Blog

Barbora Votavová 15. 4. 2013 Zpět

Počet českých a slovenských uživatelů na Twitteru výrazně stoupl

Počet českých a slovenských uživatelů na Twitteru výrazně stoupl

Českých a slovenských uživatelů mikroblogovací sítě Twitter je stále více. V prvním čtvrtletí letošního roku se jejich počet meziročně zvýšil až o 50 000. Aktivních účtů v České republice a na Slovensku je nyní zhruba 161 200. Vyplývá to z informací Ataxo.cz.

I když Twitter začíná využívat stále více Čechů, většina uživatelů však dává i nadále přednost sociální síti Facebook. Počet českých uživatelů na Facebooku vzrostl za stejné období osmkrát rychleji a stoupl na 3,8 milionů měsíčně. Facebook si tak pořád drží prvenství mezi nejoblíbenějšími sociálními sítěmi v České republice.

Nejprudší nárůst zažil Facebook počátkem roku 2010. Od té doby došlo ke zpomalení, které je postupně znatelnější. Naopak základna českých uživatelů na Twitteru roste stále rychleji. První český účet na Twitteru se objevil již v roce 2006, tedy ve stejném roce, kdy byla sociální síť poprvé spuštěna. Průměrný uživatel má 70 followers (uživatelů, kteří sledují jeho účet) a 263 publikovaných tweetů.

Na první milion tuzemských účtů si však ještě budeme muset počkat. Podle odhadů odborníka na sociální média Daniela Dočekala by jej při udržení současného tempa mohla sociální síť dosáhnout v roce 2036.

V loňském roce vzrostl celkový počet návštěv webových stránek prostřednictvím sociálních sítí o více než 90 %. A to i přes to, že průměrná návštěvnost firemních stránek vloni klesla. Neúspěšnější firemní účty na Twitteru měly společnosti MADFINGER games, Socialbakers, Vodafone CZ nebo Webnode Official.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017