Blog

Matouš Soukup 11. 6. 2019 Zpět

Ohlédnutí za dlouholetou spoluprací s Vitanou

Ohlédnutí za dlouholetou spoluprací s Vitanou

Se společností Vitana spolupracuje naše agentura již od roku 2015. A protože je tomu letos přesně 100 let od jejího založení, přinášíme souhrnný článek mapující naše společné kroky.

S Vitanou úspěšně spolupracujeme již pátým rokem

Spolupráci s Vitanou předcházely více než půlroční námluvy. Jejich marketingové oddělení věnovalo volbě digitální strategie a výběru agentury velkou pozornost. Navštěvovalo konference a zjišťovalo si všechny dostupné informace, jak digitál implementovat. Z hlediska investic do digitálu byla Vitana před začátkem naší spolupráce na úplném počátku, do digitálních médií směřovaly jen jednotky procent mediálního rozpočtu.

Situace se ale se startem naší spolupráce diametrálně změnila. Hned naše první společná kampaň v říjnu 2015 měla odpovídající investici pro zvýšení zásahu a frekvence klíčové TV kampaně. Jednalo se o uvedení nového Gurmánského koření na trh, kdy jsme většinu svěřeného rozpočtu investovali do online videa, zejména na YouTube.

35 společných kampaní

V současné době se Vitana společně se svou sesterskou společností Hamé řadí mezi lídry food industry v digitálním prostředí. Masivně využívá již 5. rokem online video kampaně na platformách YouTube, Facebook, Instagram, Seznam a dalších. Každá TV kampaň je rozšířena o digitální část, kampaně s nižším rozpočtem komunikují pouze v digitálu. 

A jaké jsou souhrnné výsledky naší spolupráce?

  • Od října roku 2015 jsme realizovali společně s Vitanou 35 digitálních kampaní
  • 18 milionů zhlédnutí videospotů.
  • 170 milionů impresí reklamy.
  • Cílovou skupinu žen 25-54 let jsme za období naší spolupráce zasáhli v průměru 80 krát

“Na Vitaně si cením nejen odvahy, kterou prokázala rychlou adopcí digitálu, ale i vstřícnosti pro testování a rychlé nasazení novinek a trendů. První reklamu na Instagramu jsme pro Vitanu spravovali už roce 2015, tedy v době, kdy byla tato reklama spuštěna pro český trh. Záhy pochopili, že pro úspěch online videa je třeba TV spoty vhodně upravit a dali nám volnou ruku k přípravě videí dle potřeb jednotlivých platforem,“ říká ke spolupráci Miroslav Král, zakladatel agentury MarketUP.

Ohlédnutí za loňskou kampaní Gorilování


Hlavní výzvou bylo v tomto případě zvýšit Campaign awareness kampaně Gorilování během grilovací sezóny 2018. Dále bylo cílem odkomunikovat soutěž o hodnotné ceny probíhající na webu, která spočívala v hlasování v rámci Vitana mapy grilovacích míst.

V návaznosti na strategii jsme zvolili změnu videoreklamy na Facebooku z horizontálního formátu na vertikální, což přineslo skvělé výsledky:

  • 1,5 milionu zhlédnutí videa (o 20 % více oproti původnímu targetu).
  • 9 milionů impresí reklamy.
  • Cílový uživatel zasažen reklamou v průměru čtyřikrát.

Vertikální formát videa zabírá na displeji chytrých telefonů zákazníků třikrát větší prostor, podle našich měření je více zaujme a má větší vliv na jejich zapamatování.

Kromě číselných výsledků je pro nás opravdu důležitá spokojenost klienta. O to větší máme radost, když se naše úsilí setkalo i s očekáváním Vitany, za kterou spolupráci zhodnotil její marketingový ředitel Michal Panocha.

"Spolupráce s MarketUP nás výrazně posunula v oblasti digitálního marketingu. Jejich služeb využíváme nejen pro exekuci online kampaní, ale i pro správu sociálních sítí. Ohledně online marketingových kampaní, MarketUP poskytuje komplexní služby a je schopný naplánovat a exekuovat kampaně pro širokou škálu produktů za využití všech dostupných formátů a kanálů od videí až po PPC kampaně. Díky intenzivní spolupráci s Facebookem a Googlem ví lidé z MarketUP o chystaných novinkách a jsou schopni na ně reagovat a implementovat je na český trh. Bonusem je pořádaní seminářů o online marketingu pro klienty." 


Strategie: Optimalizace na zhlédnutí videa

Optimalizace na zhlédnutí videa

Společná prezentace výsledků na Communication Summit 2019


Communication Summit je akce spojující klienty a komunikační dodavatele v oblasti reklamních, mediálních a PR agentur. Hlavním mottem letošního ročníku byla inventura v komunikaci. 

Na konferenci, jejímž partnerem byla i agentura MarketUP, mimo jiné vystoupila i špička současného marketingu, Les Binet. Shrnutí jeho prezentace a hlavních myšlenek z konferenci najdete v samostatném článku. Na pódiu dále vystoupil například Guido Heffels nebo Veronika Gulášová, manažerka nově zvolené slovenské prezidentky Zuzany Čaputové. O dlouholeté spolupráci naší agentury s Vitanou hovořil na akci její marketingový ředitel Michal Panocha, jehož svými vstupy doplňoval i Miroslav Král

“Myslím, že za úspěchem Vitany stojí i určitá pragmatičnost, která nezavrhuje tradiční formáty reklamy včetně TV, ale naopak je vhodně kombinuje pro dosažení maximálního efektu. A to velmi dobře koreluje i s výsledky výzkumů Lese Bineta, o nichž se na summitu zmiňoval,” doplňuje závěrem Miroslav Král.

Communication Summit, Vitana 100 let

Hledáte spolehlivého partnera v oblasti digitálního marketingu?


Pokud vás naše dlouholetá spolupráce s klienty zaujala, neváhejte se nám ozvat přes kontaktní formulář. Rádi vytvoříme plán a strategii na míru podle vašich představ.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019

Letní soutěž od Horalek: Hra v rozšířené realitě i úspěšné zapojení influencera

Jestli nás v MarketUP něco těší, tak jsou to situace, kdy se za námi klienti vrací s nabídkou další spolupráce. A právě jedním z takový…

25. 7. 2019

Kdo jsou klienti MarketUP? Magazín Gusto, Zásilkovna nebo UNI HOBBY

Červen přinesl kromě teplého počasí i řadu nabídek do výběrových řízení známých i menších značek. Některé tendry se nám vyhrát …

16. 7. 2019

S Člověkem v tísni úspěšně pomáháme již druhým rokem

Agentura MarketUP kromě celé řady komerčních klientů věnuje svou pozornost i dobročinné oblasti a s organizací Člověk v tísni spolupracuj…

16. 7. 2019

Benlian Food uvádí na trh 4 produktové řady pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019