Blog

Eva Řeháková 15. 3. 2017 Zpět

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní představil překvapivá čísla, ze kterých plyne další jasná zpráva: současné KPI už nemají význam, je třeba změnit měření a pracovat více s odhady.

Role mobilních telefonů v rozhodovacím procesu zákazníka je podle statistik Googlu významnější, než se doposud zdálo.

  • 69 % lidí sáhne po svém mobilním telefonu v prvním momentu potřeby jakéhokoliv nákupu.

Lidé dělají před nákupem průzkum na svých telefonech

  • Prozkoumávají produkty a služby v okolí a 76 % z nich skutečně navštíví v následujícím dni vyhledanou prodejnu.
  • Celých 28 % těchto hledání přitom končí reálným nákupem.

Velké procento průzkumů končí nákupem v prodejně

Mobily už přitom nejsou důležité jen pro zboží dlouhodobé spotřeby, ale i pro rychloobrátkové zboží.

Cross-device nákupy: Silnější, než bychom čekali

Význam mobilních zařízení můžeme sledovat na příkladech některých firem. Třeba zákazníci obchodu s farmaceutickými výrobky Walgreens, kteří využívají aplikaci, obvykle utratí dle průzkumů 6x více než ti, kteří ji nemají.

Zákazníci obchodního domu Macy´s, používající různé nákupní kanály (včetně mobilu), zase utratí přibližně 8x více než ti, kteří nakupují pouze jedním způsobem. To jsou čísla, která v žádném případě nelze v procesu měření přehlížet.

Cross-device nákupy mají velký potenciál

Nové KPI? Odhady na scénu!

Dosavadní modely měření se v současné době jeví jako zcela nevyhovující a nedokážou zdaleka pojmout nákupy, které jsou vykonávány mezi zařízeními. Proto je nutné je opustit. Marketéři musejí vytvořit nové KPI, které budou počítat právě s využitím různých zařízení.

Toho lze zatím dosáhnout jen překováváním mezer v měření pomocí odhadů. Ač se to může zdát na první pohled nepřesné, většina vedoucích marketérů tomuto trendu věří. Nejpřesnějších výsledků pak lze podle 95 % z nich dosáhnout tak, že KPI budou navázány na vyšší marketingové cíle.

Zdroj: https://www.thinkwithgoogle.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017