Blog

Barbora Votavová 15. 4. 2013 Zpět

Počet českých a slovenských uživatelů na Twitteru výrazně stoupl

Počet českých a slovenských uživatelů na Twitteru výrazně stoupl

Českých a slovenských uživatelů mikroblogovací sítě Twitter je stále více. V prvním čtvrtletí letošního roku se jejich počet meziročně zvýšil až o 50 000. Aktivních účtů v České republice a na Slovensku je nyní zhruba 161 200. Vyplývá to z informací Ataxo.cz.

I když Twitter začíná využívat stále více Čechů, většina uživatelů však dává i nadále přednost sociální síti Facebook. Počet českých uživatelů na Facebooku vzrostl za stejné období osmkrát rychleji a stoupl na 3,8 milionů měsíčně. Facebook si tak pořád drží prvenství mezi nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v České republice.

Nejprudší nárůst zažil Facebook počátkem roku 2010. Od té doby došlo ke zpomalení, které je postupně znatelnější. Naopak základna českých uživatelů na Twitteru roste stále rychleji. První český účet na Twitteru se objevil již v roce 2006, tedy ve stejném roce, kdy byla sociální síť poprvé spuštěna. Průměrný uživatel má 70 followers (uživatelů, kteří sledují jeho účet) a 263 publikovaných tweetů.

Na první milion tuzemských účtů si však ještě budeme muset počkat. Podle odhadů odborníka na sociální média Daniela Dočekala by jej při udržení současného tempa mohla sociální síť dosáhnout v roce 2036.

V loňském roce vzrostl celkový počet návštěv webových stránek prostřednictvím sociálních sítí o více než 90 %. A to i přes to, že průměrná návštěvnost firemních stránek vloni klesla. Neúspěšnější firemní účty na Twitteru měly společnosti MADFINGER games, Socialbakers, Vodafone CZ nebo Webnode Official.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019