Blog

MarketUP sbíral inspiraci na Google Performance and Branding Summitu

MarketUP sbíral inspiraci na Google Performance and Branding Summitu

Jako partneři Google jsme nemohli chybět na letošním Google Performance & Branding Summit 2015. Tradiční jarní konference se konala 26. 5. a byla jako obvykle určena především specialistům a odborníkům na tvorbu a optimalizaci kampaní v systémech Google.

Program letošního ročníku byl skutečně nabitý. V průběhu celého dne jsme si ani na minutu neoddechli od nových funkcí reklamních systémů Google a optimalizačních taktik, které nám jednotliví přednášející představovali.

Adwors Editor, Google Nákupy a hustota klíčových slov

Hned v začátku programu jsme získali spoustu zajímavých tipů a novinek k nastavení a optimalizaci kampaní. Řečníci se věnovali také novému Adwords Editoru a dávali doporučení k využívání Adwords scriptů. Dozvěděli jsme se též pár tipů k optimalizaci v Google Nákupech.

Další prezentace byly zaměřeny na hustotu klíčových slov v kampaních a na práci s dynamickými kampaněmi ve vyhledávání (tzv. RLSA).

Displayová reklama a remarketingové kampaně

Velice nás zaujala prezentace Jany Bujalkové, ve které zazněla spousta novinek z oblasti displayové reklamy. Byla zaměřena především na statický i dynamický remarketing a tzv. DSK kampaně, které využívají kontextového cílení k získání přesnějšího umístění bannerů pro publikum s vyšší afinitou k nákupu.

Statický a dynamický remarketing

Zdroj: Prezentace Jany Bujalkové, Google Performance and Branding Summit

Videokampaně na YouTube a krátká videa

Velkým tématem bylo nastavení a optimalizace videokampaní v Youtube, které nyní zažívají velký rozmach. Mezi prezentovanými tématy se objevilo využívání krátkých nepřeskočitelných videí pro reklamu tzv. bumper ads a nebo např. videokampaně pro propagaci aplikací s možností jejich stažení.

Propagace aplikace

Zdroj: Prezentace Petry Brodilové, Google Performance and Branding Summit

Brand Lift a Brand Interest

Zajímavé bylo též měření dopadu videokampaní prostřednictvím online průzkumu Brandlift, který dokáže změřit zásah kampaně a dopad do povědomí o produktu/značce. Kromě Brandliftu, který jsme již u několika zákazníků realizovali, byla představena také online studie Brand interest, která zjišťuje dopad do vyhledávání značky/produktu ve vyhledavači Google.

Při výzkumu bylo zjištěno, že u všech testovaných kampaní přinesla reklama nárůst zájmu o značku. Největší brandlift z měřených reklam měly ty s výraznými prvními 5 sekundami. To znamená, že prvních 5 sekund může pomoci doručení brandingu. Oproti tomu reklamy s pomalejším rozjezdem měly nevýrazný brandlift.

Brandlift a Brand Interest

Zdroj: Prezentace Petra Houzara, Google Performance and Branding Summit

Lidé slyší na hudbu. Hlavně na mobilech

Velice úspěšné byly také videokampaně, které používaly v prvních 5 sekundách snadno zapamatovatelnou píseň nebo výrazný zvukový branding. Nejlepších metrik na mobilních zařízeních přinesl právě spot s výrazným zvukovým brandingem v prvních 5 sekundách.

Hudba v kampani

Zdroj: Prezentace Petra Houzara, Google Performance and Branding Summit

Zpestřením byla účast youtuberů a především Jirky Krále, který nás nechal nahlédnout do jejich pestrého videosvěta. Zároveň představil na příkladech možnosti marketingového využití jejich služeb.

V závěrečné části konference vystoupilo i několik inzerentů se svými případovými studiemi. Mezi prezentujícími byli zástupci ČSA, Karlovarských minerálních vod a L´Orealu.

Těšíme se na příští konferenci

Mnoho nastavení a taktik, které na konferenci zazněly, již aktivně používáme při správě kampaní našich klientů, ale odnesli jsme si též velké množství nových poznatků, které do naší metodiky práce s kampaněmi zahrneme.

Účast na konferenci byl skvěle využitý čas. Google pro nás připravil skutečně velmi obohacující témata a nastavil vysoko laťku pro příští konferenci, na kterou se už teď velmi těšíme.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

SHORTLISTED: Postupujeme dál v soutěži o cenu Google Partner Premier Award

Dnes jsme oslavili skvělou zprávu. Postoupili jsme do finálního kola Video Innovation prestižní soutěže Google Premier Partner Awards! Nejen …

12. 7. 2017

MarketUP newsletter I ČERVEN

Proč je tak důležité využívat formáty online videa v reklamě? A jak se používají nové Smart Display Campaigns? To a celou řadu dalších …

30. 6. 2017

Prokázáno: V Brand Liftu si s námi nikdo nezadá

Úspěch online marketingových kampaní se většinou měří počtem provedených konverzí. Jak ale měřit kampaně, které jsou cílené na budov…

26. 6. 2017

PPC Novinka: Chytré obsahové kampaně

Ještě jste neslyšeli pojem „Chytré obsahové kampaně“ nebo zkratku „SDC“ ? Pokud ne, tak dávejte pozor, protože s touto novinkou přic…

24. 6. 2017

"Firmy by se měly naučit investovat víc do digitálu," říká nová kreativní ředitelka Hana Gemrotová

MarketUP v květnu přivítal novou posilu. Hana Gemrotová je vůbec první kreativní ředitelka v historii firmy. Jaké to je přesunout se z ATL k…

23. 6. 2017

Archetypy v marketingu III: Nikdo není sám

Chcete u svých zákazníků reagovat na jejich potřebu po blízkosti? Nechte svou značku být jejich archetypálním kamarádem, milencem nebo bavi…

21. 6. 2017