Blog

Eva Řeháková 17. 9. 2015 Zpět

Miroslav Král představil digitální marketing pro B2B členům Britské obchodní komory

MarketUP

Jaké jsou nejnovější trendy v digitálním marketingu? Co patří mezi jeho největší benefity a jak měřit B2B kampaně? Na tyto i další otázky odpověděli přednášející na dopoledním snídaňovém briefingu, který pořádala v úterý 15. září Britská obchodní komora.

O inspirativní přednášku jsme byli požádáni mezinárodní IT firmou LLP Group, která patří mezi naše klienty. Na setkání vystoupil i Jiří Štiller, Group CEE Managing Director a Tereza Kodešová, Group Marketing Director z LLP Group, kteří účastníky seznámili se svými zkušenostmi z realizace digitálních kampaní pro akvizici nových zákazníků u nás i v zahraničí.

Miroslav Král z MarketUP se ve své přednášce zaměřil na přínosy digitálního marketingu pro B2B. V dnešní době jsou už 3 miliardy lidí online. V České republice užívá 65 % lidí chytré telefony a 35 % přistupuje na internet také prostřednictvím tabletu. Stále více nákupních rozhodnutí začíná na mobilních zařízeních, proto získávají větší pozornost marketérů i firem.

Business breakfast

See, Think, Do, Care: fáze nákupního procesu

Každý nákupní cyklus začíná inspirací a končí akcí. Je však stále složitější. Jak vybudovat vhodnou digitální strategii ve světě, kde jeden uživatel využívá řadu různých zařízení a jeho nákupnímu rozhodnutí předchází spousta online i offline kroků?

Nákupní rozhodnutí

Miroslav Král vidí odpověď v modelu See, Thing, Do, Care (STDC) podle Avinashe Kaushika z Google. Tento koncept umožňuje reagovat na různé potřeby a očekávání spotřebitelů v jednotlivých fázích nákupního procesu a pomáhá značkám vytvořit atraktivní obsah, zvolit tón komunikace, určit vhodné reklamní kanály a měřit jejich výsledky. To vše v souladu s jejich obchodními cíli.

5 kroků k definici digitální strategie

V rámci konceptu STDC používáme 5 kroků k definování digitální strategie. Všechny tyto kroky jsou velice důležité a není možné jeden z nich opomenout. Nejprve je nutné definovat si cíle, kterých chceme dosáhnout. Následně si definujeme publikum v jednotlivých fázích.

Podle těchto parametrů můžeme začít tvořit obsah, který přivede publikum k cíli, tedy k nákupu či objednávce. Každá z fází STDC má svůj specifický obsah dle toho, kde se zákazník v dané fázi nachází:

See, think, do, care

Vybereme vhodné reklamní nástroje a v závěru rozhodně nesmíme zapomenout na měření úspěšnosti naší strategie. Právě měření spousta firem nevěnuje dostatečnou pozornost. Bez něj přitom není možné zjistit, nakolik byla kampaň úspěšná a ani nelze přizpůsobit další strategii.

MarketUP připravuje úspěšné strategie pro B2B

Miroslav Král představil jednu z úspěšných strategií, kterou MarketUP připravil pro jedničku v průmyslové automatizaci, japonskou společnost FANUC. Kromě budování aktivní fanouškovské základny na Facebooku vytvořil tým MarketUP také online magazín Factory Automation, kam přivedl za první rok 16 000 návštěvníků bez placených kampaní. Více podrobností o strategii si přečtěte v naší případové studii.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Příležitosti a výzvy vertikálního videa

Ačkoliv je lidský zrak z podstaty horizontální a oči máme vedle sebe, za aktuálním boomem vertikálního videa stojí ještě silnější lids…

13. 11. 2018

Vítáme nové klienty BILLA, T-Mobile, Modrá Pyramida a Moser

5. 11. 2018

Je nám 8 let!

1. 11. 2018

Plánujte exportovat do zahraničí? Nyní je to snadnější, než byste čekali

Pro mnoho firem je expanze do zahraničí jeden ze způsobů, jak dále růst a získat nové trhy pro své výrobky a služby. Některé start-upy v …

25. 10. 2018

V MarketUP jsme měli hosty z Thunderbird School of Global Management

MarketUP se zařadil mezi významné společnosti, které navštívili studenti exekutivních programů americké univerzity Thunderbird.

20. 10. 2018

Jsme finalisté Google Premier Partner Awards - podruhé v řadě

10. 9. 2018