Blog

Barbora Votavová 15. 4. 2013 Zpět

Počet českých a slovenských uživatelů na Twitteru výrazně stoupl

Počet českých a slovenských uživatelů na Twitteru výrazně stoupl

Českých a slovenských uživatelů mikroblogovací sítě Twitter je stále více. V prvním čtvrtletí letošního roku se jejich počet meziročně zvýšil až o 50 000. Aktivních účtů v České republice a na Slovensku je nyní zhruba 161 200. Vyplývá to z informací Ataxo.cz.

I když Twitter začíná využívat stále více Čechů, většina uživatelů však dává i nadále přednost sociální síti Facebook. Počet českých uživatelů na Facebooku vzrostl za stejné období osmkrát rychleji a stoupl na 3,8 milionů měsíčně. Facebook si tak pořád drží prvenství mezi nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v České republice.

Nejprudší nárůst zažil Facebook počátkem roku 2010. Od té doby došlo ke zpomalení, které je postupně znatelnější. Naopak základna českých uživatelů na Twitteru roste stále rychleji. První český účet na Twitteru se objevil již v roce 2006, tedy ve stejném roce, kdy byla sociální síť poprvé spuštěna. Průměrný uživatel má 70 followers (uživatelů, kteří sledují jeho účet) a 263 publikovaných tweetů.

Na první milion tuzemských účtů si však ještě budeme muset počkat. Podle odhadů odborníka na sociální média Daniela Dočekala by jej při udržení současného tempa mohla sociální síť dosáhnout v roce 2036.

V loňském roce vzrostl celkový počet návštěv webových stránek prostřednictvím sociálních sítí o více než 90 %. A to i přes to, že průměrná návštěvnost firemních stránek vloni klesla. Neúspěšnější firemní účty na Twitteru měly společnosti MADFINGER games, Socialbakers, Vodafone CZ nebo Webnode Official.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018