Blog

Roman Krš 12. 5. 2019 Zpět

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Struktura PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme na to, jak je možné řešit PPC kampaně v rozhraní BQ.

Pokud vás zajímá, co je BigQuery, jak funguje a kolik za něj zaplatíte, tento článek není pro vás. Na to je spousta jiných zdrojů, například prezentace Dana Zrůsta z PPC Restartu nebo jeho blog, konkrétně článek zde.

My půjdeme trochu více do hloubky a na vzorovém příkladu si ukážeme, jak je možné řešit vygenerování struktury PPC kampaní. Tento postup jsme využili u klienta na personalizované kampaně cílené na desítky lokalit v rámci České republiky.

Pro ukázku použijeme fashion e-shop, kterému vygenerujeme strukturu kampaní s klíčovými slovy a reklamami pro více zemí. Je možné použít i jiné nástroje, ale pro pochopení fungování BigQuery to postačí (jeho následné využití je omezeno pouze vaší představivostí).

Jak na to?

Postup je v podstatě obdobný jako při přípravě běžné kampaně. Základem je automatizace některých kroků, které zabírají spoustu času (např. příprava velkého počtu kampaní).

Nástroje, které budete potřebovat:

  • Příprava vstupního sheetu v Google spreadsheets.
  • Upload do Google BigQuery pomocí doplňku ve spreadsheets.
  • Pospojování dat pomocí SQL pro získání potřebného výstupu.
  • Stáhnutí dat přes Supermetrics do spreadsheets.
  • Import do Google Ads přes editor.

Vstupní data

Prvním krokem je příprava vstupních dat tak, aby je bylo možné libovolně rozšiřovat. Data vložíte do jednotlivých záložek ve spreadsheetu.

V tomto případě to jsou:

  • Značky.
  • Kategorie.
  • Jazyk.
  • URL.
  • Template inzerátů (viz. screenshoty).

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Poznámka: Texty v cizích jazycích jsou přeložené přes funkci Google Translate.


Upload do BQ

Nyní máte připravený vstup, se kterým v BigQuery můžete pracovat. Pomocí doplňku ve spreadsheetu nahrajete data (Project a Dataset musí být předem vytvořený v BigQuery).

Struktura PPC kampaní v BigQuery

A v rozhraní BQ již vidíte nahrané tabulky.

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Spojení dat z tabulek

Transformaci vstupních dat do požadovaného formátu zajistíte přes skript v SQL.

TIP: Doporučujeme spojit vše do jedné tabulky, ve které řádky seřadíte tak, aby se shodoval jazyk klíčových slov, inzerátů a URL dané země.

Dalším krokem je vygenerování kampaně, sestavy a klíčových slov v přesné a volné shodě. Doporučujeme také přidat titulek, který pak použijete v inzerátech.

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Následuje vyplnění pár atributů a template kampaní pro všechny země ze vstupního souboru je hotový. Tento soubor můžete importovat například přes Google Ads Editor.

TIP: V pravém spodním rohu je vidět počet řádků vygenerované tabulky.

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Inzeráty

Poslední částí jsou inzeráty. U vzorového klienta jsme zvolili následující postup: do každé sestavy v každé kampani jsme vygenerovali 6 variant reklam v daném jazyce. Dále jsme doplnili: titulky, značku a kategorii do popisku, cestu a landing page.

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Stáhnutí dat z BigQuery

Následuje importování do systému. Abyste mohli kampaně importovat do Google Ads, je třeba stáhnout tabulky.

TIP: U tabulky s inzeráty, která má přes 80 tisíc řádků můžete využít například Supermetrics BigQuery connector.

V případě klíčových slov je možné vygenerovat (do 16 000 řádků) spreadsheet rovnou v BigQuery (pro zjednodušení jsme použili také Supermetrics ve stejném spreadsheetu).

Struktura PPC kampaní v BigQuery

Import do Google Ads

Konečná tabulka obsahuje vše co potřebujete, můžete ji tedy použít pro import přes editor. Lze samozřejmě využít i jiné způsoby např. import přes skript, který zajistí postupné nahrání do systému.

TIP: Pokud děláte častější změny v kampaních, doporučujeme využít variantu se skriptem.

Závěr

Výslednou tabulku si můžete prohlédnout zde (texty inzerátů nejsou dokonalé, slouží pouze jako ukázka).

Možností jak využít BigQuery je spousta. Pokud hledáte nástroj pro automatizaci správy kampaní, analýzy a vizualizaci dat, určitě doporučujeme BQ vyzkoušet. Jednoduché a intuitivní nastavení je už třešničkou na dortu.


Potřebujete nastavit PPC kampaně?

Pokud si s nastavením PPC kampaní nevíte rady, kontaktujte nás, náš tým specialistů vyhodnotí vaší situaci a navrhne nejlepší řešení.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
PPC
Štítky
Nejnovější příspěvky

Návod: Jak na strukturu PPC kampaní jednoduše v BigQuery

Hledáte jednoduchý nástroj pro automatizaci správy kampaní nebo zpracování dat? A slyšeli jste už o BigQuery? V tomto článku se podíváme …

12. 5. 2019

Vyzkoušeli jsme Brand Lift 2.0 – jaké jsou jeho (ne)výhody?

Jako jedna z prvních agentur jsme vyzkoušeli Brand Lift 2.0 – jednu z produktových Google novinek (2018). Jak Brand Lift 2.0 hodnotíme? A jaké …

3. 5. 2019

Reportáž: Newsfeed DAY 2019

Online marketing sa rýchlo mení a aby sme boli stále v obraze, musíme sa aj my pravidelne vzdelávať. Preto sme sa na čele s našou špecialistk…

23. 4. 2019

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

25. 3. 2019

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019