Blog

Jakub Říha 16. 11. 2017 Zpět

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Na rychlosti záleží. Jak je na tom váš mobilní web?

Podle jednoho z posledních výzkumů Google se průměrná mobilní webová stránka načítá 22 sekund. A přitom celých 32 % uživatelů opouští web v okamžiku, kdy načtení stránky trvá déle než 3 sekundy. Zjistěte, jak si získat a udržet mobilního uživatele.

Není žádnou novinkou, že dnešní uživatel nechce na své informace čekat. Je zvyklý na to, že je dostává 24/7. Nakupující v e-shopu chce přejít rychle do svého košíku a zaplatit, cestovatel na dovolené potřebuje informace o lokalitě svého hotelu také hned a co teprve čtenář bulvárního magazínu? Ať už se nás týká jakákoliv z těchto možností, lze říci, že se rychlost načítání mobilní stránky rovná počtu konverzí či získaných kontaktů. A to se rovná zisku.

 

Pozor na nadbytečná data

 

Google otestoval 900 tisíc mobilních stránek, na kterých je vidět, jak jsou celosvětově přesyceny nadbytečnými daty. Celých 70 % ze všech stránek obsahovalo alespoň 1MB nadbytečných dat, přičemž:

  • 36 % z nich obsahovalo celých 2MB nadbytečných dat
  • 12 % stránek obsahovalo dokonce 4MB nadbytečných dat


Co to znamená? Pro představu - při rychlém 3G připojení načte stránka 1,49MB obsahu za 7 sekund.

Na obrázku níže je vidět, jak rychlost načítání mobilní stránky ovlivňuje rozhodovací proces uživatele. A průměrná stránka, která se načítá 22 sekund, tak stojí před velkým problémem. 

 

Jak zjistit rychlost mobilní verze vašeho webu?

 

K testování mobilních stránek se nám osvědčil nástroj Test My Site With Google. S jeho použitím přijdete na to, na jaké části mobilní stránky je potřeba se zaměřit a co je třeba zlepšit. S našimi klienty nejčastěji řešíme tyto body:

1)    Optimalizace obrázků

Obecně platí, že čím méně dalších dat je nutné načítat, tím rychlejší stránka je. To se týká zejména obrázků. Velký problém představují především špatně formátované obrázky. 

2)    Eliminace kódu JavaScript a CSS blokující vykreslení v obsahu nad okrajem

Žádný obsah stránky nelze vykreslit bez čekání na načtení následných zdrojů.

3)    Využití načítání do mezipaměti prohlížeče

Načítání stránky z mezipaměti je lepší než načítání přímo ze sítě.

4)    Aktivace komprese

Špatně komprimované soubory zvyšují množství dat odesílaných po síti

5)    Minifikace JavaScript, HTML nebo CSS

Přílišné využití kódu rovněž zpomaluje stránku.


A jak dlouho se načítá vaše stránka?

 

Zdroje:

Find out how you stack up to new industry benchmarks for mobile page speed

Google: New Industry Benchmarks for Mobile Page Speed

 

 

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019

Redesign oplatek Lina: Jak na brand awareness u značky, kterou každý zná?

Když se řekne Lina, určitě vás napadne slogan “Je jiná”. Značka Lina je samostatná značka vymezující prémiový sortiment oplatek z umb…

3. 1. 2019

Nováčci v MarketUP: Terka, Oliver a Lukáš. Jakou mají vysněnou superschopnost?

Social, sales a grafici se radují z nových posil. A kdo že rozšířil řady MarketUP? Přišla k nám Tereza Pánková, Oliver Filipp a Lukáš Ko…

28. 12. 2018