Blog

Jan Petrtyl 12. 9. 2013 Zpět

Nákupní proces online – víte, co je důležité pro vaše zákazníky?

Nákupní proces online – víte, co je důležité pro vaše zákazníky?

Ačkoli jsou lidé, kteří mají svůj oblíbený elektronický obchod, na který nedají dopustit a nakupují pouze v něm, existuje mnoho dalších typů spotřebitelského chování.

Na základě analýzy dat, která popisují interakci návštěvníka s webem, je často možné říci, že někteří lidé se do e-shopu vrátí i více než desetkrát (i z různých zdrojů), než nakonec nakoupí. Mezi tím navštěvují i další elektronické obchody, srovnávají, hodnotí a vše pečlivě zvažují. Využívají zbožové srovnávače, čtou uživatelské recenze a diskutují na různých fórech. Pro někoho může být rozhodující cena, ale nejlevnější nabídky zdaleka nemusí být těmi nejvýhodnějšími.

Jednoduché schéma může pomoci přemýšlet o nákupním procesu komplexně a v zajímavých souvislostech. Celý proces (obchodník jej může ovlivnit!) je tak možné rozdělit do šesti základních sekvencí. Některé z nich někdy mohou chybět (v případě impulsivních nákupů apod.). Vidíme však, že vlastní nákup není poslední fází procesu.

Kdy má zákazník největší motiv sdílet své zkušenosti? Pokud bude velmi spokojen nebo naopak velmi nespokojen. Uhodnete, ve kterém z těchto dvou případů je sdílení pravděpodobnější?

Komunikační kanály

Obrázek upraven na základě diagramu z tohoto videa.

Rádi vám pomůžeme upravit strategii v online prostředí tak, abyste byli současným i potenciálním zákazníkům co nejblíže.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Naše nejúspěšnější kampaně roku 2018 I.

Je prosinec, měsíc, kdy vrcholí kampaně před Vánocemi. O těch vám ale povíme jindy. Dnes se vrátíme na začátek roku 2018 a řekneme si, j…

17. 12. 2018

Nové posily z letních prázdnin: Soňa, Nicola a Kristýna. Co všechno na sebe prozradily?

Soňa Babánková, Nicola Vavírková a Kristýna Zbíralová. Trio, které se už od léta pohybuje v kancelářích MarketUP. Co všechno mají za s…

11. 12. 2018

14 tisíc gamerů rozhodlo, jaký sendvič Simply Fresh vyrobí

Překvapili jsme všechny fanoušky videoher! Společně se Simply Fresh, značkou sendvičů a baget, pro kterou již rok spravujeme profil na Facebo…

3. 12. 2018

Předáváme své zkušenosti: Přednáška pro studenty ČZU v Praze

Jsme přesvědčeni o tom, že je velmi důležité vychovávat budoucí talenty. Proto jsme byli rádi, když přišla žádost od České zeměděls…

28. 11. 2018

MarketUP testuje: Programatická obdoba Instastories od CPEx

Práce se zasaženým publikem v rámci storytellingu. V tom vidíme hlavní výhodu formátu Interscroller od CPEx. Jde v podstatě o obrázek s pom…

22. 11. 2018

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018