Blog

Jan Holeček 18. 4. 2016 Zpět

Novinky na Facebooku: Profilová videa, 3D kamera a roboti v Messengeru

Novinky na Facebooku: Profilová videa, 3D kamera a roboti v Messengeru

Facebook na dubnové konferenci F8, kterou každoročně pořádá pro vývojáře, představil žhavé novinky. 360stupňová 3D kamera, profilová videa a řada dalších funkcí zaujaly odborníky i běžné uživatele. Na co se můžete těšit?

Nejnovější verze Messengeru, která má za sebou „tréninkovou“ verzi jako chatovací aplikace, už firmám funguje jako profesionální komunikační medium. Brzy se však Messenger dočká další nové funkce.

Stvořte si vlastní roboty na rozesílání uživatelského obsahu


Facebook se rozhodl firmám zpřístupnit API Messengeru. To znamená, že vývojářům společností po celém světě umožní vytvářet chatovací roboty, kteří mohou mít podle nastavení velkou paletu funkcí – vytváření rezervací, zasílání různých upozornění, informování o stavu dopravy, počasí apod.

Chatovací roboty zatím testuje několik vybraných partnerů Facebooku, například televizní stanice CNN.

Nový Facebook Messenger
Vývojáři firem budou mít možnost vytvářet v Messengeru chatovací roboty, kteří mohou informovat např. o sportu, zprávách ze světa, počasí apod.

Nastavte si práva pro vaše videa


Další novinkou na Facebooku je nástroj Rights Manager pro přehlednou správu videí, jejich lepší kontrolu a bezpečnost. V praxi to bude vypadat tak, že si vytvoříte knihovnu videí, která chcete sledovat a chránit před zneužitím.

Nástroj umožňuje i vytvoření pravidel, jak mohou být vaše jednotlivá videa dále šířena. Můžete tak například povolit či zakázat jejich kopírování, mít přehled o tom, kde na Facebooku se jejich kopie nacházejí, kolik mají zhlédnutí atd.

Snadno tak můžete zjistit a nahlásit Facebooku porušení autorských práv nebo naopak povolovat, na jakých cizích účtech může váš obsah zůstat zveřejněn.

Daleko detailnější bude i celkové sledování výkonu videí.

Facebook Rights Manager
Díky Rights Manageru budete mít dokonalý přehled o výkonu vašich videí včetně toho, kdo je od vás kopíruje. 

Facebook vyvinul vlastní 360stupňovou 3D kameru


Facebook Surround 360. To je název unikátní kamery, kterou Facebook nedávno vyvinul. Je schopná pořídit záběry pomocí 17 malých kamer, které má v sobě zabudované.

Této technologie mají využívat především vydavatelé a tvůrci contentu pro sdílení poutavých příběhů, zajímavých míst a zkušeností se svými fanoušky. Ti se budou moci díky Facebook kameře během chvíle ocitnout na zcela jiném místě planety a pozorovat ho ze všech úhlů, jako by na něm skutečně byli.

Facebook Surround 360
Tvůrci contentu budou moci díky Facebook kameře dodávat svým fanouškům 360stupňová videa. 

Profilová videa namísto fotek


Pokud jde o profilová videa, Facebook je testuje již od konce roku 2015. Tato funkce byla nově rozšířena o nástroj Profile Expression Kit. Uživatelé si nyní mohou profilovou animaci vytvořit pomocí aplikací, které Facebook odkoupil, jako např. MSQRD na vtipné úpravy obličeje.

Tato funkce je zatím dostupná pouze pro mobilní telefony iPhone.

Profilová videa na Facebooku
Uživatelé iPhonů si již na Facebook mohou dávat profilová videa a okořenit je pomocí aplikací na vložení skvělých efektů.


Foto: facebook.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Benlian Food uvádí na trh 5 produktových řad pro celiaky. Komunikaci zajišťuje MarketUP

Praha, 11. července 2019 – Na český a slovenský trh vstupuje srbská značka Benlian Food s novými výrobky pro celiaky. Cílem společnosti je…

11. 7. 2019

4 věci, na které nesmí kampaňový specialista nikdy zapomenout

Opakování je matka moudrosti, a proto by si i zkušený kampaňový specialista měl čas od času zopakovat základy. Naše specialistka Monika Pav…

8. 7. 2019

Lina je jiná: Spolupráce se Seznamem přinesla zapojení interaktivní hry v kampani

S naším dlouholetým klientem, společností I.D.C. Praha, a.s., známým pod značkou Sedita, jsme spolupracovali na nové spotřebitelské soutě…

28. 6. 2019

Proč se prokliky nerovnají návštěvám? Možné scénáře a nejčastější důvody

Také se někdy nevěřícně ptáte, proč vám Facebook Business Manager ukazuje 1 000 prokliků a Google Analytics u té samé kampaně pouze 740? …

25. 6. 2019

Business snídaně #7 – Proč investovat čas a peníze do influencerů

Influenceři zaujímají ve světě marketingu čím dál významnější roli. Jejich zapojení do reklamních kampaní může být obrovskou výhodo…

21. 6. 2019

Nový formát magazínu Gusto díky MarketUP

S obchodním řetězcem BILLA spolupracujeme již od roku 2017, kdy jsme pro BILLA začali spravovat sociální sítě a e-mail marketing. V roce 2018…

20. 6. 2019