Blog

Martin Peška 13. 6. 2014 Zpět

Nejčastější způsob platby na e-shopu? Vede bankovní převod

FOTO: Platební metody na internetu v ČR - ilustrační snímek

Ještě nedávno si držela prvenství mezi platebními metodami za zboží objednané po internetu dobírka. Dnes vede ve způsobu platby bankovní převod.

Můžeme říci, že čeští zákazníci se osmělili. Okolo 38 % z nich totiž dává přednost platbě prostřednictvím bankovního převodu, který předběhl doposud vedoucí postavení dobírky, kterou stále využívá 35 % uživatelů. Klasický příkaz k úhradě z bankovního účtu využívají častěji ženy (44 %) než muži (34 %), ti dávají naopak přednost platební kartě.

Platbu kartou online provádí 21 % zákazníků.

Vyplývá to z průzkumu společnosti FerBuy, podle kterého třetina Čechů nakupuje přes internet několikrát do měsíce. Mezi nejméně populární služby mezi českými uživateli setrvávají Premium SMS, platební portály jako PayPal či PaySec nebo mobilní a internetové peněženky. Celkem tyto ostatní možnosti platby využívá jen 6 % tuzemských zákazníků.

GRAF: Způsob platby za nákup zboží na e-shopu v procentech

Zdroj grafu: FerBuy

Velmi důležitým poznatkem pro provozovatele e-shopů je fakt, že 65 % lidí při nakupování na internetu využívá možnost platby předem. A to i navzdory tomu, že 35 % zákazníků českých e-shopů se někdy setkalo s problémy s dodáním zboží, které si v internetovém obchodě objednali.

Průzkum FerBuy mimo jiné zjistil, že 89 % českých uživatelů by uvítalo možnost nákupu zboží z e-shopu na fakturu se 14denní splatností. Ideální představa českého zákazníka tedy je uhradit objednané zboží až po doručení a kontrole zásilky. 

Rada MarketUP: Ačkoliv si dnes můžete jako provozovatel českého e-shopu vybrat z nepřeberné škály způsobů, jak si nechat za zboží zaplatit, neznamená to, že musíte zákazníkům za každou cenu nabídnout všechny možnosti. Důležité je předložit zákazníkovi rozumné množství alternativ a spíše ho vhodnými způsoby motivovat k využívání té platební metody, která nejvíce přináší vašemu podnikání.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018