Blog

Eva Řeháková 14. 3. 2017 Zpět

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing: Jak pomáhá maloobchodním řetězcům zvýšit prodeje?

Online marketing už dávno není efektivním prodejním kanálem pouze pro zboží dlouhodobé spotřeby. Nejnovější studie maloobchodních sítí Wallmart a Target ukazují obrovský vliv digitálních strategií na prodej rychloobrátkového zboží. Jak ovlivnily jejich prodeje na konci loňského roku?

Oba řetězce zaznamenaly ve čtvrtém kvartálu roku 2016 obrovská tempa růstu. Target ohlásil neuvěřitelný 34% meziroční skok v online prodeji v jinak nevýrazném čtvrtletí. V tom samém období stoupl meziroční růst internetového prodeje Wallmartu o 36 % v USA a o 15 % celosvětově. Digitální strategie obou prodejců se tedy očividně začínají vyplácet.

Online a offline nakupování? Zákazníci už nevnímají rozdíl

Společnosti investovaly značné prostředky do budování své internetové nabídky. Wallmart získal několik startupů včetně Jet.com, začal budovat mobilní aplikaci a zavádí dopravu zdarma. Target rozšířil své omnichannel služby, tedy propojení offline aktivit s moderními online kanály. Vytvořil například aplikaci, která pomůže zákazníkům jednoduše najít v obchodě předměty, objednané online.

Významnou součástí obchodních strategií řetězců jsou již delší dobu také takzvané Ship-from-store nebo Click-and-collect služby. Co vlastně tyto názvy znamenají?

Ship-from-store:

Zákazník má možnost objednat si skladové zásoby prostřednictvím různých kanálů, tedy například z webu. Objednávka je mu následně doručena na místo určení.

Click-and-collect:

Zákazník si objednává online a vyzvedává svůj nákup na prodejně. Tím ušetří čas vybíráním v obchodě, zároveň však šetří finance za doručení a vyhýbá se možnému zpoždění objednávky.

Mobilní telefony jako „nové dveře do Target obchodů“

Nejdůležitějším online kanálem se přitom stávají mobilní zařízení. CEO americké sítě Target považuje po nedávném průzkumu chování svých zákazníků mobily za „nové dveře do Target obchodů“. Rostoucí význam smartphonů však potvrdily i další značky, jako BestBuy, Fiat & Chrysler nebo GM. Lidé na mobilech získávají informace, porovnávají nabídky, sledují videorecenze na YouTube, ale vyhledávají také nejbližší prodejní místa.

Co to znamená pro prodejce? Především nutnost zaměřit se na budování responzivních webů, e-shopů a objevování nových cest, jak oslovit zákazníky na jejich mobilních zařízeních.

Před marketéry pak stojí ještě jedna výzva. Změna KPI´s, tedy cílů pro měření účinnosti prodejních kampaní. Zejména pak vliv online reklamních kanálů na offline prodeje. MarketUP již tento trend testoval na ROPO kampani pro svého klienta Sconto Nábytek a výsledky byly více než překvapivé.

Potenciál růstu v onlinu? Pro maloobchodníky je obrovský

I přes obrovský růst, řetězce Target a Wallmart mají v digitálu stále velký nevyužitý potenciál. Target generoval v e-commerce 3,2 miliardy dolarů, což je cca 4 % celkových prodejů. Online prodeje Wallmartu, které činily 13,7 miliard dolarů, představovaly dle odhadů Internet Retailer jen asi 3 % prodejů v roce 2015.

Je velice pravděpodobné, že investice do online marketingu, propojování online a offline kanálů a jejich měření se budou u maloobchodníků nadále zvyšovat.

Zdroj: http://www.businessinsider.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter I ČERVENEC

V červenci jsme oslavili skvělou novinu. Postoupili jsme do finálního kola EMEA prestižní soutěže Google Premier Awards. O tohle a o spoustu d…

31. 7. 2017

Potenciál YouTube. Obchodní ředitel YouTube Robert Kyncl odhalil aktuální čísla.

Tento týden jsme se zúčastnili exkluzivního setkání s Robertem Kynclem, obchodním ředitelem sociální sítě YouTube. Jaké zajímavosti setk…

26. 7. 2017

Posilujeme tým o Martinu, Léňu a Martina!

S novými posilami jako kdyby se v poslední době roztrhl pytel a tak v týmu vítáme další tři lidi, Martinu, Léňu a EmJaye. S jejich pomocí …

25. 7. 2017

Vyrazili jsme na Google Digital Now 2017 se Sconto nábytkem

Vůbec poprvé jsme jako agentura vyjeli na konferenci pořádanou společností Google společně s naším klientem. Strávili jsme 2 dny v Dublinu,…

20. 7. 2017

Archetypy v marketingu IV: Dosáhněte stability a řádu

Zaujal vás náš seriál o archetypech v marketingu? Máme pro vás další díl, který tentokrát řeší potřebu najít a vytvořit ve světě ř…

14. 7. 2017

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme obdrželi skvělou zprávu. Postoupili jsme do dalšího kola globální soutěže Google Premier Partner Awards v kategorii Video Innovatio…

12. 7. 2017