Blog

Matouš Ledvina 11. 2. 2014 Zpět

Oslovte zákazníky prostřednictvím serveru YouTube

Oslovte zákazníky prostřednictvím serveru YouTube

Ze serveru YouTube, který od roku 2008 vlastní Google, se stal jeden z nejznámějších kanálů internetové inzerce. Připisuje si jednu miliardu unikátních návštěv za měsíc, 100 hodin videa nahraných každou minutu a 6 miliard hodin shlédnutých videí každý měsíc. Jen v ČR YouTube navštěvuje více než 5,1 mil. uživatelů, kteří shlédnou 500 mil. videí měsíčně.

Hlavní výhodou inzerce na  YouTube je vysoký počet přihlášených (neanonymních) návštěvníků v důsledku hromadného spárovaní účtů na Google+. To znamená, že YouTube svým inzerentům poskytuje (podobně jako sociální sítě) naprosto unikátní prostředí a specifičtější cílení než jakýkoliv jiný kanál.

Pokud se rozhodnete zařadit mezi inzerenty YouTube, je potřeba si nejprve ujasnit, jakou formou hodláte své obecenstvo oslovit. YouTube totiž nabízí několik odlišných způsobů.

Grafické reklamy 

Jedná se o klasické bannery o rozměrech 300 × 250, tak jak je známe z kontextového cílení v AdWords. Ke zhlédnutí jsou všude kromě hlavní stránky. Kromě toho se mohou zobrazovat jako doprovod k ostatním reklamním formátům popsaným níže.

Grafické reklamy

Překryvné reklamy In-video

Tento druh reklamy je opět velice podobný klasické kontextové reklamě a spočívá v zobrazení průhledné překryvné reklamy, která se zobrazí v dolní části obsahového videa kolem 15. vteřiny přehrávání. Poklikem jej lze ihned zavřít, případně se po intervalu nečinnosti automaticky minimalizuje. Takto umožňuje zobrazovat textovou, grafickou i video reklamu.

InVideo

Reklamy TrueView In-stream

Tento formát je ve skutečnosti samostatné video, které lze vložit před obsahové video, do něj nebo na konec. Návštěvník obsahového videa může reklamní video přerušit po 5 vteřinách. Inzerentovi je zhlédnutí účtováno pouze v případě, že divák vidí minimálně třicet vteřin (a u videí kratších pouze v případě zhlédnutí celého videa).

InStream

Standardní reklamy In-stream

Jedná se o videoreklamy, které mohou být stejně jako TrueView In-stream vloženy na začátek, konec nebo prostředek obsahového videa. Hlavní rozdíl ale spočívá v tom, že jej divák nemůže přeskočit. Je to proto nejnákladnější a zároveň nejméně používaný formát. Tento typ navíc není k dispozici na tolika obsahových videích oproti ostatním formátům. 

Standard

Reklamy In-search

Tento formát podporuje inzerci videa na kanálu inzerenta prostřednictvím zobrazení při vyhledávání na YouTube a nabízí proto podobné možnosti cílení jako klasická textová PPC reklama ve vyhledávání. U tohoto formátu inzerent platí za uskutečněný proklik na video, nehledě na to, kolik následně divák z videa zhlédne.

Reklama In-search

Reklamy In-display

Podobně jako u formátu In-search se jedná o propagaci videa, avšak inzerát není zobrazován ve vyhledávání, nýbrž na stránkách s jiným videem, které je tematicky podobné. Stejně jako u formátu výše je inzerentovi účtován uskutečněný proklik.

Reklama In-display

Propagace kanálu

V minulosti bylo na YouTube dále možné inzerovat celý kanál způsobem, kdy se inzerát nacházel na pravé straně v prostoru mezi bannerem a doporučenými videi. Tento způsob byl nahrazen současným modelem, kde se v prostoru banneru vytváří náhledy ostatních videí kanálu při zobrazení reklamy In-stream.

Propagace YouTube kanálu

Všechny typy reklamních formátů YouTube musí být jednotlivě povoleny u obsahového videa vlastníkem kanálu, na který bylo video nahráno. Často se  tak stává, že u konkrétních videí nemusí být dostupné všechny uvedené formáty. Vše záleží na podmínkách Partnerského programu YouTube, který vlastník kanálu využívá.

Více o podmínkách reklamy na YouTube najdete ZDE

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017