Blog

Andrea Marešová 25. 10. 2018 Zpět

Plánujte exportovat do zahraničí? Nyní je to snadnější, než byste čekali

Plánujte exportovat do zahraničí? Nyní je to snadnější, než byste čekali

Pro mnoho firem je expanze do zahraničí jeden ze způsobů, jak dále růst a získat nové trhy pro své výrobky a služby. Některé start-upy v Česku se netají svými globálními ambicemi již při svém zrodu. Expanze do zahraničí nicméně vyžaduje potřebné know-how, kontakty, nemalé investice a zároveň musíte podstoupit řadu rizik. Proto je dobré vědět, že digitální technologie dnes nejen usnadňují exportní možnosti, ale poskytuji vedoucím pracovníkům klíčové informace pro jejich rozhodování na jaké trhy a v jakém momentu vstoupit.

Google + MarketUP = Export

Google v podpoře exportu podniká v posledních letech poměrně hodně úsilí. Neustále vyvíjí nové nástroje pro podporu exportérů, které vám pomohou identifikovat vhodné trhy pro vaši expanzi. Pomocí multikriteriální analýzy mnoha faktorů od objemu poptávky po daných produktech a službách a jejímu vývoji v čase, přes náklady na oslovení vhodných zákazníků až po vyhodnocení konkurence a její síly na daném trhu, vám tyto nástroje ulehčí rozhodutí a nasměrují vás na trhy, kde vaše šance na úspěch je největší. Google rovněž pořádá exportní semináře a konference pro zájemce z řad velkých firem i startupů, kterých se MarketUP jako Google partner pro export pravidelně účastní.

MarketUP má s exportem široké zkušenosti. Digitální kampaně klientů realizujeme či jsme realizovali v posledních 4 letech na Slovensku, v Rumunsku, Bulharsku, Maďarsku, Německu, Španělsku, Polsku, Srbsku, Velké Británii, Francii, Itálii, Dánsku, Švýcarsku, Rakousku, USA, Kanadě či na Filipínách. Společně s Googlem jsme poskytli exportní poradenství pro společnosti Linet, ABB, Jablotron či společnost Onio. Ta provozuje e-shop Pneumatiky.cz, Rucni-Naradi.cz a další a díky našemu doporučení vstoupila nedávno na 2 nové trhy.

Vstoupili jsme do Export Guru programu od Googlu

Rozhodli jsme se exportní podporu pro naše klienty rozšířit a vstoupili jsme do Export Guru programu Googlu. Pro naše klienty to přináší spoustu výhod, jelikož exportní nástroje můžeme začít uplatňovat pro jejich kampaně. Jednou ze žhavých novinek je interní nástroj od Googlu, zaměřený na analýzu expanze na zahraniční trhy. Naše agentura dostala možnost začít tento nástroj používat pro své klienty.

Export má v MarketUP na starosti tříčlenný expertní tým pod vedením Andrey Marešové, Head of Sales and Marketing. Andrea pět let pracovala pro klenotnickou značku Bvlgari, kde řídila marketingovou a PR komunikaci. Je absolventkou MBA ze strategického managementu na americké Chapmanově univerzitě. Dalším členem je projektový manažer Josef Plechatý. Ten dříve tři roky pracoval ve Varšavě pro Google a měl na starosti rozvoj byznysu partnerských agentur. Třetím členem je projektový manažer Lukáš Cikánek. Lukáš začínal v Seznamu, pak přešel na stranu klienta do Finfastu na pozici manažera pro digitální marketing a nejvíce zkušeností nasbíral v Aholdu, kde měl na starosti digitální komunikaci pro celou síť prodejen Albert. Andrea, Josef a Lukáš se budou věnovat klientům, kteří plánují export, v analýzách potenciálních trhů a konzultacích při hledání vhodných příležitostí. Významnou částí agendy bude i optimalizace zahraničních online platforem a přizpůsobení kampaní zahraničním trhům.

Díky programu Google Export Guru budou exportní strategie dostupné pro všechny naše stávající a budoucí klienty.

V prvním čtvrtletí 2019 plánujeme uspořádat v našich kancelářích business snídani na téma exportu. Pokud máte zájem se  zúčastnit, určitě dejte vědět na email andrea.maresova@marketup.cz. Jakmile budeme mít finální program, včas vás o eventu budeme informovat.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019

Nováčci v MarketUP: Terka, Oliver a Lukáš. Jakou mají vysněnou superschopnost?

Social, sales a grafici se radují z nových posil. A kdo že rozšířil řady MarketUP? Přišla k nám Tereza Pánková, Oliver Filipp a Lukáš Ko…

28. 12. 2018