Blog

Jakub Říha 22. 5. 2018 Zpět

Performance 2020 aneb pastva pro online nadšence

Performance 2020

Náš projektový manažer Jakub Říha se zúčastnil konference Performance2020, která se konala 22. května 2018. Je to největší akce v České republice zaměřená na PPC a výkonnostní kampaně. Jakub pro nás sepsal ty nejzajímavější postřehy, které budou hýbat světem performance marketingu. 

Webové stránky s jasným sdělením

Ondřej Ilinčev, CRO & UX expert společnosti ILINČEV s.r.o. přednášel o tom, jak co nejlépe udělat webové stránky, které budou pro uživatelé atraktivní a přinesou tak potřebnou návštěvnost.

Hlavní zásady shrnul do čtyř jednoduchých pravidel:

Jeden čtenář – provozovatel webové stránky by si měl nadefinovat svého typického čtenáře, v podstatě ambasadora nebo tzv. buyer personu. Je to osoba, ke které mluvíme a pro kterou vytváříme obsah.

Jeden velký nápad –  vymýšlet hesla typu „vydělej milion za den“ či „do týdne bez bolesti“. Zkrátka si stanovit nějaký vyšší cíl.

Jeden slib – uvedl příklady: Domino’s Pizza: doručení do 30 minut nebo zdarma a Dell – Next Business Day – asistence a nepřetržitá online podpora od dalšího dne zakoupení produktu nebo služby. Takové garance vás odliší od konkurence.

Jeden cíl – stanovit si jasně daný cíl, který budu po dobu realizace kampaně sledovat.

Množství a druh obsahu webu je nutné upravovat podle toho, v jaké nákupní fázi se uživatel nachází.

Neplatí obecně, že čím méně textu, tím lépe! Čím je produkt komplikovanější, tím více textu je potřeba, aby byl uživatel informovaný a mohl si tak s jistotou produkt koupit. Je dobré také pracovat s podklady od klientů, jako jsou recenze, rozhovory atd. Pro uživatelé je pak webová stránka mnohem více autentická. Dalším poznatkem bylo, že stránka, která je graficky na průměrné úrovni, ale s dobrým obsahem u uživatelů funguje lépe, než skvělý vizuál s průměrným obsahem.

Klíčové je propojení kampaní

Mark Irvine z WordStream se rozpovídal o tom, jak je důležité propojovat kampaně na sociálních sítích a vyhledávači. Obě platformy se totiž vzájemně překrývají, zároveň zasahují uživatele v jiném rozhodovacím stadiu. Facebook funguje více v prospecting fázi, kdy se snažíme ovlivnit rozhodnutí. Vyhledávače už zaznamenávají aktuální poptávku uživatele. Cílem je se zaměřit na práci s publiky, remarketing a nabízet co nejvíce personalizovanou reklamu i ve vyhledávání. Pokud je totiž něco populární na sociálních sítích, přechází to často do vyhledávání. Na tomto základě pak jdou predikovat trendy v tom, co lidé budou hledat na internetu. 

Rychlost vyhrává

Dominik Wöber z Googlu se zaměřil na zlepšení uživatelské zkušenost na mobilních zařízeních a na vliv machine learningu. Uživatelé používají z 86 % aplikace a z 14 % web. Z tohoto procenta využívaných aplikací se z 85 % používají pouze ty největší typu Facebook, YouTube, Spotify atd., zbytek tvoří 15 %. Z toho vyplývá, že je velmi těžké vytvářet nové aplikace, které by měly šanci se dostat mezi špičku nejpoužívanějších.  

Také očekávání ohledně načtení stránky jsou stále vysoká. Nyní uživatelé očekávají náhled celé stránky po třech vteřinách, průměr v České republice je však osm vteřin. V tomto bodě je tím pádem velký prostor pro zlepšení. Řešení nabízí Wöber dvojí – manuální optimalizaci anebo webové aplikace skrze AMP platformu. Webová aplikace, která je rychlá a vizuálně atraktivní je dostačující, a právě tu lze vytvořit pomocí AMP řešení, dokonce i za méně než týden.

Reklama rozšířená o lokalitu

Zajímavá byla i přednáška Andyho Taylora z Merkle Inc. Ten se zaměřil na vzestup reklamy, která je rozšířena o lokalitu. Taková reklama má mnohem větší míru prokliku na mobilních zařízeních, ale zároveň se také zobrazuje ve výsledku vyhledávání v rámci Google Maps. Nevýhodou je, že lze toto rozšíření o lokalitu použít pouze s aktivními kampaněmi v Google. Také nelze vylučovat negativní výrazy, protože by se dalo eliminovat či ovlivnit, na jaké dotazy se zápis zobrazuje. Taylor uvedl, že se připravují nové features, jako je možnost popisku u firemního zápisu nebo možnost zobrazení lokality (In Stores) v PLA reklamě. Do budoucna tedy bude klíčové se zaměřit na optimalizaci firemního zápisu na Google, produktového feedu a PLA kampaní.

ROPO v číslech

Taky mě zaujalo par dat v prezentaci Marii Bochevy z OWOX, která byla zaměřena na ROPO efekt.

  • 33 % offline nakupujících v České republice nejdříve produkt online vyhledá, než si ho koupí v kamenné prodejně.
  • ROPO nakupující v průměru utratí o 36 % více než zákazníci, kteří produkty neprozkoumají online.
  • 80 % lidí používá telefon, zatímco jsou v kamenné prodejně.

 

Vzájemné doplňování online a offline světa bude proto bude stále významnější, jak v běžném životě, tak i v digitálním marketingu.

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

GDPR – Prst na spoušti

24. 5. 2018

Performance 2020 aneb pastva pro online nadšence

22. 5. 2018

O důležitosti výzev, typickém pracovním dni a ping pongu s nováčky Karin, Romanem a Petrem

V zimě se MarketUP rodina rozšířila o tři nadějné členy a jelikož jsou moc šikovní, byla by škoda je před světem schovávat. Zeptala jse…

14. 5. 2018

S naším klientem Crussis o lásce k cyklistice, inovacích a investici do profíků

Od dubna tohoto roku jsme začali spolupracovat s českou firmou Crussis, která dováží a vyrábí elektrokola a koloběžky. I my v MarketUP jsme …

8. 5. 2018

Dopady GDPR na digitální marketing

GDPR je v poslední době velmi aktuální a diskutované téma. Většina odborných článků, seminářů a konferencí se však tohoto tématu dot…

20. 3. 2018

Digitálním nomádem v Asii: O práci, cestování a životě v pomalejším tempu

Jaké jsou zkušenosti našeho kolegy, projektového manažera Michala Vrtišky, který se rozhodl pracovat dlouhých 6 měsíců na dálku z Asie? Se…

16. 3. 2018