Blog

Pět největších slevových portálů ovládá 70 % trhu

Pět největších slevových portálů ovládá 70 % trhu

Slevové servery jsou jedním z novějších online nástrojů, který firmy začaly využívat jako prostředek pro získání nových zákazníků. Jsou vhodné zejména pro firmy, které cílí na spotřebitele, a začínající podniky jako jsou hotely, kosmetické salóny, restaurace či výrobce spotřebního zboží, kteří potřebují získat nové klienty a zvýšit povědomí o značce. Je však důležité zohlednit i některé nevýhody, kterou je i možnost oslovení nesprávné cílové skupiny zákazníků. Je také dobré vybírat ze slevových portálů, které mají velkou návštěvnost.

A jak si slevové portály v Česku vedou?

Za první tři měsíce letošního roku dosáhl meziroční obrat pěti největších slevových serverů až 436 milionů korun. Velká pětka tak ovládá už 70 % tuzemského trhu. První příčku si i nadále drží Slevomat.cz.

Tržby portálu Slevomat.cz se v prvním čtvrtletí roku 2013 vyšplhaly na 202 milionů korun a jeho tržní podíl se zvýšil na 34,4 %. Vyplývá to ze statistik serverů a dat slevových agregátorů Skrz.cz a Slevin.cz. Aktuální výsledky si pochvaluje i zakladatel Slevomatu Tomáš Čupr. „Děláme to dobře a poctivě, ředitel Irikovský odvádí skvělou práci,“ uvedl Tomáš Čupr pro ČTK.

Hned za Slevomatem se umístily slevové servery Vykupto.cz s obratem 90 milionů korun, a Zapakatel.cz, jehož obrat činil v prvním kvartále 64,5 milionů.

Slevomat

K lepším výsledkům jim v první řadě pomáhá stále rostoucí nabídka zboží. Nabídka produktů tvořila na začátku loňského roku zhruba 30 % ze všech objednávek, na konci roku to už byla téměř polovina. Podle Michala Menšíka ze slevového agregátoru Slevin.cz je hlavním důvodem rozšiřující se nabídka kvalitnějšího zboží a nově vznikající kategorie jako je móda, nábytek, bytové doplňky a další, které se na slevových serverech doposud nevyskytovaly. Mezi nejstabilnější a nejvyužívanější kategorie patří cestování a gastronomie.

Počet aktivních slevových portálů však stále klesá. Podle Skrz.cz je jich v současné době 79, vyhledávač slev Slevin.cz uvádí 93. Ubývá především malých serverů, některé úplně končí a některé se spojují. Až 98 % trhu ovládá prvních dvacet slevových portálů.

Celkový obrat slevových serverů by podle odhadů neměl v roce 2013 přesáhnout 3 miliardy korun. Asociace pro elektronickou komerci uvádí, že by čeští zákazníci mohli letos prostřednictvím internetu utratit až 50 miliard korun, tedy o desetinu více než tomu bylo v minulém roce.

Pořadí slevových serverů podle obratu a podílu na trhu v 1. kvartále 2013:

Slevové servery

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017