Blog

Miroslav Král 4. 6. 2013 Zpět

Nejcennější světové značky nabývají stále na hodnotě

Nejcennější světové značky nabývají stále na hodnotě

Nejdražší brandy světa pořád rostou. Podle žebříčku BrandZ TOP 100, který sestavuje společnost Millward Brown, stoupla meziročně hodnota stovky nejcennějších světových značek až o 7 %. Najdete zde například společnosti Apple, Google, IBM, Coca Cola, McDonald´s a další.

Světové značky dosáhly celkové ceny 2,6 bilionů dolarů, tedy o 200 miliard dolarů více než tomu bylo v minulém roce. Tehdy cena naopak spíše stagnovala a vzrostla pouze o 0,4 %. A proč se značkám v uplynulé roce tak dařilo? Podle šéfa české pobočky Millward Brown Luboše Rezlera je hlavní příčinou oživení finančních ukazatelů v USA a stabilní situace v Číně nebo Indii. Společnosti, které řadíme mezi nejcennější světové značky, jsou současně navíc velmi úspěšné i na burze.

Jednoznačným překvapením byly značky pohybující se v kategorii luxusního zboží a retailu. Dominovaly známé brandy jako Prada nebo Gucci, které meziročně vzrostly o 63 % a 48 %. Prada se také může pochlubit titulem “skokan roku”. Hodnota luxusních značek stoupla od roku 2006 o více než 59 %. To dokazuje dlouhodobě rostoucí zájem o luxusní zboží. V oblasti retailu zabodoval největší internetový obchod Amazon, který předběhl řetězec obchodních domů Walmart. Amazon se tak stal nejcennější retailovou značkou s hodnotou 45,7 miliardy dolarů.

Ze čtrnácti měřených segmentů jsou však nejatraktivnější oblastí v celém žebříčku technologie. Polovinu první desítky ovládají technologické společnosti. Zároveň jim patří i necelá třetina ze stovky nejdražších brandů. Celková hodnota těchto firem činí více než 932 miliard dolarů. "Boom technologických značek přisuzuji pocitové renesanci mladých lidí. Mají zájem o technologie, o smart věci," uvedl pro Hospodářské noviny ředitel agentury Dark Side Tomáš Jindříšek.

Zatímco technologické společnosti zcela ovládají žebříček BandZ TOP 100, banky svou reputaci pomalu napravují a obnovují svoji důvěru. Během loňského roku se bankovní sektor podle  Millward Brown pomalu zotavuje. V roce 2012 se propadlo čtrnáct "bankovních brandů", letos klesla o jedno procento pouze banka ICBC. Nejvíce táhnou značky Citi, Commonwealth Bank of Australia a Barclays.

TOP 100

Zdroj: Hospodářské noviny


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

MarketUP newsletter | DUBEN

Jaké zdroje sledovat, abyste se neztratili na sociálních sítích? V newsletteru radíme také, jak psát články pro lidi a roboty nebo jak reago…

28. 4. 2017

Chcete, aby váš obsah prodával? Proveďte zákazníky Content Funnelem

Jak tvořit úspěšný content, který zasáhne zákazníky v různých fázích nákupního procesu? Marketingové úsilí pomáhá znásobit takzva…

22. 4. 2017

Jak držet krok v online marketingu: Zaměřeno na sociální sítě

V každé profesi je důležité se celý život vzdělávat. V online marketingu to ale platí dvojnásob. Ne-li několikanásob. Vyvíjejí se toti…

19. 4. 2017

Už druhý rok na Digijobs. Lovíme talenty nejen na fotbálek!

Jelikož se nám na loňském veletrhu práce v online marketingu Digijobs podařilo ulovit dva nové kolegy, nesmíme samozřejmě chybět ani letos.…

17. 4. 2017

Archetypy v marketingu I: Využijte jejich sílu ve prospěch své značky

V marketingu lze uplatňovat nejrůznější strategie. Jednou z klíčových, avšak méně známých, je strategie marketingových archetypů. Co to…

13. 4. 2017

Zlepšete své články o 99 %. Pište pro lidi i roboty

Psaní online článků je tak trochu alchymie. Copywriterovi nestačí myslet na to, aby se článek líbil čtenářům. O tom, jestli vyběhne na p…

8. 4. 2017