchová stoupá na K2.

Každý by si měl v životě najít svůj Everest. Pro Kláru je to momentálně K2, ale obecně jsou to pro ni všechny vrcholy, na které se zatím ve svém životě vydala a ještě vydá. Zdroj: Instagram Kláry Kolouchové

MarketUP přeje Kláře vše nejlepší během přípravy i samotné cesty. Věříme, že vše dopadne dobře a o průběhu expedice vás budeme pravidelně informovat v našich newsletterech!

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zásadní změny v marketingu: Nové role CMOs a marketingových agentur

Nový přístup k zákazníkům a moderní digitální technologie zásadním způsobem mění úlohu dnešních šéfů marketingu. I toho se týkal …

27. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Smartphony, video a umělá inteligence

Proč jsou smartphony a video pro reklamu klíčové? A jak bude vypadat budoucnost reklamy s umělou inteligencí? Zjistěte, co zaznělo na letošn…

25. 10. 2017

Průzkumník příspěvků: Hrozí nám konec organického dosahu na Facebooku?

Facebook aktuálně testuje novou funkci zobrazování příspěvků stránek, která může zasadit pomyslný hřebík do rakve organickému dosahu. …

24. 10. 2017

Zásadní změny v marketingu: Perspektiva se obrací přímo k zákazníkovi

Podzimní konference Advertising Week a Google Partner Summit přinesly zcela zásadní novinky, které změní další směrování marketingu a rekl…

20. 10. 2017

Jak jsme na teambuildingu zdolali výšky, dálky i hloubky

V prvním říjnovém týdnu jsme opět po několika měsících vyrazili utužovat náš pracovní kolektiv. V našem týmu přibylo několik nových…

10. 10. 2017

Vystoupili jsme na konferencích Retail in Detail a Brand Management

Začátkem podzimu proběhly v Praze dvě významné marketingové konference, na kterých nechyběl ani MarketUP. A protože v našem týmu milujeme …

26. 9. 2017