Blog

MarketUP sbíral inspiraci na Google Performance and Branding Summitu

MarketUP sbíral inspiraci na Google Performance and Branding Summitu

Jako partneři Google jsme nemohli chybět na letošním Google Performance & Branding Summit 2015. Tradiční jarní konference se konala 26. 5. a byla jako obvykle určena především specialistům a odborníkům na tvorbu a optimalizaci kampaní v systémech Google.

Program letošního ročníku byl skutečně nabitý. V průběhu celého dne jsme si ani na minutu neoddechli od nových funkcí reklamních systémů Google a optimalizačních taktik, které nám jednotliví přednášející představovali.

Adwors Editor, Google Nákupy a hustota klíčových slov

Hned v začátku programu jsme získali spoustu zajímavých tipů a novinek k nastavení a optimalizaci kampaní. Řečníci se věnovali také novému Adwords Editoru a dávali doporučení k využívání Adwords scriptů. Dozvěděli jsme se též pár tipů k optimalizaci v Google Nákupech.

Další prezentace byly zaměřeny na hustotu klíčových slov v kampaních a na práci s dynamickými kampaněmi ve vyhledávání (tzv. RLSA).

Displayová reklama a remarketingové kampaně

Velice nás zaujala prezentace Jany Bujalkové, ve které zazněla spousta novinek z oblasti displayové reklamy. Byla zaměřena především na statický i dynamický remarketing a tzv. DSK kampaně, které využívají kontextového cílení k získání přesnějšího umístění bannerů pro publikum s vyšší afinitou k nákupu.

Statický a dynamický remarketing

Zdroj: Prezentace Jany Bujalkové, Google Performance and Branding Summit

Videokampaně na YouTube a krátká videa

Velkým tématem bylo nastavení a optimalizace videokampaní v Youtube, které nyní zažívají velký rozmach. Mezi prezentovanými tématy se objevilo využívání krátkých nepřeskočitelných videí pro reklamu tzv. bumper ads a nebo např. videokampaně pro propagaci aplikací s možností jejich stažení.

Propagace aplikace

Zdroj: Prezentace Petry Brodilové, Google Performance and Branding Summit

Brand Lift a Brand Interest

Zajímavé bylo též měření dopadu videokampaní prostřednictvím online průzkumu Brandlift, který dokáže změřit zásah kampaně a dopad do povědomí o produktu/značce. Kromě Brandliftu, který jsme již u několika zákazníků realizovali, byla představena také online studie Brand interest, která zjišťuje dopad do vyhledávání značky/produktu ve vyhledavači Google.

Při výzkumu bylo zjištěno, že u všech testovaných kampaní přinesla reklama nárůst zájmu o značku. Největší brandlift z měřených reklam měly ty s výraznými prvními 5 sekundami. To znamená, že prvních 5 sekund může pomoci doručení brandingu. Oproti tomu reklamy s pomalejším rozjezdem měly nevýrazný brandlift.

Brandlift a Brand Interest

Zdroj: Prezentace Petra Houzara, Google Performance and Branding Summit

Lidé slyší na hudbu. Hlavně na mobilech

Velice úspěšné byly také videokampaně, které používaly v prvních 5 sekundách snadno zapamatovatelnou píseň nebo výrazný zvukový branding. Nejlepších metrik na mobilních zařízeních přinesl právě spot s výrazným zvukovým brandingem v prvních 5 sekundách.

Hudba v kampani

Zdroj: Prezentace Petra Houzara, Google Performance and Branding Summit

Zpestřením byla účast youtuberů a především Jirky Krále, který nás nechal nahlédnout do jejich pestrého videosvěta. Zároveň představil na příkladech možnosti marketingového využití jejich služeb.

V závěrečné části konference vystoupilo i několik inzerentů se svými případovými studiemi. Mezi prezentujícími byli zástupci ČSA, Karlovarských minerálních vod a L´Orealu.

Těšíme se na příští konferenci

Mnoho nastavení a taktik, které na konferenci zazněly, již aktivně používáme při správě kampaní našich klientů, ale odnesli jsme si též velké množství nových poznatků, které do naší metodiky práce s kampaněmi zahrneme.

Účast na konferenci byl skvěle využitý čas. Google pro nás připravil skutečně velmi obohacující témata a nastavil vysoko laťku pro příští konferenci, na kterou se už teď velmi těšíme.

Líbil se Vám tento článek? Odebírejte novinky zdarma
Štítky
Nejnovější příspěvky

11 důvodů, proč používat Google Tag Manager

Pokud se už nějakou dobu v digitálu pohybujete, jistě jste se setkali či alespoň slyšeli o nástroji Google Tag Manager. Práce s GTM je pro we…

včera v 14:24

PPC offline #10 očima našeho specialisty Romana

Minulý týden jsme se zúčastnili obsahově nabité akce pro PPC specialisty. Načerpali jsme novou inspiraci, kterou můžeme aplikovat rovnou v pr…

15. 3. 2019

Bumper ads pro Oriflame: Video z vizuálu za pár hodin

Oriflame je značka, která patří mezi největší hráče na trhu v segmentu kosmetiky distribuované kosmetickými poradkyněmi. A také náš obl…

23. 1. 2019

Influenceři: Jak na spolupráci krok za krokem

Dříve jsme byli zvyklí, že naše produkty a značky propagovaly osobnosti nebo spíše celebrity, které jsme vídali hlavně v televizních rekla…

16. 1. 2019

Náš výlet do offlinu: Kinospot pro ECCO

Jak říkáme u nás v MarketUP – poptávka je dar. Jsou ale poptávky, u kterých nás vedle vděčnosti zachvátí také radost a vzrušení. Pře…

11. 1. 2019

Naše nejúspěšnější kampaně v roce 2018 – letní edice

Je nejmrazivější měsíc v roce, a proto dnes raději zavzpomínáme na tropické dny. V MarketUP jsme o loňských letních prázdninách rozhodn…

7. 1. 2019