Blog

Eva Řeháková 15. 3. 2017 Zpět

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Nečekaná čísla od Googlu: 76 % lidí zamíří po průzkumu na mobilu rovnou do obchodu

Důležitost mobilních telefonů v nákupním procesu je v marketingových kruzích už nějakou dobu diskutovaným tématem. Google však nyní představil překvapivá čísla, ze kterých plyne další jasná zpráva: současné KPI už nemají význam, je třeba změnit měření a pracovat více s odhady.

Role mobilních telefonů v rozhodovacím procesu zákazníka je podle statistik Googlu významnější, než se doposud zdálo.

  • 69 % lidí sáhne po svém mobilním telefonu v prvním momentu potřeby jakéhokoliv nákupu.

Lidé dělají před nákupem průzkum na svých telefonech

  • Prozkoumávají produkty a služby v okolí a 76 % z nich skutečně navštíví v následujícím dni vyhledanou prodejnu.
  • Celých 28 % těchto hledání přitom končí reálným nákupem.

Velké procento průzkumů končí nákupem v prodejně

Mobily už přitom nejsou důležité jen pro zboží dlouhodobé spotřeby, ale i pro rychloobrátkové zboží.

Cross-device nákupy: Silnější, než bychom čekali

Význam mobilních zařízení můžeme sledovat na příkladech některých firem. Třeba zákazníci obchodu s farmaceutickými výrobky Walgreens, kteří využívají aplikaci, obvykle utratí dle průzkumů 6x více než ti, kteří ji nemají.

Zákazníci obchodního domu Macy´s, používající různé nákupní kanály (včetně mobilu), zase utratí přibližně 8x více než ti, kteří nakupují pouze jedním způsobem. To jsou čísla, která v žádném případě nelze v procesu měření přehlížet.

Cross-device nákupy mají velký potenciál

Nové KPI? Odhady na scénu!

Dosavadní modely měření se v současné době jeví jako zcela nevyhovující a nedokážou zdaleka pojmout nákupy, které jsou vykonávány mezi zařízeními. Proto je nutné je opustit. Marketéři musejí vytvořit nové KPI, které budou počítat právě s využitím různých zařízení.

Toho lze zatím dosáhnout jen překováváním mezer v měření pomocí odhadů. Ač se to může zdát na první pohled nepřesné, většina vedoucích marketérů tomuto trendu věří. Nejpřesnějších výsledků pak lze podle 95 % z nich dosáhnout tak, že KPI budou navázány na vyšší marketingové cíle.

Zdroj: https://www.thinkwithgoogle.com

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017