Blog

Barbora Votavová 25. 2. 2013 Zpět

Objem internetové reklamy stále roste, zájem je především o celoplošnou reklamu

Objem internetové reklamy stále roste, zájem je především o celoplošnou reklamu

Postavení internetu jako inzertního média roste dynamickým tempem. Pyšní se největším nárůstem ze všech typů médií, které v roce 2012 zaregistrovaly vyšší příjmy. Podle každoročního výzkumu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) přesáhly výdaje na internetovou reklamu v minulém roce více než 11 miliard korun a vzrostly tak oproti roku 2011 o plných 25%. Z celkového podílu reklamních investic do médií tak připadlo vloni na internet až 17 %. Podíl se meziročně vyšplhal zhruba o 3 %.

Inzertní výkony internetu na rozdíl od tištěných médií prudce stoupají. Podíl tisku poklesl o 4 % a oba mediatypy se tak v roce 2012 opět o něco přiblížily. Internetová reklama zaujala třetí příčku za tiskem a televizí, do které firmy a instituce již tradičně investují nejvíce peněz.

Podíl jednotlivých mediatypů 2012

Zadavatelé mají na internetu zájem především o celoplošnou (display) reklamu, výkonnostní modely v reklamních sítích nebo také o reklamu umístěnou ve videích, která stále nabývá na popularitě.

Mezi jednotlivými formami internetové reklamy za uplynulý rok dominuje celoplošná reklama. I nadále tak zůstává hlavní inzertní oblastí s téměř polovičním podílem 49 % z celkových výdajů. Zadavatelé investovali do celoplošné reklamy 5,5 miliard korun v ceníkových cenách.

Podíl jednotlivých forem internetové reklamy 2012

Inzertní výkon výsledků v reklamních sítích Google, Sklik, Facebook nebo eTarget v loňském roce rapidně posílil. Tento typ reklamy činil v konečném výsledku 36 %, tedy více než jednu třetinu z loňského rozpočtu. Z celkových 4 miliard, které zadavatelé utratili, připadá 70 % na vyhledávání a zbylých 30 % na obsahové sítě. Za zmínku stojí také řádková inzerce a katalogy, na které připadla téměř miliarda korun. SPIR rovněž zaznamenal výrazný nárůst videoreklamy, která v roce 2012 vykázala přes půl miliardy. Další investice směřovaly také do PR článků, na které dodavatelé vynaložili 85,5 milionů, 76 milionů do reklamy pro mobilní zařízení a za nově sledované reklamy prodané modelem Real Time Bidding (RTB) utratili 9 milionů. 

V následujících měsících se SPIR přiklání k dalšímu pozitivnímu vývoji. Pro rok 2013 odhaduje sdružení až 16% nárůst výdajů za internetovou reklamu.

Výkon jednotlivých forem internetové reklamy

Čísla vycházejí z aktuálního průzkumu inzertního výkonu ppm factum pro SPIR a z celoročních výsledků agentury Admosphere.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Druhý teambuilding v roce 2017: 60 km v nohách

Na druhý letošní teambulding jsme společně vyrazili směr Jizerské hory, kde nás čekaly 2 dny zábavy i vyčerpání. Zajezdili jsme si v Sing…

27. 5. 2017

MarketUP Academy: Zeptali jsme se, jak se účastníkům líbilo

První MarketUP Academy se blíží ke konci. Účastníci mají za sebou 9 workshopů a právě teď je čeká poslední krok. Zatím jsme se zeptali…

25. 5. 2017

Autorespondery v e-mail marketingu: Jak je využít ke zvýšení prodeje?

V e-mail marketingu existují různé typy e-mailů. Klasické prodejní e-maily, pravidelné newslettery, pozvánky k akci a další. Velice úspěš…

25. 5. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na PPC

Online marketing vás láká a chcete se naučit nastavovat PPC kampaně? Nebo jste v této sféře už mazáci a jenom hledáte další zdroje, kter…

22. 5. 2017

Zapomeňte na sbírání Liků. Revoluční novinky přímo od zdroje z Facebooku

Na konci dubna se konalo další MarketUP Inspirativní setkání a pro všechny zúčastněné to byla skutečně ojedinělá událost. Hostem totiž…

19. 5. 2017

Archetypy v marketingu II: Touha po mistrovství a změně

Už naposledy jsme se začali bavit o archetypech v marketingu a jak lze s jejich pomocí dosáhnout konzistentní brandové identity. V archetypech j…

17. 5. 2017