Blog

Barbora Votavová 25. 2. 2013 Zpět

Objem internetové reklamy stále roste, zájem je především o celoplošnou reklamu

Objem internetové reklamy stále roste, zájem je především o celoplošnou reklamu

Postavení internetu jako inzertního média roste dynamickým tempem. Pyšní se největším nárůstem ze všech typů médií, které v roce 2012 zaregistrovaly vyšší příjmy. Podle každoročního výzkumu Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) přesáhly výdaje na internetovou reklamu v minulém roce více než 11 miliard korun a vzrostly tak oproti roku 2011 o plných 25%. Z celkového podílu reklamních investic do médií tak připadlo vloni na internet až 17 %. Podíl se meziročně vyšplhal zhruba o 3 %.

Inzertní výkony internetu na rozdíl od tištěných médií prudce stoupají. Podíl tisku poklesl o 4 % a oba mediatypy se tak v roce 2012 opět o něco přiblížily. Internetová reklama zaujala třetí příčku za tiskem a televizí, do které firmy a instituce již tradičně investují nejvíce peněz.

Podíl jednotlivých mediatypů 2012

Zadavatelé mají na internetu zájem především o celoplošnou (display) reklamu, výkonnostní modely v reklamních sítích nebo také o reklamu umístěnou ve videích, která stále nabývá na popularitě.

Mezi jednotlivými formami internetové reklamy za uplynulý rok dominuje celoplošná reklama. I nadále tak zůstává hlavní inzertní oblastí s téměř polovičním podílem 49 % z celkových výdajů. Zadavatelé investovali do celoplošné reklamy 5,5 miliard korun v ceníkových cenách.

Podíl jednotlivých forem internetové reklamy 2012

Inzertní výkon výsledků v reklamních sítích Google, Sklik, Facebook nebo eTarget v loňském roce rapidně posílil. Tento typ reklamy činil v konečném výsledku 36 %, tedy více než jednu třetinu z loňského rozpočtu. Z celkových 4 miliard, které zadavatelé utratili, připadá 70 % na vyhledávání a zbylých 30 % na obsahové sítě. Za zmínku stojí také řádková inzerce a katalogy, na které připadla téměř miliarda korun. SPIR rovněž zaznamenal výrazný nárůst videoreklamy, která v roce 2012 vykázala přes půl miliardy. Další investice směřovaly také do PR článků, na které dodavatelé vynaložili 85,5 milionů, 76 milionů do reklamy pro mobilní zařízení a za nově sledované reklamy prodané modelem Real Time Bidding (RTB) utratili 9 milionů. 

V následujících měsících se SPIR přiklání k dalšímu pozitivnímu vývoji. Pro rok 2013 odhaduje sdružení až 16% nárůst výdajů za internetovou reklamu.

Výkon jednotlivých forem internetové reklamy

Čísla vycházejí z aktuálního průzkumu inzertního výkonu ppm factum pro SPIR a z celoročních výsledků agentury Admosphere.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017