Blog

Barbora Votavová 25. 2. 2013 Zpět

Objem internetové reklamy stále roste, zájem je především o celoplošnou reklamu

Objem internetové reklamy stále roste, zájem je především o celoplošnou reklamu

Postavení internetu jako inzertního média roste dynamickým tempem. Pyšní se největším nárůstem ze všech typů médií, které v roce 2012 zaregistrovaly vyšší příjmy. Podle každoročního výzkumu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) přesáhly výdaje na internetovou reklamu v minulém roce více než 11 miliard korun a vzrostly tak oproti roku 2011 o plných 25%. Z celkového podílu reklamních investic do médií tak připadlo vloni na internet až 17 %. Podíl se meziročně vyšplhal zhruba o 3 %.

Inzertní výkony internetu na rozdíl od tištěných médií prudce stoupají. Podíl tisku poklesl o 4 % a oba mediatypy se tak v roce 2012 opět o něco přiblížily. Internetová reklama zaujala třetí příčku za tiskem a televizí, do které firmy a instituce již tradičně investují nejvíce peněz.

Podíl jednotlivých mediatypů 2012

Zadavatelé mají na internetu zájem především o celoplošnou (display) reklamu, výkonnostní modely v reklamních sítích nebo také o reklamu umístěnou ve videích, která stále nabývá na popularitě.

Mezi jednotlivými formami internetové reklamy za uplynulý rok dominuje celoplošná reklama. I nadále tak zůstává hlavní inzertní oblastí s téměř polovičním podílem 49 % z celkových výdajů. Zadavatelé investovali do celoplošné reklamy 5,5 miliard korun v ceníkových cenách.

Podíl jednotlivých forem internetové reklamy 2012

Inzertní výkon výsledků v reklamních sítích Google, Sklik, Facebook nebo eTarget v loňském roce rapidně posílil. Tento typ reklamy činil v konečném výsledku 36 %, tedy více než jednu třetinu z loňského rozpočtu. Z celkových 4 miliard, které zadavatelé utratili, připadá 70 % na vyhledávání a zbylých 30 % na obsahové sítě. Za zmínku stojí také řádková inzerce a katalogy, na které připadla téměř miliarda korun. SPIR rovněž zaznamenal výrazný nárůst videoreklamy, která v roce 2012 vykázala přes půl miliardy. Další investice směřovaly také do PR článků, na které dodavatelé vynaložili 85,5 milionů, 76 milionů do reklamy pro mobilní zařízení a za nově sledované reklamy prodané modelem Real Time Bidding (RTB) utratili 9 milionů. 

V následujících měsících se SPIR přiklání k dalšímu pozitivnímu vývoji. Pro rok 2013 odhaduje sdružení až 16% nárůst výdajů za internetovou reklamu.

Výkon jednotlivých forem internetové reklamy

Čísla vycházejí z aktuálního průzkumu inzertního výkonu ppm factum pro SPIR a z celoročních výsledků agentury Admosphere.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019