Blog

Martin Peška 13. 6. 2014 Zpět

Nejčastější způsob platby na e-shopu? Vede bankovní převod

FOTO: Platební metody na internetu v ČR - ilustrační snímek

Ještě nedávno si držela prvenství mezi platebními metodami za zboží objednané po internetu dobírka. Dnes vede ve způsobu platby bankovní převod.

Můžeme říci, že čeští zákazníci se osmělili. Okolo 38 % z nich totiž dává přednost platbě prostřednictvím bankovního převodu, který předběhl doposud vedoucí postavení dobírky, kterou stále využívá 35 % uživatelů. Klasický příkaz k úhradě z bankovního účtu využívají častěji ženy (44 %) než muži (34 %), ti dávají naopak přednost platební kartě.

Platbu kartou online provádí 21 % zákazníků.

Vyplývá to z průzkumu společnosti FerBuy, podle kterého třetina Čechů nakupuje přes internet několikrát do měsíce. Mezi nejméně populární služby mezi českými uživateli setrvávají Premium SMS, platební portály jako PayPal či PaySec nebo mobilní a internetové peněženky. Celkem tyto ostatní možnosti platby využívá jen 6 % tuzemských zákazníků.

GRAF: Způsob platby za nákup zboží na e-shopu v procentech

Zdroj grafu: FerBuy

Velmi důležitým poznatkem pro provozovatele e-shopů je fakt, že 65 % lidí při nakupování na internetu využívá možnost platby předem. A to i navzdory tomu, že 35 % zákazníků českých e-shopů se někdy setkalo s problémy s dodáním zboží, které si v internetovém obchodě objednali.

Průzkum FerBuy mimo jiné zjistil, že 89 % českých uživatelů by uvítalo možnost nákupu zboží z e-shopu na fakturu se 14denní splatností. Ideální představa českého zákazníka tedy je uhradit objednané zboží až po doručení a kontrole zásilky. 

Rada MarketUP: Ačkoliv si dnes můžete jako provozovatel českého e-shopu vybrat z nepřeberné škály způsobů, jak si nechat za zboží zaplatit, neznamená to, že musíte zákazníkům za každou cenu nabídnout všechny možnosti. Důležité je předložit zákazníkovi rozumné množství alternativ a spíše ho vhodnými způsoby motivovat k využívání té platební metody, která nejvíce přináší vašemu podnikání.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Letní business snídaně v rytmu videokampaní

21. 6. 2018

Jsme AdWords Guru pro rok 2018!

Naši specialisté se zúčastnili ročního školícího programu od Google AdWords na jehož konci nás čekala sladká odměna v podobě získání…

26. 5. 2018

GDPR – Prst na spoušti

24. 5. 2018

Performance 2020 aneb pastva pro online nadšence

22. 5. 2018

O důležitosti výzev, typickém pracovním dni a ping pongu s nováčky Karin, Romanem a Petrem

V zimě se MarketUP rodina rozšířila o tři nadějné členy a jelikož jsou moc šikovní, byla by škoda je před světem schovávat. Zeptala jse…

14. 5. 2018

S naším klientem Crussis o lásce k cyklistice, inovacích a investici do profíků

Od dubna tohoto roku jsme začali spolupracovat s českou firmou Crussis, která dováží a vyrábí elektrokola a koloběžky. I my v MarketUP jsme …

8. 5. 2018