Blog

MarketUP sbíral inspiraci na Google Performance and Branding Summitu

MarketUP sbíral inspiraci na Google Performance and Branding Summitu

Jako partneři Google jsme nemohli chybět na letošním Google Performance & Branding Summit 2015. Tradiční jarní konference se konala 26. 5. a byla jako obvykle určena především specialistům a odborníkům na tvorbu a optimalizaci kampaní v systémech Google.

Program letošního ročníku byl skutečně nabitý. V průběhu celého dne jsme si ani na minutu neoddechli od nových funkcí reklamních systémů Google a optimalizačních taktik, které nám jednotliví přednášející představovali.

Adwors Editor, Google Nákupy a hustota klíčových slov

Hned v začátku programu jsme získali spoustu zajímavých tipů a novinek k nastavení a optimalizaci kampaní. Řečníci se věnovali také novému Adwords Editoru a dávali doporučení k využívání Adwords scriptů. Dozvěděli jsme se též pár tipů k optimalizaci v Google Nákupech.

Další prezentace byly zaměřeny na hustotu klíčových slov v kampaních a na práci s dynamickými kampaněmi ve vyhledávání (tzv. RLSA).

Displayová reklama a remarketingové kampaně

Velice nás zaujala prezentace Jany Bujalkové, ve které zazněla spousta novinek z oblasti displayové reklamy. Byla zaměřena především na statický i dynamický remarketing a tzv. DSK kampaně, které využívají kontextového cílení k získání přesnějšího umístění bannerů pro publikum s vyšší afinitou k nákupu.

Statický a dynamický remarketing

Zdroj: Prezentace Jany Bujalkové, Google Performance and Branding Summit

Videokampaně na YouTube a krátká videa

Velkým tématem bylo nastavení a optimalizace videokampaní v Youtube, které nyní zažívají velký rozmach. Mezi prezentovanými tématy se objevilo využívání krátkých nepřeskočitelných videí pro reklamu tzv. bumper ads a nebo např. videokampaně pro propagaci aplikací s možností jejich stažení.

Propagace aplikace

Zdroj: Prezentace Petry Brodilové, Google Performance and Branding Summit

Brand Lift a Brand Interest

Zajímavé bylo též měření dopadu videokampaní prostřednictvím online průzkumu Brandlift, který dokáže změřit zásah kampaně a dopad do povědomí o produktu/značce. Kromě Brandliftu, který jsme již u několika zákazníků realizovali, byla představena také online studie Brand interest, která zjišťuje dopad do vyhledávání značky/produktu ve vyhledavači Google.

Při výzkumu bylo zjištěno, že u všech testovaných kampaní přinesla reklama nárůst zájmu o značku. Největší brandlift z měřených reklam měly ty s výraznými prvními 5 sekundami. To znamená, že prvních 5 sekund může pomoci doručení brandingu. Oproti tomu reklamy s pomalejším rozjezdem měly nevýrazný brandlift.

Brandlift a Brand Interest

Zdroj: Prezentace Petra Houzara, Google Performance and Branding Summit

Lidé slyší na hudbu. Hlavně na mobilech

Velice úspěšné byly také videokampaně, které používaly v prvních 5 sekundách snadno zapamatovatelnou píseň nebo výrazný zvukový branding. Nejlepších metrik na mobilních zařízeních přinesl právě spot s výrazným zvukovým brandingem v prvních 5 sekundách.

Hudba v kampani

Zdroj: Prezentace Petra Houzara, Google Performance and Branding Summit

Zpestřením byla účast youtuberů a především Jirky Krále, který nás nechal nahlédnout do jejich pestrého videosvěta. Zároveň představil na příkladech možnosti marketingového využití jejich služeb.

V závěrečné části konference vystoupilo i několik inzerentů se svými případovými studiemi. Mezi prezentujícími byli zástupci ČSA, Karlovarských minerálních vod a L´Orealu.

Těšíme se na příští konferenci

Mnoho nastavení a taktik, které na konferenci zazněly, již aktivně používáme při správě kampaní našich klientů, ale odnesli jsme si též velké množství nových poznatků, které do naší metodiky práce s kampaněmi zahrneme.

Účast na konferenci byl skvěle využitý čas. Google pro nás připravil skutečně velmi obohacující témata a nastavil vysoko laťku pro příští konferenci, na kterou se už teď velmi těšíme.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

Zákulisní fotky i poznatky ze školení Facebook Blueprint Live!

V červnu jsme jako jedna z pěti českých agentur dostali v rámci úzké spolupráce a podpory ze strany Facebooku pozvánku na workshop Blueprint …

24. 8. 2017

Míša Mašková: Školy dnes grafiku nenaučí. Mladí lidé by se měli co nejdřív vrhnout do praxe

Míša Mašková je nová Art Directorka našeho kreativního oddělení. Je maličká, skromná, ale odvádí skvělou práci. Přečtěte si rozhovo…

22. 8. 2017

Jirka, Andrea a Míša jsou nové posily týmu!

Do našich týmů nastoupily další nové tváře. Seznamte se s Jirkou, Ájou a Míšou.

22. 8. 2017

Instagram pro firmy: Nevyužitý potenciál obrázkové sítě

Instagram je extrémně populární obrázková sociální síť. Pohybuje se na něm přes 700 milionů uživatelů (v Česku více než 1,5 miliónu…

21. 8. 2017

Tajný trik marketéru, jak vybudovat silnou značku. Archetypy v marketingu.

S konceptem archetypů už jsme se v několika předchozích článcích seznámili. Naučili jsme se je od sebe rozlišit, víme, co jednotlivé arch…

18. 8. 2017

Storytelling pro firmy. Naučte se vyprávět příběh své značky

Lidé milují příběhy. A dobrým příběhem získáte klíč k srdci svého zákazníka. Vystavět dobrý příběh ale není jen tak. Podívejte …

14. 8. 2017