Blog

Tomáš Hurt 15. 10. 2019 Zpět

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novinky. A tady jsou naše první zkušenosti.

Na konferenci Google Marketing Live byla pro inzerenty oficiálně představena celá řada novinek. Na některé si v ČR budeme muset ještě počkat, jiné – například Discovery Campaigns – však bylo možné zkoušet obratem. 

Co jsou Discovery Campaigns?

Discovery Campaign si nepleťte s TrueView Video Discovery, tedy starším formátem reklamy na YouTube. Částečnou podobnost mezi nimi ale najít lze.

Discovery Campaigns se totiž zobrazují pouze na 3 základních umístěních:

  • YouTube Home feed
  • Discover (Google) feed – v ČR zatím bohužel nedostupné
  • Gmail 

Introducing Discovery Campaigns, Google, 2019

Zdroj: Introducing Discovery Campaigns, Google, 2019

Samotný vzhled reklamy můžete ovlivnit klasicky vhodným vizuálem a zvolenou textací. Oproti responzivní reklamě navíc máte možnost využít v nadpisu až 40 znaků.

Pokud novinky od Googlu pravidelně sledujete, asi vás nepřekvapí, že výsledky Discovery Campaigns vám neřeknou úplně vše. Pokud tedy budete chtít zjistit, jestli funguje lépe YouTube nebo Gmail, můžete jen hádat. Statistiky jsou agregované. A jak už jsme u nových Google produktů pomalu zvyklí, zadávat můžeme pouze cílovou CPA, nikoliv CPC. Pokud budete mít tedy pouze jednotky konverzí, jen těžko půjde řídit objem investic do vaší Discovery Campaign. Respektive bude velice nestabilní.

Na druhou stranu se nejedná zdaleka o úplný blackbox jako například Smart Display Campaign. Vedle zachování všech dosavadních možností cílení, na která jste v GDN zvyklí (remarketing, demografie, zájmy, umístění,…), pak u řady klientů velmi oceníte i možnost cílení na Životní události (stěhování, promoce, svatba,…). Ty bylo dosud možné využívat v klasických YouTube kampaních i samostatně v Gmail Sponsored Ads, ani jedna z možností však není určena primárně ke zvýšení návštěvnosti (a konverzí) na webu.

Naše zkušenosti z testování

A tím se dostáváme k poslední části představení Discovery Campaigns. Teorie dobrá, ale jak fungují prakticky? Pro mě velmi milé překvapení!

Pokud jste si sami někdy zkoušeli udělat cílení samostatně na YouTube, asi jste si všimli, že odtud dokážete získat velmi levnou návštěvnost. A ta kvalitou nijak výrazně nezaostává za zbytkem GDN. To je i základ pro nové Discovery Campaigns.

Průměrné CPC u Discovery Campaigns může být ve výsledku menší než 1 Kč (i u kampaní s desetitisíci prokliky měsíčně). Je to ale trochu zavádějící metrika, protože prokliky v Gmailu neznamenají, že se uživatel proklikává na web, ale pouze do těla e-mailu. Na druhou stranu, v běžné GDN kampani se musíme potýkat s řadou clickbait webů, ze kterých návštěvnost na web stejně nepřichází. Proto je i přesto cena za návštěvu ve většině analyzovaných kampaní nižší v porovnání s běžnou GDN kampaní. To se v kombinaci s často lepším konverzním poměrem projevuje ve výrazně nižší výsledné CPA oproti stejnému cílení v GDN.

Ze stejných důvodů je nutné brát s rezervou i CTR, které se liší především v závislosti na poměru Gmail umístění. V některých kampaních tak pracujeme s CTR 1 %, u jiného klienta přesahuje CTR dokonce 10 %.

Shrnutí

Pokud máte možnost Discovery Campaigns vyzkoušet a ještě jste tak neučinili, směle do toho!

  • Oceníte relativně levné návštěvy, což se zákonitě projeví i na vašem CPA.
  • Oceníte jistotu, že se vaše reklamy nezobrazují na pochybných webech.
  • Dost možná oceníte i možnost cílit na Životní události.
  • Pokud jste naopak zvyklí výrazně segmentovat kampaně a pomáhá vám s tím Google Ads Editor, nemáme pro vás dobrou zprávu - Discovery Campaigns nejsou zatím v Google Ads Editoru podporovány.   

Aktuálně jsou zatím v beta verzi, v blízké době by se však měly objevit veřejně ve všech účtech. Je otázkou, zda se v tom momentě dosavadní skvělý výkon výrazněji nezhorší. Možná i to je důvod, proč byste měli novinky zkoušet, jak je to jen možné.

A co vy, jsou vaše zkušenosti s Discovery Campaigns podobné?

Postaráme se i o vaše kampaně

Netroufáte si Discovery Campaigns vyzkoušet? Svěřte své kampaně do rukou odborníků. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.


Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše první zkušenosti s Discovery Campaigns

Discovery Campaigns v beta verzi byly představeny na konferenci Google Marketing Live v květnu. Nelenili jsme a pustili jsme se do testování novin…

15. 10. 2019

Jsme mediálním partnerem českého basketbalu

Spolupráci s Českou basketbalovou federací jsme odstartovali roku 2013. Za 6 let spolupráce jsme pro klienta zajistili propagaci desítek reprezen…

27. 9. 2019

Zásilkovna si na kreativu online kampaně služby Mezi Námi vybrala agenturu MarketUP

Zásilkovna, přední česká technologicko-logistická společnost, si na kreativní část reklamní kampaně nové služby Mezi Námi vybrala agent…

24. 9. 2019

Brand Safety I. – Myslete na reputaci značky

Přes 10 % digitálních kampaní se zobrazuje u nevhodného obsahu. Na viditelných pozicích se pak zobrazuje necelých 50 % digitálních reklam a …

19. 9. 2019

Reportáž: Sklik Expert fórum 2019

Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili třetího ročníku Sklik Expert fóra 2019. Konference pro PPC specialisty, která je zaměřená na sd…

17. 9. 2019

Jsme realizák – dohromady nám to klape. Mrkni, jak fungujeme

Přibývají nám noví klienti a rozrůstá se spolupráce s těmi současnými – to je důvod, proč do našeho MarketUP týmu neustále hledáme …

9. 8. 2019