Blog

Barbora Votavová 15. 4. 2013 Zpět

Počet českých a slovenských uživatelů na Twitteru výrazně stoupl

Počet českých a slovenských uživatelů na Twitteru výrazně stoupl

Českých a slovenských uživatelů mikroblogovací sítě Twitter je stále více. V prvním čtvrtletí letošního roku se jejich počet meziročně zvýšil až o 50 000. Aktivních účtů v České republice a na Slovensku je nyní zhruba 161 200. Vyplývá to z informací Ataxo.cz.

I když Twitter začíná využívat stále více Čechů, většina uživatelů však dává i nadále přednost sociální síti Facebook. Počet českých uživatelů na Facebooku vzrostl za stejné období osmkrát rychleji a stoupl na 3,8 milionů měsíčně. Facebook si tak pořád drží prvenství mezi nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v České republice.

Nejprudší nárůst zažil Facebook počátkem roku 2010. Od té doby došlo ke zpomalení, které je postupně znatelnější. Naopak základna českých uživatelů na Twitteru roste stále rychleji. První český účet na Twitteru se objevil již v roce 2006, tedy ve stejném roce, kdy byla sociální síť poprvé spuštěna. Průměrný uživatel má 70 followers (uživatelů, kteří sledují jeho účet) a 263 publikovaných tweetů.

Na první milion tuzemských účtů si však ještě budeme muset počkat. Podle odhadů odborníka na sociální média Daniela Dočekala by jej při udržení současného tempa mohla sociální síť dosáhnout v roce 2036.

V loňském roce vzrostl celkový počet návštěv webových stránek prostřednictvím sociálních sítí o více než 90 %. A to i přes to, že průměrná návštěvnost firemních stránek vloni klesla. Neúspěšnější firemní účty na Twitteru měly společnosti MADFINGER games, Socialbakers, Vodafone CZ nebo Webnode Official.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017

5 způsobů, jak zaujmout publikum obsahem

Každá firma chce především prodávat. Zákazníky však nezískáte pouhými tvrdými prodejními taktikami. Prodej začíná už zaujetím poten…

15. 5. 2017