Blog

Pět největších slevových portálů ovládá 70 % trhu

Pět největších slevových portálů ovládá 70 % trhu

Slevové servery jsou jedním z novějších online nástrojů, který firmy začaly využívat jako prostředek pro získání nových zákazníků. Jsou vhodné zejména pro firmy, které cílí na spotřebitele, a začínající podniky jako jsou hotely, kosmetické salóny, restaurace či výrobce spotřebního zboží, kteří potřebují získat nové klienty a zvýšit povědomí o značce. Je však důležité zohlednit i některé nevýhody, kterou je i možnost oslovení nesprávné cílové skupiny zákazníků. Je také dobré vybírat ze slevových portálů, které mají velkou návštěvnost.

A jak si slevové portály v Česku vedou?

Za první tři měsíce letošního roku dosáhl meziroční obrat pěti největších slevových serverů až 436 milionů korun. Velká pětka tak ovládá už 70 % tuzemského trhu. První příčku si i nadále drží Slevomat.cz.

Tržby portálu Slevomat.cz se v prvním čtvrtletí roku 2013 vyšplhaly na 202 milionů korun a jeho tržní podíl se zvýšil na 34,4 %. Vyplývá to ze statistik serverů a dat slevových agregátorů Skrz.cz a Slevin.cz. Aktuální výsledky si pochvaluje i zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr. „Děláme to dobře a poctivě, ředitel Irikovský odvádí skvělou práci,“ uvedl Tomáš Čupr pro ČTK.

Hned za Slevomatem se umístily slevové servery Vykupto.cz s obratem 90 milionů korun, a Zapakatel.cz, jehož obrat činil v prvním kvartále 64,5 milionů.

Slevomat

K lepším výsledkům jim v první řadě pomáhá stále rostoucí nabídka zboží. Nabídka produktů tvořila na začátku loňského roku zhruba 30 % ze všech objednávek, na konci roku to už byla téměř polovina. Podle Michala Menšíka ze slevového agregátoru Slevin.cz je hlavním důvodem rozšiřující se nabídka kvalitnějšího zboží a nově vznikající kategorie jako je móda, nábytek, bytové doplňky a další, které se na slevových serverech doposud nevyskytovaly. Mezi nejstabilnější a nejvyužívanější kategorie patří cestování a gastronomie.

Počet aktivních slevových portálů však stále klesá. Podle Skrz.cz je jich v současné době 79, vyhledávač slev Slevin.cz uvádí 93. Ubývá především malých serverů, některé úplně končí a některé se spojují. Až 98 % trhu ovládá prvních dvacet slevových portálů.

Celkový obrat slevových serverů by podle odhadů neměl v roce 2013 přesáhnout 3 miliardy korun. Asociace pro elektronickou komerci uvádí, že by čeští zákazníci mohli letos prostřednictvím internetu utratit až 50 miliard korun, tedy o desetinu více než tomu bylo v minulém roce.

Pořadí slevových serverů podle obratu a podílu na trhu v 1. kvartále 2013:

Slevové servery

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018

Posily realizačního oddělení Lenka a Radek: O datové analytice, Googlu a vtipech na Slováky

Do realizačního oddělení nastoupily dvě nové tváře. Jací jsou, kde se tu vzali a jaké mají plány?

14. 3. 2018

10 tipů, jak zlepšit svůj osobní profil na Linkedinu

S největší pravděpodobností už na Linkedinu máte založený profil, stejně jako 500 milionů lidí na celé planetě a 1,3 milionů našich sp…

13. 3. 2018

Klienti jsou s našimi službami spokojení, prokázal nedávný průzkum.

Jak klienti hodnotí naše služby? I v tomto pololetí jsme obdrželi velmi pěkný výsledek v hodnocení Net Promoter Score.

26. 2. 2018

Instagram tip: Naučte se pořizovat zdařilejší fotky jídla

Pořizování atraktivních fotek s jídlem se pomalu stává součástí výbavy základních dovedností marketingové gramotnosti. Zejména, pokud …

23. 2. 2018