Blog

Jan Petrtyl 12. 9. 2013 Zpět

Nákupní proces online – víte, co je důležité pro vaše zákazníky?

Nákupní proces online – víte, co je důležité pro vaše zákazníky?

Ačkoli jsou lidé, kteří mají svůj oblíbený elektronický obchod, na který nedají dopustit a nakupují pouze v něm, existuje mnoho dalších typů spotřebitelského chování.

Na základě analýzy dat, která popisují interakci návštěvníka s webem, je často možné říci, že někteří lidé se do e-shopu vrátí i více než desetkrát (i z různých zdrojů), než nakonec nakoupí. Mezi tím navštěvují i další elektronické obchody, srovnávají, hodnotí a vše pečlivě zvažují. Využívají zbožové srovnávače, čtou uživatelské recenze a diskutují na různých fórech. Pro někoho může být rozhodující cena, ale nejlevnější nabídky zdaleka nemusí být těmi nejvýhodnějšími.

Jednoduché schéma může pomoci přemýšlet o nákupním procesu komplexně a v zajímavých souvislostech. Celý proces (obchodník jej může ovlivnit!) je tak možné rozdělit do šesti základních sekvencí. Některé z nich někdy mohou chybět (v případě impulsivních nákupů apod.). Vidíme však, že vlastní nákup není poslední fází procesu.

Kdy má zákazník největší motiv sdílet své zkušenosti? Pokud bude velmi spokojen nebo naopak velmi nespokojen. Uhodnete, ve kterém z těchto dvou případů je sdílení pravděpodobnější?

Komunikační kanály

Obrázek upraven na základě diagramu z tohoto videa.

Rádi vám pomůžeme upravit strategii v online prostředí tak, abyste byli současným i potenciálním zákazníkům co nejblíže.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Jak přidat správce na YouTube

Jako digitální agentura se denně setkáváme s praktickými dotazy našich klientů. Často se týkají nejznámější video platformy YouTube. Pr…

19. 7. 2018

Letní business snídaně v rytmu videokampaní

21. 6. 2018

Jsme AdWords Guru pro rok 2018!

Naši specialisté se zúčastnili ročního školícího programu od Google AdWords na jehož konci nás čekala sladká odměna v podobě získání…

26. 5. 2018

GDPR – Prst na spoušti

24. 5. 2018

Performance 2020 aneb pastva pro online nadšence

22. 5. 2018

O důležitosti výzev, typickém pracovním dni a ping pongu s nováčky Karin, Romanem a Petrem

V zimě se MarketUP rodina rozšířila o tři nadějné členy a jelikož jsou moc šikovní, byla by škoda je před světem schovávat. Zeptala jse…

14. 5. 2018